חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית מגיעה לראשון לציון

 

תושבי העיר נכללים ברפורמה כחלק מהטבעת הפנימית של מטרופולין תל אביב (”אזור 1”) הכולל את ערי גוש דן * המבנה החדש יאפשר לבצע יותר נסיעות במרחב גדול יותר ובאותו המנוי * המשמעות: יותר אפשרויות נסיעה בפחות כסף למרבית התושבים    

 

 החל מ-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, שישלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בכל מטרופולין, ויחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. הרחבת הגבולות נועדה לאפשר ליותר נוסעים לבצע יותר נסיעות במרחב גדול יותר, והכל באמצעות אותו מנוי. כך למשל נכללו בטבעת הפנימית של מטרופולין תל אביב ("אזור 1"), כל ערי גוש דן: חולון, בת ים, ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן, בני ברק ופ"ת, וכן יהוד, אור יהודה, רמלה ולוד.

מדובר ברפורמה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.

בכל מטרופולין קיימות שלוש רמות תעריף בסיסיות ושלוש רמות משניות, במקום אלפי תעריפים שהיו נהוגים עד כה. כמו כן, בוטלה ההפרדה בין המפעילים השונים ומעתה תקפים כל המנויים בכל חברות האוטובוסים, ברכבת ישראל, ברכבת הקלה, במטרונית ובעתיד גם ברכבת הקלה בגוש דן, והכל ללא הגבלה.

אם עד היום נסעתם באוטובוס, ברכבת ישראל וברכבת הקלה, ושילמתם על כל אחד מהם בנפרד, בהתאם ליעד הנסיעה, מהשבוע הבא טוענים את הרב קו במנוי נסיעה משתלם, הכולל את כל אמצעי התחבורה ונהנים מנסיעה חופשית בכולם, בתחומי המטרופולין שבחרתם.

איך עובדת השיטה החדשה? מבנה התעריפים החדש מופעל בשלב ראשון בארבעת המטרופולינים הגדולים, שגבולותיהם הורחבו באופן משמעותי.

המרוויחים הגדולים מהרפורמה הם הנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית. כל נוסע שיבצע מעבר אחד לפחות, בין אמצעי התחבורה השונים, ירוויח באופן משמעותי מהרפורמה

יעד חשוב של הרפורמה הוא ביטול ההפרדה התודעתית הקיימת אצל חלק מהמשתמשים בין רכבת לאוטובוס, והטמעת ההבנה כי בשיטה החדשה ניתן לשלב ביניהם בחופשיות ולחסוך כסף וזמן רב. המרוויחים הגדולים מהרפורמה הם הנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית. כל נוסע שיבצע מעבר אחד לפחות, בין אמצעי התחבורה השונים, ירוויח באופן משמעותי מהרפורמה.

ראש העירייה דב צור, אמר: "היוזמה המבורכת של משרד התחבורה להוביל מהלך שעיקרו להיטיב עם הציבור ולהביא להורדת מחירים בתחבורה הציבורית, תסייע לבתי אב רבים. אני תקווה שהרפורמה תעודד את התושבים להשתמש בתחבורה הציבורית ובכך גם להפוך את חיינו לירוקים יותר ולהפחית ולו במשהו מעומסי התנועה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות