חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

כך נתמודד עם סערות ומופעי גשם קיצוניים

 

בכירי רשויות ממגוון תחומי עשייה הגיעו לסיור התרשמות ולימודים בתאגיד המים מניב בראשון לציון

 

תאגיד המים והביוב מניב ראשון בע"מ ערך סיור היכרות לימודי מקיף במתקני המים והביוב אשר פותחו בבעיר לצורך התמודדות נאותה עם סערות ומופעי גשם קיצוניים.

בסיור המקצועי השתתפו, אמיר שאשה, המהנדס הראשי ברשות המים, אתי בורלא, מנהלת המחלקה לבריאות הסביבה במחוז מרכז בלשכת הבריאות, רונן זהבי, מרכז בכיר למים ושפכים במחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה, וויטלי רויטמן המשמש כרפרנט ברשות המים.

הסיור החל במשרדי תאגיד מניב ראשון בע"מ. מנכ"לית מניב ראשון, סאלי לוי, סקרה בפני הנוכחים את חזונה של העיר בפיתוח מקורות מים ושדרוג תשתיות ביוב וניקוז, לטובת שירותים נאותים וטובים יותר לתושבי העיר ראשון לציון וכן להתמודדות עם סערות ומופעי גשם קיצוניים אשר אנו חווים בעקבות שינוי האקלים בשנים האחרונות.

בכירי הרשויות התרשמו מקרוב ממכון ביוב 8 ששודרג ובמקום אין כלל ריחות של שפכים וביוב, וכן בתא סגרים שנבנה בשנה האחרונה בכדי למנוע גלישות ביוב באגם הסופרלנד. בין היתר סיירו הבכירים והתרשמו גם ממערכת הטיפול בנגר עילי הייחודית לעיר ראשון לציון באגם הסופרלנד ואגם הנקיק. 

סאלי לוי מנכ"לית תאגיד המים והביוב מניב ראשון: "מניב ראשון הנו תאגיד המים והביוב המוביל בישראל. אנו פועלים ללא ליאות בהתאמת מערכות המים, הביוב והניקוז של העיר ראשון לציון להתמודדות עם מופעי גשם קיצוניים וסערות הפוקדות אותנו בשנים האחרונות בעקבות שינויי אקלימיים. מערכת הביוב של העיר ראשון לציון שודרגה ובמכוני הביוב מופעלות מערכות מתקדמות המוליכות את השפכים לשפד"ן ללא ריחות ומונעות גלישת ביוב לים." 

המנכ"לית אף עדכנה את הנוכחים בקידום מערכות חדשות המתאימות להתפתחות הטכנולוגית, וביכולות וברצון לחלוק את המידע עם בכירי הרשויות וללמד גם את התאגידים האחרים מניסיון הנרכש בעיר.

נציין כי במניב ראשון פותחו מערכות לאגירת מי הגשמים (נגר עילי), החדרתם לאקוויפר (כ-22 מיליון קו"ב) והשקיה באמצעותם את כל הגינות הציבוריות במערב העיר ראשון לציון.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות