חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

דב צור יוצא נגד יוזמת החקיקה על חוק המנוחה בשבת

 

ראש עיריית ראשל”צ ומ”מ יו”ר השלטון המקומי, דב צור, יוצא נגד יוזמת החקיקה על חוק המנוחה בשבת: ”אי אפשר להסכים לחקיקה הפופוליסטית העלולה לגרום לשסעים בחברה הישראלית”  

 

בדבריו הנוקבים והחד משמעיים בפני ראשי פורום 15 הערים הגדולות, פנה צור לעמיתיו ראשי הערים במטרה לפעול יחד למען השארת הסטטוס קוו

הקרב על השבת: ראש עיריית ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, דב צור, תוקף חזיתית את יוזמת "חוק יום המנוחה השבועי", כפי שעלתה לאחרונה בכנסת. צור, המכהן גם כמ"מ יו"ר השלטון המקומי, העלה היום (חמישי) אחר הצהריים את הנושא בפני ראשי פורום ה-15, שהתכנסו בבניין עיריית תל-אביב.

"כאדם מסורתי וכמי שמבלה בבית הכנסת מדי שבת והדת קרובה ללבי, אני מאמין שיש לאפשר מקסימום גיוון בחברה הישראלית, פתיחות וסובלנות לכל הזרמים החילוניים והדתיים", אמר צור בראשית דבריו בפני הפורום, והוסיף : "הניסיון לכפות אורח חיים מסוים על ידי מיעוט, גדול ככל שיהיה, על חלק אחר של האוכלוסייה על ידי שינוי סטטוס קוו בשבת, מניעת אפשרות לאנשים לבלות ולצרוך וכן הלאה - הוא בפירוש ניסיון נואל ואינו אפשרי ומקובל."

צור לא חסך ביקורת מנוסח ההצעה ומיוזמיה ואמר: "אי אפשר להסכים לחקיקה הפופוליסטית המונעת מצרכים שאינם קשורים לנושא ועלולה לגרום לשסעים בחברה הישראלית."

צור גם הציע בדבריו מנגנון העשוי לפתור חלק מהבעיות הקיימות. "המורכבות שנוצרת על-ידי עבודה בשבת ניתנת לפתרון על-ידי מתן יום חופש אחר באמצע השבוע, אולי על-ידי הוספת יום ראשון כיום חופשי, או גם מציאת פתרונות סוציאליים כאלה ואחרים אותם ניתן להסדיר."

לדברי צור, יש ניסיון לרכב על גל פתרונות הבעיות החברתיות או הכלכליות של חלק מבתי העסקים הקטנים מול הרשתות - בחסימה של חלק מהפעילות שהיא חיונית לציבור הישראלי החילוני בשבתות, ואין לתת לכך יד.

צור מאמין שהנושא חייב להגיע לסיכום באופן אחר לגמרי: "הכול חייב להיות מוסדר בהבנות ולא בחקיקה, או בכפייה של צד זה או צד אחר. בדיוק כפי שאני לא רוצה להתערב לאנשים חרדים איך הם יקיימו את השבת בדלת אמותיהם, כך אני מצפה שאיש לא יתערב בחייו של רעהו."

בהצעה שהונחה על שולחן הכנסת על-ידי יוזמי החוק חברי הכנסת מכלוף מיקי זוהר, דוד אמסלם וינון מגל (שפרש מהחיים הפוליטיים), נכתב בדברי ההסבר: "הניסיון בישראל ובעולם מלמד כי יש חשיבות עליונה ליום מנוחה שבועי אחיד לכלל המשק, שאותו יוכלו כל העובדים והסוחרים במשק להקדיש למשפחותיהם... אי הקפדה על יום מנוחה אחיד ומחייב לכלל המשק מוביל אוכלוסיות שלמות לשבוע עבודה בן שבעה ימים.

"לא ניתן להסתפק במצב החוקי הקיים ויש צורך דחוף בהסדרה חוקית יעילה של יום המנוחה השבועי בישראל, בדגש על איסור קיום פעילות מסחרית. מוצע כי בנוסף לאמור בחוק שעות עבודה ומנוחה לגבי העסקת עובדים, ייקבע איסור ברור על הפעלת עסקים בימי מנוחה שבועיים...כן מוצע כי התניה בחוזה על הפעלת עסק בימי מנוחה תיאסר ותהווה עוולה אזרחית לצד האיסור הפלילי. לבסוף, מוצע כי שר הכלכלה ימנה ממונה ופקחים לשם אכיפת החוק שיהיו בידיהם כלים מנהליים, כגון עיצום כספי, לביצוע האכיפה."

צור מתכוון להוביל מהלך ובו יציגו ראשי פורום ה-15 חזית אחידה, שעיקרה שמירה על הסטטוס קוו במדינה. לדבריו של צור יש גם חברי כנסת דתיים המתנגדים לחקיקה ומעוניינים להמשיך ולקיים את החיים בשבת במתכונתם הנוכחית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות