חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

במכבי האש זוכרים את סתיו פרטוש

 

ביום המעשים הטובים, שהתקיים ביום חמישי ה- 10/12/15, הגיעו נציגי מכבי האש בתחנת יו”ש למודיעין מכבים רעות, כדי להתקין גלאי אש בבתים החמים המנוהלים ע”י העמותה למען הקשיש בעיר.

 

הפעילות התקיימה ע"י הכבאים לזכר סתיו פרטוש ז"ל, שנהרגה בתאונת אוטובוס לפני כשבועים. אביה של סתיו, כבאי, הגיע לזירת התאונה בה מצא את בתו. כאשר הגיעו חבריו הכבאים לשבעה, הם שוחחו עם אחיה התאום של סתיו שחוגג השבוע את יום הולדתו, ולא ידע כיצד יוכל לחגוג לאחר מותה של סתיו.

הכבאי עמרי ממן מספר: "דברי אחיה של סתיו מאוד נגעו לליבנו, וחשבנו כיצד נוכל לסייע להרים מעט את המשא הכבד מעל ליבו. מאחר והשבוע מתקיים יום המעשים הטובים, החלטנו לערוך מגבית בין חברינו הכבאים, כדי להתקין גלאי עשן במבנים הזקוקים לכך". הכבאים אספו שקל לשקל מחבריהם בכל רחבי הארץ, והחלו ברכישת גלאי עשן. עמרי ממן: "גלאי עשן לא עולה הרבה כסף אבל הוא מכשיר מציל חיים. הרעיון שלנו היה להתקין אותם במקומות שמאוד חשוב למנוע בהם שריפה, מקומות בהם אנשים פועלים בהתנדבות".

על היוזמה שמע סגן ראש העיר אילן בן סעדון, שפנה לתחנת מכבי האש וביקש כי גלאים יותקנו במקומות מפגש ברחבי העיר, ביניהם גם מפגשים של האזרחים הותיקים בעיר- הבתים החמים של העמותה למען הקשיש. אילן בן סעדון: "מאוד התרגשתי כששמעתי על היוזמה ההתנדבותית הזאת, ומאוד רציתי שגלאים יותקנו במקומות שונים שהם לא מותקנים בהם בעיר". בן סעדון אומר כי ההזדמנות לעשות טוב גם לתושבים וגם למשפחת פרטוש, מאוד נגעה לליבו.

מיגל הרף, יו"ר העמותה למען הקשיש מיד התגייס גם הוא לנושא, וביקש כי הגלאים יותקנו בבתים החמים אותם מנהלת העמותה למען הקשיש, כאשר העדיפות היא קודם כל אצל מרותקי בית: "בכל שבוע מתאספים עשרות אזרחים ותיקים בכל בית חם. מדובר בבתים פרטיים, וידוע כי בישראל אין גלאי עשן ברוב הבתים. אני חושב שהרעיון להתקין גלאים בבתים החמים ובמיוחד אצל מרותקי בית,  הוא נהדר וחשוב מאין כמותו. מאחר ומדובר בבתים פרטיים של אזרחים ותיקים, הרי שהם מרוויחים גם אמצעי מציל חיים בחיי היומיום שלהם".

ביום חמישי הגיעו נציגי מכבי האש ואילן בן סעדון לאחד מהבתים החמים בעיר, המתקיים בביתו של מרותק בית, להתקנת הגלאי הראשון. מלאכת ההתקנה תימשך בשבועות הקרובים, תוך תיאום עם מנהלי הבתים החמים וביצוע העבודה עד לסיומה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות