חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מחיר המטרה - גם לבעלי דיור

 

בחודשים הקרובים ייצאו לדרך 524 יחידות דיור מוזלות חדשות במסגרת פרויקט ’מחיר מטרה’ במודיעין מכבים רעות. יחידות הדיור יהיו חלק מ-690 הדירות שייבנו לאורך שדרות החשמונאים במרכז העיר, בפרויקט שכונה בעבר ’אמת המים’

 

בחודשים הקרובים ייצאו לדרך 524 יחידות דיור מוזלות חדשות במסגרת פרויקט ’מחיר מטרה’ במודיעין מכבים רעות. יחידות הדיור יהיו חלק מ-690 הדירות שייבנו לאורך שדרות החשמונאים במרכז העיר, בפרויקט שכונה בעבר ’אמת המים’. כזכור, בשנה האחרונה התקיים בהצלחה גדולה שיווק פרויקט דיור למשתכן שכלל 168 יחידות דיור בשכונת הציפורים. העירייה קיימה כנס הסברה אליו הגיעו אלפי תושבים 600 זוגות צעירים מהם עמדו בקריטריונים והעירייה סייעה להם בתהליך הבירוקרטי הסבוך להנפקת תעודת זכאות והגשת מועמדות להגרלות. למעשה, מחיר מטרה הוא יציר כלאיים של מודל ’דיור למשתכן’ הישן שיצא לדרך בשכונת הציפורים, לבין מודל ’דיור למשתכן’ החדש שמוביל קבינט הדיור כיום מבחינה תכנונית בכל רחבי הארץ ויהיה מוכן רק בעוד שנתיים-שלוש. למעשה מחיר מטרה הגיע לשלב ההבשלה רק בשני ערים בישראל: ראש העין ומודיעין מכבים רעות.

בשבוע שעבר החלו ההכנות להרשמה בפרויקטים של ראש העין, הנמצאים מבחינה תכנונית בשלב מוקדם יותר לקראת היתרי הבנייה. במודיעין מכבים רעות צפוי ההליך התכנוני והיתרי הבנייה להסתיים בעוד מספר חודשים עד שנה, ואז גם תחל ההרשמה להגרלות.

מחיר הזכייה של חברות הבנייה בפרויקט הוא 11,200 שקלים למ"ר. המשמעות היא כי דירת שלושה חדרים בגודל 85 מ"ר תעלה כ-900 אלף שקלים ודירת ארבעה חדרים בגודל של 100 מ"ר תעלה כ-1.1 מיליון שקלים בלבד. בפרויקט יהיו דירות 3,4 ו-5 חדרים.

על פי המסתמן תנאי הזכאות הבסיסיים יישארו דומים: זוגות נשואים וחד הוריים בכל גיל או רווקים מעל גיל 35 חסרי דירה ראשונה. השינוי הגדול הוא שלהבדיל מדיור למשתכן, לא תהיה מגבלת תקרת הכנסה שעמדה אז על 17 אלף שקלים לחודש לתא משפחתי, ועל כן כל אחד שאין ברשותו דירה יכול להתמודד ללא קשר לשכרו או מצב תעסוקתו. גם הקריטריונים של מספר ילדים, ותק שנות נישואין או שירות צבאי לא רלוונטיים בפרויקט זה.

החידוש הגדול ביותר הוא האפשרות למשפרי דיור לזכות בדירות גם כן: מי שיש ברשותו דירה אחת בלבד, יהיה רשאי לשדרג את דירתו ולזכות בדירה מוזלת חדשה, בתנאי שיתחייב למכור את דירתו הישנה בתוך 12 חודשים מקבלת הדירה החדשה. עדיין לא ברור מה יהיה החלק היחסי בפרויקט בין דירות ראשונות למשפרי דיור. בכל מקרה ההגבלות על השכרת ומכירת הנכס החדש יהיו תקופות גם במקרה הזה.

במקביל, נמשכות ההגרלות של דיור למשתכן בשכונת הציפורים. ההרשמה לשלוש מתוך חמש ההגרלות כבר הסתיימה, ובשבועות הקרובים יתפרסמו התוצאות של ההגרלה השלישית של חברת אלמוג כ.ד.א.י. לאחר מכן תתחיל ההערכות לשתי ההגרלות הנותרות, כאשר במרכז הצעירים העירוני פנו השבוע לזכאים והציעו להם סיוע בהנפקת עותקים נוספים של תעודת הזכאות ואישורי ההשתתפות בהגרלה אותם מגישים בכל הרשמה. מי שנגמרו לו העתקים מוזמן לפנות לכותבת המייל של מרכז הצעירים tzeirim@modiin.matnasim.co.il עד תאריך 24/1/2016. 

ראש העיר חיים ביבס: "דיור בר-השגה לזוגות צעירים הוא אחד היעדים המרכזיים שלנו, ועל כן אנחנו פועלים להגדיל את ההיצע כל הזמן. פרויקט דיור למשתכן בשכונת הציפורים עבד בצורה יפה והעירייה בצעד חסר תקדים בארץ, התערבה וסייעה לתושבי העיר בתהליך. אנחנו נפעל בצורה דומה גם בפרויקט מחיר מטרה ונסייע לצעירים שלנו לזכות בדירות המוזלות. המכרז זכה להצלחה גדולה, גם מבחינת המפרט האיכותי של הדירה וגם מבחינת המחיר המשקף הנחה של למעלה מחצי מיליון שקלים ממחיר השוק כיום- סכום משמעותי מאוד המאפשר לזוג צעיר להגיע לדירה משלו בעיר".

חבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים אלעד שמעונוביץ: "אנחנו לומדים את התהליך הנדרש להשתתפות בפרויקט החדש, ולאחר מכן נקיים מבצע הסברה לתושבי העיר כפי שעשינו לפני כשנה. על פי המסתמן, גם הפעם יהיה צורך בהנפקת תעודות זכאות אך הרישום להגרלות עצמן ייעשה דרך האינטרנט. מי שכבר הוציא בעזרתנו תעודת זכאות במסגרת מחיר למשתכן, יכול יהיה להשתמש בתעודה ולא נדרשת ממנו פעולה נוספת. יש לנו עוד מספר חודשי התארגנות עד להגרלות, ולמרות שהסקרנות גדולה ויש שאלות רבות מצד התושבים, אנחנו נתארגן וניערך בהתאם כדי לסייע כמה שאפשר לתושבי העיר להשתתף

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות