חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

היענות מרשימה לרעיון שיתוף האדריכלים בתכנון המתחם הציבורי בשכונת נרקיסים

 

מפגש מיוחד שכלל גם סיור בשטח, בהובלתם של אדריכלית העיר ומנהל מחלקת תכנון אדריכלי, הביא עשרות אנשי מקצוע לראות מקרוב את שכונת נרקיסים שתקום בשטח מחנה צריפין המתפנה  

 

 עשרות אדריכלים פקדו בשבוע שעבר את בניין עיריית ראשון לציון כדי להשתתף במפגש מיוחד ובסיור שהובילו אדריכלית העיר, ורד סולומון ממן, ומנהל מחלקת תכנון אדר’, איאד בלעום, לקראת התחרות הפומבית שפרסמה העירייה בשיתוף עם עמותת האדריכלים בישראל.

נושא התחרות הוא תכנון מתחם ציבורי חדש בגודל של כ-70 דונם בכניסה לשכונת נרקיסים - השכונה הראשונה שתקום על שטח מחנה צריפין המתפנה.

שכונת נרקיסים היא אחת מארבע שכונות שיקומו בשטח מחנה צריפין המתפנה והראשונה שמקבלת תוקף. השכונה תכלול כ-4,000 יחידות דיור וכן 29 אלף מ"ר מסחר ו- 56 אלף מ"ר תעסוקה. השדרה הראשית של השכונה תהיה המשכה הישיר של שדרות ירושלים ממרכז העיר ותכלול קטע מהקו החום של הרכבת הקלה.

הרעיון עצמו משך תשומת לב רבה, וכפי שהסבירה אדריכלית העיר: "כיוון שמדובר בשטח חשוב במיוחד שיחבר בפועל בין העיר הוותיקה להמשכה החדש, מצאנו לנכון לפתוח את התכנון לכלל האדריכלים במדינה כדי שיציעו לנו את התכנון המיטבי לעירוניות טובה תוך ניצול קרקע ציבורית ויצירת מקום פעיל ותוסס, כיאה לשדרה עירונית של עיר בסדר הגודל של ראשון לציון."

במהלך המפגש נשאלה שאלה לגבי מידת השילוב שתאפשר העירייה בין שימושים שונים במתחם, ביניהם גם שימושים מסחריים, ואפשרויות החיבור לגן בעברית הנמצא מצפון למתחם. כמו כן, התעניינו האדריכלים במכלול השכונות החדשות שצפויות לקום במרחב כולו ושימושי הקרקע השונים שנקבעו בתכניות השונות.

התחרות תינעל ב-22 במרץ 2016 ולאחר מכן יחל תהליך השיפוט של העבודות אשר יוגשו בתחרות.

צוות השופטים בתחרות יכלול את: ראש העירייה, דב צור, המנכ"ל פרנקו גונן, מהנדס העיר, אלי יהלום, ראש מינהל החינוך, שוש נחום, אדר’ גבי שוורץ - יו"ר, אדר’ פרלה קאופמן, אדר’ סינאן עבדל קדר, אדר’ אריה גונן - מזכיר חבר השופטים

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות