חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה וארא תשע”ו

 

פרשה רודפת פרשה. ראש ממשלה לשעבר נשלח למאסר. רב מפורסם נדחה ערעורו וצפוי להישלח לשנת מאסר. ראש עיר חשוד בפלילים ועוד במעשים מגונים. עוד סיפור פיקנטי מלפני עשרים שנה תופש כותרות וכך זה ממשיך ואין מי שמצליח לעצור את השיטפון הזה

 

פרשה רודפת פרשה. ראש ממשלה לשעבר  נשלח למאסר. רב מפורסם נדחה ערעורו וצפוי להישלח לשנת מאסר. ראש עיר חשוד בפלילים ועוד  במעשים מגונים. עוד  סיפור  פיקנטי מלפני עשרים שנה תופש כותרות וכך  זה ממשיך ואין מי שמצליח לעצור את השיטפון הזה.

השבת נקרא על שבע מתוך עשר המכות שנחתו על המצרים בגלל עקשנותו של פרעה וסירובו  להכיר בזכויות המיעוט היהודי לחרות. שמצבם היה גרוע יותר מהעובדים הזרים בימינו. משה מתבקש  למסור מסר אופטימי לעם ישראל תוך כדי הבטחה אלוקית לגאולה עתידית: " והוצאתי אתכם.. והצלתי אתכם ..וגאלתי אתכם. והבאתי אתכם אל הארץ.." אבל  בגלל המציאות הקשה בהווה , התקשה משה לחדור לליבם של קהל שומעיו והתורה מציינת: "ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה" כשהמציאות  בהווה קשה , כמעט בלתי אפשרי להתעודד.  

 לפי המדרש, לפני יציאתו לפרעה, משה מקבל תדריך להתנהג בנימוס למלך היריב ולנהוג בו כבוד וגם , לקראת  היותו המנהיג של עם ישראל כשייצא לחופשי: להנהיגם בנחת ולסבול אותם.

  במקום לחשוב על טובת ההנאה מהתפקיד מזהיר הקב"ה  את משה ואהרון: דעו לכם  שהישראלים סרבנים הם, רגזנים הם וטרחנים הם ואפילו יהיו מקללים אתכם ואפילו סוקלים אתכם באבנים (בהפגנות ובמחאות) תהיו מוכנים לקבל  על עצמכם את ההנהגה.   אולי  יפנימו זאת כל  הפוליטיקאים בהווה?

שבת שלום וחדש שבט  פורח!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות