חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

המסע הראשון לפולין של בית ספר אורט עירוני ד

 

לפני כחודש יצאו תלמידי שכבת י”ב מבית הספר העל יסודי אורט עירוני ד’ למסע לפולין. מחזור זה של המסע בו השתתפו 93 תלמידי שכבת י”ב, היה המחזור הראשון שיצא מטעם בית הספר, שזו השנה הראשונה שיש שכבת י”ב

 

המסע כלל סיורים בערים גדולות, במחנות השמדה, בגטאות ובאתרים יהודיים בפולין. בין האתרים המרכזיים ביקרו התלמידים בקרקוב, לובלין, גטו ורשה, אושוויץ-בירקנאו, טרבלינקה, ומיידאנק. במהלך המסע נפגשו התלמידים גם עם איש עדות שסיפר על החיים בפולין בימי מלחמת העולם השנייה ובמחנות הריכוז ועם חסידת אומות עולם שבגיל 17 עזרה להחביא יהודים בבית הוריה ובכך הצילה את חייהם.

התלמידים שהתרגשו להיות החלוצים שיוצאים לראשונה למסע מטעם בית הספר שיתפו מתוך חוויותיהם בערב מרגש שנערך ביום שני האחרון בית הספר בהשתתפות מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי בעירייה, דלילה אשכנזי, מנהלת בית הספר, גלית גולדברג, ההורים והצוות החינוכי. בערב ערכו התלמידים טקס בו שיתפו את ההורים במעט מהחוויות שחוו ובעזרת קטעים מיומני המסע ומהתמונות שצילמו חיברו את המשתתפים למסע ולחוויות ממנו. התלמידים ציינו שבמהלך המסע ליוותה אותם תחושה של מובילי דרך, של חלוציות והקמה והם חזרו עם תחושת סיפוק מהחוויה הכוללת, מהידע שרכשו ועם רצון להנציח ולזכור את המראות שראו והסיפורים ששמעו.

יובל שוורץ, תלמידת כיתה י"ב: "יצאתי למסע עם המון חששות. לא ידעתי איך אצליח להתמודד עם המראות, הסיפורים, איך אעבור את נסיעות האוטובוס הארוכות והשהייה הממושכת עם קבוצה מצומצמת של אנשים שבעה ימים. במהלך המסע גיליתי בי יכולות התמודדות חדשות, אבל לא רק בי. גיליתי גם חברים מדהימים. אני חוזרת מהמסע עם תחושת שליחות ועם רצון להנציח את המראות והסיפורים אשר שמענו שם."

אליאן שידלו, תלמידת כיתה י"ב: "נפגשנו עם העבר שלנו וניסינו להבין את האסון הגדול שעבר על עמנו. למרות כל הקושי בשל תוכנו של המסע, התחברנו כולנו כשכבה. אני ממליצה לכל אחד ואחת לצאת למסע ולעבור את אותה החוויה שאנחנו עברנו."

יובל ליאני, תלמיד כיתה י"ב: "מאוד מאוד חששתי מהיציאה. חשבתי שאני לא אוכל להתמודד עם הזוועות שיש באדמה הארורה בפולין. ולמרות שבכיתי שם (ובכיתי הרבה), הופתעתי מעצמי. הופתעתי שהיו רגעים שלא בכיתי ושמרתי על רוגע אפילו בקור מקפיא עצמות. למרות כל האבדן והשכול התגברתי. ואני חושב, שכל ילד צריך וחייב לצאת למסע כזה כי זה מסע שמשנה לך את החיים."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות