חיפוש

 

 
לדף הבית >>     zimzum הדבורה >>

זמזום הדבורה - מה חגגו האדרים ומה עשה ראש העיר בדקה

 

אז מה יש השבוע לדבורה לספר. היא תגלה למי חגגו האדרים יום הולדת עברי, מה אירגן בדקה ראש העיר, איפה תאפה לחם במון ידיך, למה לנסוע עד רמת הגולן לקטוף תותים, מי הלך לראות את ”ווקה פיפל”, ומה עושות נשות הדסה. את כל הסודות הללו חשפה דבורה בעת שזמזמה מעל בתי העיר. מעייף אבל מה לא עושים למען העיר 

 

 

האדרים חוגגים לבכורה יום הולדת

 

דבורה כידוע לאוהדיה אינה מרבה לטייל בחו"ל, כי קשה קשה המעוף והמקסימום שהיא יכולה זה להריח את חו"ל ואין כמו נמל התעופה כדי לשאוף אוויר פאריז לונדון. אז השבוע בעוד היא מרחבת בין הדיוטי פרי לטרמינל ההמראות, את מי רואה ממעל... כן, את חבר המועצה היקר גבי אדרי, הוא ומשפחתו. נו, לא ביג דיל, אבל שדבורה הנמיכה לקראת נחיתה, שמעה את הנוכחים מברכים את בתו הבכורה אביה. ועל מה השמחה? נו, לליידי הצעירה לבית אדרי מלאו כך גילתה דבורה, מלאו 21 חורפים. רק בעיה אחת נותרה לדבורה לחשוף, זה את יום הולדתה הלועזי מאחר והאב אדרי התעקש לצין שמדובר בתאריך העברי. ובשנה מעוברת כמו השנה זה משמעותי.. אגב, המשך עלילות משפחת אדרי בהמשך הדף.  

 

בואו לקטוף תותים חצי שעה נסיעה מהבית

כל שנה נאלצת דבורה להרחיק דאות עד לרמת הגולן וכולה בשביל לטעום תות שניים. והנה השנה במהלך טיליה מעל איזור השפלה גילתה שבשביל לטעום ואפילו לקטוף לבד מלא הסל בתותים אין צורך להרחיק מהבית. מתברר שברחוב תרמייה בגדרה מתקיימת סדנא של קדרות עם אובניים בקטיף עצמי בשבת מתשע בבוקר, קטיף עצמי של תות שדה בהדלייה(תלוי וגדל באוויר) בכל מזג אוויר התות גדל בחממה ענקית מקורה.דבורה מבטיחה לקפוץ. ואתך?

 

ניליקה חוגגת לאלכס יום הולדת

דבורה היתה מתה שיתנו לה איזה כינוי חיבה, ככה בשביל הנשמה, אבל מי שנתן השבוע כינוי חיבה, ניליקה, הוא לא אחר מאלכס וינרב שאשתו נילי, הפתיעה אותו לכבוד יום הולדתו בארוחה במסעדת "ביגה" בשילת. ודבורה רוצה להזכיר למי שנולד רק ארתמול שאלכס היה במשך שנים סגן ראש העיר ואחד הלוחמים עד היום למדינה ירוקה. דבורה מצדיעה ומבקשת סליחה שנאלצה לקושש תמונה מארכיון הזוג, אבל תודו שגם אז שניהם היו יפים..

 

רוצים להכין לחם בריא במו ידכם ובמודיעין?

אם יש משהו שדבורה מזמינה בכל מסעדה מצויה כחטיף התחלתי לדיפון הקיבה אלו מתבלים אבל עם משהו שנקרא לחם הבית. ותמיד תמיד דבורה חלמה שיום אחד תוכל לאפות לחם בעצמה. אז ממש ללא כוונה גילתה דבורה שמידי יום חמישי וראשון לאורך כל ינואר, היא תוכל וגם אתם כמובן להגיע לסדנת לחמי מחמצת שם תלמדו איך מכינים מ א-ת לחם מעשה ידכם. 

בסדנה בת שלוש שעות דבורה מבטיחה שילמדו אתכם להכין מחמצת, לחם מחמצת ופוקצ’ה בטכניקות מתקדמות. במהלך הערב מוגשת ארוחת טעימות עשירה. הלחמים בכשרות רבנות רמלה. הסדנה מתאימה לטבעונים. בסוף הסדנה כל משתתף מקבל מחמצת "בייבי" וכיכר לחם. המתכונים הם ייחודיים, מתאימים לאופים מתחילים ולאופים בעלי נסיון ומבטיחים תוצאות מצויינות. והיכן זה? המיקום סודי ודבורה מציעה שתתקשרו ותבררו : 0508880780   התמונה באדיבות "מודיעין שלנו"

 

שיטת הרמזור של מתנדבות הדסה ישראל

 

מהי "שיטת הרמזור" שמפעילות מתנדבות הדסה-ישראל במודיעין? דבורה שמעה רבות על המתנדבות של הדסה-ישראל, סניף מור, במודיעין ומעורבותן בפרויקטים חינוכיים רבים בעיר ויצאה לראות איך הן מתכוננות לקראת חידוש הפעלת פרויקט "משחקי חשיבה" בכתה ב’ בבית ספר "אופק", במודיעין. דבורה בררה היכן האירוע ונחתה במכבים, בביתה של אחת החברות, שם צפתה בנשים משחקות במשחק "ארבע בשורה" ומתרגלות איך ללמדו בכתה.

אז מה גלתה דבורה? שהפרויקט מופעל בהדרכת חברת "אשכולות חשיבה", שנציג שלה הדריך את הנשים איך להשתמש ב"שיטת רמזור" בלימוד המשחק.  דבורה לא מפסיקה לחפור ומגיעה במעופה עד ראשון לציון ומגלה, כי הפרויקט מופעל בהצלחה גם ע"י מתנדבות הדסה-ישראל בסניף סחלב, ראשון לציון ובסניף לילך, כרמיאל ושמתנדבות "סניף מור" במודיעין מצטרפות למתנדבות בסניף ראשון לציון ולומדות אתן במשותף הפעלת משחקים שונים.  דבורה מרכינה את ראשה בהערכה ומאחלת להן הצלחה. צילום: חיה כץ

 

ניצולי השואה במופע של ווקה פיפל

דבורה פספסה את האירוע הזה ומכיוון שאינה נוהגת לגנוב כתרים מאחרים, החליטה הפעם להביא לכם ת’דברים בשם אומרם. יאללה לפרגן. תיכון מו"ר, כך סיפרו לדבורה הזמין ניצולי שואה מ"קפה אירופה" למופע של ווקה פיפל. במסגרת תוכנית ’סל תרבות’ הזמין בית הספר העל יסודי מכבים רעות מו"ר כרטיסים למופע של הווקה פיפל שנערך בהיכל התרבות בעיר. בבית הספר שמקיים קשרי התנדבות ארוכי טווח עם קפה אירופה לניצולי השואה,שמו לב שנותרו מקומות פנויים בהיכל.

נערכה חשיבה מה יעשה במקומות הפנויים, והוחלט לתרום את הכרטיסים הנותרים לניצולי שואה מ"קפה אירופה" בכדי שאלה יוכלו ליהנות יחד עם תלמידי שכבת י’ מהמופע המושקע. מנהלת קפה אירופה מטעם העמותה למען הקשיש, גלית איתן ריבליס קיבלה את הפנייה מבית הספר, והתרגשה מאוד. היא הציגה את היוזמה בפני ניצולי השואה, ומיד החלה לרשום את המבקשים להגיע לאירוע. גלית מספרת: "זו פשוט יוזמה מקסימה של בית הספר, שנמצא בקשרים חמים ועמוקים עם קפה אירופה מזה מספר שנים"

 

ביבס מימש את האימרה חיילי עירך קודמים

דבורה מכירה כל כך טוב את חיים ביבס ראש העיר שלנו שאיך ששמעה שמכרז הצבא להסעות לחיילים לעיר הבה"דים לא יתקיים בגלל עניני מכרזים וחארטות, היא ידעה בוודאות שהוא יעשה משהו עם זה. ואכן עם בוקר כשדבורה יצאה לדאיית הבוקר מעל מבצר האלמו שבדם המכבים, הבחינה ב 3 אוטובוסים שלמים הממתינים בסבלנות להמוני החיילים שאפילו לא ידעו על המכרז והחארטות והגיעו כהרגלם בימי א’ לחניה של בנין העיריה. וזה ימשיך, כך לחש ביבס לדבורה עד שהמכרז המטורלל יצא לחופשי. צל"ש ומנת דבש מדבורה.

 

 

האדרים ממשיכים לביגה בשילת

 

זוכרים את האדרים בשדה התעופה עם אביה ויום ההולדת שלה, אז דבורה לא שכחה אותם רק שעד שהגיע איתם למודיעין, המדור כבר היה תפוס אבל הנה המשך הסיפור...

דבורה היתה מה זה סקרנית לשמוע משהו מהאב הגאה והיא תפסה אותו בדיוק בעת בהצהרתו בפני אביה כלת יום השמחה: "היום לפני 21 שנים הגחת לעולם. והיום אחרי שירות לאומי. וטיול חובק עולם. מאחלים אנחנו לך...בריאות איתנה. החלטות נכונות...הצלחה בלימודים וכל מה שתרצי יתגשם... וכל זאת רק....בעזרת השם. אוהבים....אמא אבא טליה נועם ואיתמר". דבורה התעקשה להיצמד לחלון הזכוכית של גבי עד שהגיעו למסעדת ביגה בשילת, שם המשיכה המשפחה את החגיגות. אבל ל"ביגה" כבר לא נתנו לה... לא פייר.

 

יום הולדת שמח לשחר אהובי

 

ויקי ירון נתנה מה זה פוזה, הלואי על דבורה, כולל חיוך מחוף אל חוף והכל כי בעלה/אהובה שחר חגג השבוע יום הולדת. יאללה.. תפרגנו, מה הסיפור שלכם

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות