חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

כפר הנוקדים / חול חול ויש הרבה לאכול.

 

פירות, קפה בדואי, תה מתוק בטירוף ומיני מתוקים תמצאו כמעט בכל פינה ובבוקר תתכוננו לארוחה שתכלול גבינות רכות, ביצים, לחם מטוגן, קורנפלקסים, יוגורט, פירות יבשים פיתו ולחמניות טריות, ממרחי שוקולד וירקות

 

אז החלטנו לצאת קצת מהעיר. זה קורה כל סופ"ש. אנחנו תמיד מדברים על לצאת קצת מתל אביב לטייל ולאכול טוב ולבסוף מוצאים עצמנו שורצים בקפה השכונתי או גג בגינה של חברים בהרצליה. אז הפעם לא ויתרנו, ארזנו פקלאות, בגדים שיספיקו לאסקמוסי ממוצע ביום קפוא, נישנושים לשעות הלילה שיספיקו למדינה קטנה  ויצאנו אל הנגב לכפר הנוקדים לסופ"ש שכולו גמלים, אופני שטח והרבה חול.

הימים בהם הייתי מסתפקת בקופסאות שימורים ואוהל רעוע כבר די התפוגגו והפעם תיקתקנו טיול אוכל שלא היה מבייש חופשת צימר. 

כפר הנוקדים- אלף לילה ולילה

כפר הנוקדים הוא ממש עיירונת קטנה מלאה בכל מה שחשקה נפשכם לטיול במדבר. קמפינג לאוהלים ומקום להכין אוכל, חאן ענקי לכל החבר’ה ומדורה למרשמלו, בקתות משפחתיות לחצי בילוי מדבר חצי פינוק ועד חדרים מפנקים עם פינת זולה אישית. לכל זה מתווספות סדנאות כיפיות ואווירה משפחתית. אבל אנחנו פה בעיקר לדבר על ארוחת הערב המדברית שתשאיר אתכם שבעים לפחות עד ארוחת הבוקר הענקית.

אחרי שתסיימו טיול גמלים, או אופניים או טיול רגלי של כמה קלומטרים תכינו את עצמכם לארוחת הערב. הארוחה כוללת שלל של סלטים טריים, חומוס פול חם, טחינה ולאפות טריות וחמות. עוד לפני הניגוב הרביעי כבר יגישו לכם מגש ענקי גדוש באורז ועדשים, עלי גפן ממולאים, תפוחי אדמה אפויים וארטישוקים ממולאים בבשר ובאמצע הביס כבר תקבלו מגש עם שלל שיפודי עוף, בשר וקבבים. כן כן..  וחכו יש עוד לקינוח יגיע מגש מלא במתוקים מזרחיים סטייל בקלאוות, פירות חתוכים טריים וכוסות ג’לי שעליהן אני ממליצה לוותר.

פירות, קפה בדואי, תה מתוק בטירוף ומיני מתוקים תמצאו כמעט בכל פינה ובבוקר תתכוננו לארוחה שתכלול גבינות רכות, ביצים, לחם מטוגן, קורנפלקסים, יוגורט, פירות יבשים פיתו ולחמניות טריות, ממרחי שוקולד וירקות.

בהחלט כבר לא התקופה של שוקו ולחמניה. ארוחת בוקר וערב תעלה כ- 160 לאדם.

אין מה לומר שפינוקי האוכל והאווירה המדברית המפנקת הוכים את כפר הנוקדים לחופשה כיפית שמספקת גם חיספוס של מדבר וגם פינוק של אירוח.

 

 

בדרך לכפר הנוקדים עוצרים בערד!

כן כן, ערד. מתברר שיש בערד המנומנת- שרובינו זוכרים אותה כמרכז הופעות סוער, לא מעט מקומות טעימים להסתובב בהם. הרבה הפנו אותנו למוזה ולהמבורגר המצויין שלהם אבל אנחנו דווקא החלטנו ללכת ולבדוק פינת חמד צבעונית בשם "כפרוצ’קה" שממוקמת באמצע שכונת חצבים, במרכז המסחרי הישן.

כפרוצ’קה מנוהלת ע"י שני חבר’ה צעירים ומקסימים עם המון התלהבות אוריה  וליזה. אוריה אחראי על כל השיפוץ במקום במו ידיו כולל בניית הטאבון המרשים בכניסה למקום וליזה אחראית על המאכלים המענגים והבצק המושלם שהיא עושה ממנו קלצונה מטורפת עם טוויסט רוסי ופיצות קריספיות מושלמות יחד עם קינוחים שאנשים באים במיוחד לטעום.

מה אוכלים? מגוון של פיצות דקיקות שנעות בין 36-48 לאישית או זוגית עם תוספות כמו ארטישוק, אנטיפסטי, פטריות אפויות, תפוחים מקורמלים וגבינה כחולה, קלצונה (35-45) מהטובות שאכלתי במילוי טוויסט רוסי מסקרן של ריקוטה, בצל ירוק ושמיר או במילוי בטטה ומוצרלה - אם אתם חובבי שמיר אל תפספסו את הקלצונה עם הריקוטה.

כריכ פוקאצה עשירים במילוי גבינות, אנטי פסטי או הרנג שמנמנן (שימו לב למוטיב הרוסי של ליזה שתמיד חוזר בכל מנה) או סלטים רעננים ומלאי טעם (48 שקלים).

שניה לפני שאתם פותחים כפתור כדי לסיים את חתכת הפוקאצה האחרונה, תזכרו שליזה גם אופה עוגת גבינה מטורפת ופאי מושחת שאתם חייבים לקחת ליד אספרסו טוב.

המלצה חמה חמה.

 

 

יין במדבר

בדרך לרובע האומנים הרמנו טלפון ותיאמנו טעימות של יין באחד היקבים המסקרנים שיש לנו- יקב מדבר. היקב הדי צעיר הזה מתמחה ביינות לבנים זניים ובלנדים ומספק חווית יין אחרת ממה שהתרגלנו.

בגלל המיקום של הכרמים, הגובה הרב, הקרקע הייחודית נטולת המינרלים והבדלי הטמפרטורות, יחד עם החשיבה השונה קצת של אנשי היקב, הצליחו ביקב מדבר לייצר יינות מעניינים, קריספיים ומעט שונים , בעיקר בלבנים. תוסיפו לזה תימחור מצויין שלא עובר כמעט את ה- 100 שקלים לבקבוק וקיבלתם יין מעולה עבור הכסף שלכם.

הטעימות ביקב נעשות בתיאום מראש וכוללות גבינות וטעימה כוללת של כ- 5 יינות בכ- 50 שקלים ששולחת אתכם אל מרחבי המדבר מאושרים הרבה יותר ולא לשכוח לקנות כמה בקבוקים שיחממו לכם את הלילה הקריר.

יקב מדבר- מרכז המבקרים, רובע האומנים ערד 08-8662100

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות