חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פרויקטים בהקמה - דיור מוגן, מרכז יום לקשיש ומבנה חדש לגמלאים

 

דיור מוגן, מרכז יום לקשיש ומבנה חדש לאזרחים וותיקים, הינם חלק מהעדכונים על פרויקטים עירוניים שיצאו לדרך ושיש להם זיקה לשיפור תנאי הגמלאים עליהם דיווח שלמה פסי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הגמלאים בעירייה

 

דיור מוגן, מרכז יום לקשיש ומבנה חדש לאזרחים וותיקים, הינם חלק מהעדכונים על פרויקטים עירוניים שיצאו לדרך ושיש להם זיקה לשיפור תנאי הגמלאים עליהם דיווח שלמה פסי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הגמלאים בעירייה, לנציגי עמותות הגמלאים במפגש הועדה בראשותו, שהתכנסה השבוע בחדר הישיבות של העירייה.

ראשון הדוברים היה יורם פורת, מנכ"ל דיור מוגן מטעם קבוצת עזריאלי, שהציג לנוכחים את פרויקט הדיור המוגן שקבוצתו החלה להקים בכניסה לעיר, מול צומת שילת וליד רחוב שיר השירים ושבנייתו צפויה להסתיים באמצע שנת 2017. לדבריו, המקום מתוכנן לפעול ברמה גבוהה, דוגמת הדיור המוגן פלאס במתחם איכילוב בת"א. הפרויקט יכלול 240 יחידות דיור לעצמאים, 135 מיטות סיעודיות וחנייה תת קרקעית. במתחם יהיו: דירות ודירות גן מרוהטות, שטחים ציבוריים, בתי קפה ומסעדות, בריכה ומועדון בריאות, מרפאה ושירותים נוספים. עולם התכן יכלול טיולי משפחות, הרצאות, חוגי לימוד וספורט. דגש מיוחד יושם על התנדבות דיירי הבית בקהילה ובפעילות בין דורית, עם הנכדים. שיווק המתחם לתושבי העיר החל במפגשים בקניון עזריאלי.

יעקב אלמוג, מנהל האגף לשירותים חברתיים בעירייה, הציג את פרויקט הקמת "מרכז יום לקשיש" שיבנה בצמוד לפרויקט הדיור המוגן וייתן מענה לאוכלוסיות תשושי נפש ותשושים עם מגבלות פיזיות הנמצאים בעיר. מדובר במיזם משותף לעירייה, משרד הרווחה, הביטוח הלאומי, קבוצת עזריאלי וגורמים נוספים, שבנייתו תושלם עם השלמת פרויקט הדיור המוגן. המרכז יהיה באחריות מחלקת הרווחה, אך יופעל ע"י עמותה חיצונית. המרכז יפעל שש שעות ביום והשירותים המרכזיים שינתנו בו יכללו: שירותי הסעה, ארוחות בוקר וצהרים, טיפול סיעודי ואישי, פעילות תרבותית ותעסוקתית ועוד. יועסקו בו אנשי מקצוע מתחומים שונים: אחיות, עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטים ועוד. 

שלמה פסי, דיווח לחברי הוועדה על המבנה החדש לאזרחים וותיקים ההולך ומוקם ליד מרכז סחלבים שבעמק האלה, שהפעילות בו תתווסף לפעילות הענפה המתקיימת כיום במפג"ש ושבנייתו מתוכננת להסתיים אף היא במהלך שנת 2017. במבנה החדש יוקצו שטחי פעילות נפרדים לכל אחד משלוש האוכלוסיות אותן ישרת: יד לבנים, גמלאים וצעירים. במבנה ישוכנו גם משרדי האגף לשירותים חברתיים בעירייה, הפועלים כיום במקומות שונים בעיר. בנוסף, יבנה אולם גדול שישרת את כול אוכלוסיות הבית, בהתאם לצרכיהם.

בהמשך המפגש העלו נציגי האזרחים הותיקים בעיות בנושאים מרכזיים שהעירייה מתבקשת לשפר ולתת להן מענה: מערך התחבורה הציבורית, חוסר במקומות חנייה והעדר פיתוח אזורי תעסוקה בעיר לתושבים הצעירים. בנוסף, ציינו את המחירים הגבוהים הנגבים בגין פעילויות תרבות וכבלו על אי מתן הנחות מספקות לציבור הגמלאים, כדוגמת אלה שזוכים להן הגמלאים בערים אחרות.

בתשובתו הציג פסי תחזית אופטימית והדגיש, כי מירב הנושאים שהועלו מטופלים ויבואו על פתרונם עם סיום בצוע הפרויקטים של בנית כיכר התחבורה ושל בנית מרכז העיר- המע"ר. הוא ציין לטובה את התפתחות איזור ליגד סנטר בהיבט של פיתוח אזורי מסחר ותעסוקה וכמרכז בילוי ומסעדות.  

עוד הוסיף פסי, כי לאחרונה החלה העירייה בסבב פגישות עם הארגונים השונים כדי ללמוד מהם על הרצונות והבעיות במגמה להתאים את הפעילויות לצרכים, לתת מענה לבעיות ולשפר את השירות והתקשורת בין כל הגופים.

כתבה וצילמה: חיה כץ

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות