חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

”קיבלנו במתנה אפשרות לקנות דירה”

 

40 זוגות וצעירים זכו ב-40 דירות בפרויקט השלישי בדיור בר השגה

 

 

לימור וחיים בן עזרא מרגישים שקיבלו מתנת נישואים * אלעד יצא למשמרת בעבודה וביקש מהוריו להגיע במקומו להגרלה * * לאנטולי ושרית זה הניסיון השני אחרי שבהגרלה הקודמת לא זכו * סיוון לא האמינה ותומר דווקא כן *

* האנשים והספורים שמאחורי המעטפות שעלו בגורל בהגרלת דיור בר השגה

 המירוץ לדירה הסתיים עבור 40 זוגות וצעירים שהתמודדו וזכו בדירה מוזלת במסגרת פרויקט דיור בר השגה שמקדמת עיריית ראשון לציון בשנים אחרונות מול יזמים.

בשבוע שעבר התקיימה ההגרלה השלישית שיזמה העירייה, הפעם מדובר על פרויקט מגורים בן 18 קומות שכולל 104 יחידות דיור, 40 מתוכן הוצעו לזכאים במחירים של עד 25% מתחת למחירן בשוק, משמעות הדבר שהמחיר ההתחלתי החל מ-1,090,000 מיליון שקל. הדירות יהיו בנות שלושה חדרים ומוצעות במסגרת קבוצת רכישה שמרכזת חברת כהן ראובן השקעות נדל"ן.

מאחורי הזכיות היו הרבה סיפורים מרגשים, שני זוגות שזכו התחתנו רק לפני כחודשיים והרגישו שקיבלו מתנה "קיבלנו במתנה אפשרות לקנות דירה" אמר חיים בן עזרא שהגיע עם אשתו לימור. "זו המתנה הכי טובה שיש" הוסיף אלי ביטון "האמנו בכל הלב שנזכה. מעולם לא זכינו במשהו וזו הרגשה טובה".

סיוון ותומר נשואים כמעט שנה, סיוון לא האמינה שהם יזכו ותומר דווקא כן "אנחנו מאוד מאושרים שזכינו באפשרות הזו".

לאנטולי ושרית זה ניסיון שני, בהגרלה הקודמת הם התמודדו אבל לא זכו, הפעם, הם העריכו, יש יותר דירות וכך הסיכוי גבוה יותר. אלעד התמודד על הדירות שיועדו לרווקים אבל לא יכול היה להגיע בגלל העבודה. ההורים שלו בישרו לו שהוא האחרון שהוגרל ברשימה "יוו איזה יופי "אמר הבן בטלפון.

מתווה דיור בר השגה שיזמו ראש העירייה דב צור והמשנה לראש העירייה, חבר המועצה דורון אוזן, גובש לפני למעלה משלוש שנים. לפי המתווה, העירייה תעניק ליזמים תוספת יחידות דיור קטנות ללא שינוי בשטחי הבנייה, שימכרו ב-20-25 אחוז הנחה עבור זוגות צעירים, זכאים תושבי ראשון (על פי קריטריונים). מתווה זה מאפשר מצד אחד מעורבות רחבה יותר של העירייה ומצד שני גמישות מול היזמים כך שהפרויקטים יהיו עדיין רווחיים וכדאיים עבורם.

 

הבקשות המוגרלות הועברו לוועדה ממיינת שבה חברים רואה חשבון, נציג עירייה ונציג מארגן הקבוצה. הוועדה מבצעת כעת בדיקת זכאות לבקשות, במידה וימצאו בקשות שאינן עומדות בתנאי הזכאות או במקרה נשירת מתמודדים, תיבדקנה בקשות מוגרלות נוספות. המועמדים הזוכים יוכלו לבחור את יחידת הדיור הרצויה מסך הדירות המוצעות בהתאם לסדר הוצאת מעטפתם בהגרלה.

ראש העירייה, דב צור: "אנו פועלים להבטיח שלצעירי ראשון תהיה האפשרות להמשיך ולהתגורר בעיר, לבנות בה את חייהם ולהקים בה את משפחתם. המתווה הזה נותן למשפחות צעירות את ההזדמנות להתחיל את החיים מנקודה אחרת. אני מקווה שנוכל לתת תקווה ועתיד טוב יותר לעוד ועוד צעירות וצעירים בני העיר".

המשנה לראש העירייה ויו"ר הועדה לדיור בר השגה, דורון אוזן: "כמי שיזם את המתווה

בחודשים הקרובים צפויים לצאת לדרך שני פרויקטים נוספים ובהם כארבעים דירות שימכרו במחיר של 25% מתחת למחיר השוק. 28 דירות בשכונת חלום ראשון ו-16 דירות בשכונת רמב"ם.

נזכיר כי במקביל פרסם משרד האוצר כי במסגרת מכרז מחיר למשתכן בגבעת הרקפות ראשון לציון, יוצעו 1212 יחידות דיור בהנחה של כ-30% ממחיר השוק. כך למשל דירת 80 מ"ר תוצע במחיר התחלתי של 813,000 ₪. עם קידום התוכנית בעיר, פנו ראש העירייה, דב צור ומהנדס העירייה, אלי יהלום למשרד האוצר בבקשה להוספת 20% יחידות דיור במסגרת התכנית. החשש היה שבמתכונת הנוכחית, איכות הבנייה לא תהיה גבוהה. העירייה קיבלה אישור חריג ממשרד האוצר והמשמעות הצפויה: יותר דירות, תמהיל דירות מגוון וכמובן שדרוג איכות הבנייה.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות