חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

תכנית מיוחדת: הכדורגל כמנוף להשתלבות ולהישגים בבית הספר

 

15 תלמידי כיתות ה’-ו’ בבית ספר חביב, נוטלים חלק בפרויקט שעיקרו שימוש בעולם הכדורגל ככלי להעברת מסרים ערכיים וחינוכיים * עוזר המאמן בתכנית, נער בן 15, השתתף בה בעבר כחניך    

 

פרויקט דרך המגרש פועל זו השנה השנייה במסגרת התכנית הלאומית לילדים ונוער, בניהולה של עדיה פלד, ובהובלתו העירונית של מוטי עג’מי, מ"מ וסגן ראש העיר. התכנית פועלת בבית ספר חביב ומיועדת לתלמידי כיתות ה’-ו’ אשר אותרו על-ידי היועצת ומחנכות בית הספר ומתגוררים בשכונת רמב"ם. השנה משתתפים בתוכנית 15 תלמידים.

במסגרת התכנית נעשה שימוש בעולם הכדורגל ככלי להעברת מסרים ערכיים, חברתיים וחינוכיים, דרכם ניתן להעצים ילדים ונוער בסיכון. בתכנית מושם דגש על הקשר בין מה שקורה עם החניך במגרש למה שקורה עמו במסגרת הבית ספרית. הכול על מנת שהתכנית תהווה מנוף להשתלבותו ולהישגיו של החניך בבית הספר. התכנית מורכבת ממפגש שבועי הכולל אימוני כדורגל בשילוב מפגש חברתי-ערכי, הלקוח מעולם הכדורגל והספורט.

את התכנית מלוות דיאנה לטנר, ראש תחום חינוך ונוער, ואנה אשכנזי, מדריכת נוער, מטעם הרשות למניעת אלימות, סמים ואלכוהול. מדריך הקבוצה הוא יחיעם כהן ועוזר המדריך הוא נער בן 15, שלפני מספר שנים היה בעצמו חניך בפרויקטים בבית הספר. יועצת בית הספר, דורית משלניק, מנהלת בית הספר, ענת רחמנוב, והסגנית ליאורה ברקוביץ, בצוותא עם היועצת דורית משלניק, מלוות את הפרויקט מטעם בית הספר.

בטקס הסיום של התכנית בשנה שעברה נשאלו הילדים שהשתתפו, מה הם קיבלו מההשתתפות בפרויקט: התשובות היו מרגשות עד דמעות - ילד אחד אמר שקיבל אהבה, ילד אחר אמר שקיבל חברות, ילד נוסף אמר שקיבל שייכות, ילדים אחרים אמרו כבוד, להיות חלק מקבוצה, הילדים הביעו רצון להמשיך את הפעילות. ההורים הביעו הערכה רבה בפני המדריכים שליוו את התכנית.

רוב הילדים שהשתתפו בתוכנית עברו שינוי התנהגותי ורגשי על-פי שיחות שנערכו על-ידי המדריכה עם הילדים. השתלבותו של שחר, עוזר המאמן בקבוצה, הקשר שנוצר בינו לבין המאמן והחניכים בקבוצה, והתגובות הנלהבות של החניכים וההורים, הם מקור לגאווה.

מחזיק תיק הרווחה במועצת העיר, מוטי עג’מי: "התכנית החשובה והמעשירה היא נדבך נוספת בעשייה העירונית שלנו במסגרת בתי הספר והקהילה. התגובות הנלהבות שאנו מקבלים על התכנית עצמה מעידות על הצלחתה ויכולתה להגיע לילדים עצמם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות