חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תיאטרון נוער לנוער והרשות העירונית למלחמה מציגים: ”לילה לבן”

 

במסגרת חודש המאבק בנגע הסמים האלכוהול, הרשות העירונית בשיתוף עם תיאטרון ”נוער לנוער” העלו בפני תלמידי כיתות י’ מבתי הספר בעיר הצגה הנוגעת בהשלכות והסיכונים של שתיית אלכוהול

 

תיאטרון "נוער לנוער" הוא למעשה להקת שחקנים בני נוער, שמעלים הצגות מקוריות, בגובה העיניים, בנושאים הבוערים של גיל ההתבגרות. התיאטרון הוא פרי שיתוף פעולה בין סטודיו "על הבמה" לסטודיו "במה פורצת", הפועל בתמיכה ובשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, "עיר ללא אלימות" והאגף לשירותים חברתיים בעירייה.

השחקנים בלהקה, הם תלמידי כיתות ט’ עד י"ב מהעיר והסביבה, ששותפים ליצירה. ההצגה, שהוצגה בפני תלמידי כיתות י’ בעיר על במת אולם עינן, היתה ההצגה "לילה לבן" המתארת שישה תיכוניסטים בלילה רווי בשתיית אלכוהול. בהצגה נחשפו התלמידים להשלכות של שתיית אלכוהול וראו תוך כדי ההצגה שככל שכמות האלכוהול עולה, כך נחשפים צדדים באישיותם של הנערים שלעולם לא היו רוצים שהאחרים יראו, ואפילו הם לא ידעו שקיימים בתוכם. בעקבות ההצגה נערכו בבתי הספר השונים פעילויות הסברה ולמידה. פעילויות אלו כללו הצפת רגשות ומחשבות בעקבות ההצגה, ניתוח של הדמויות ועוד.

סגן ראש העיר מחזיק תיק השירותים החברתיים, אילן בן סעדון: "אנו מאמינים בכוח של בני הנוער לחנך את בני גילם ולכן לפני שנה וחצי התחלנו עם הפעילות הזו של תיאטרון נוער לנוער במסגרתו אנו מעצימים את בני הנוער המציגים ודרכם מגיעים לשאר בני הנוער בעיר. היופי הוא שמי שערך וכתב את ההצגה הם השחקנים עצמם ולראות אותם משחקים בכזאת מקצועיות על הבמה זה הגשמת חלום. פרויקט זה מתווסף לפרויקטים נוספים שאנו עושים על מנת לצמצם את החשיפה והשימוש במוצרי טבק, אלכוהול וסמים. הפרויקט ממקם את העיר כמודל לחיקוי לערים אחרות ואנו שואפים להציג את ההצגה הזו גם מחוץ לגבולות העיר."

מנהלת הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, מיטל אשור: "מדהים לראות שהמסר הכי טוב למניעת התנהגויות סיכון עובר לנוער דרך נוער, השחקנים הינם נערים בעצמם המעבירים את המסר לנוער בצורה ברורה בשפתם, עוסקים בלחץ חברתי, בחברות, ובסוגי החומרים השונים. יישר כח לכל תיאטרון על הבמה על ההצגה המקצועית עבור בני הנוער."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות