חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פיתוח פרויקט טיפול באמצעות תופים

 

פרס העובד הסוציאלי היזם ע”ש רחל רבינוביץ ז”ל, הוענק ללשכת רווחה מזרח הודות ליוזמתה וטיפולה במיזם שהולך ומתרחב מדי שנה    

 

עובדי לשכת רווחה מזרח, נטלי גריל, איילה דאנה ורונית ינאי, בניהולה של בתיה ונונו, זכתו השנה בפרס העובד הסוציאלי היזם ע"ש רחל רבינוביץ ז"ל, שכיהנה כמנהלת לשכת רווחה מרכז העיר במשך כעשור. רבינוביץ נפטרה לפני כשלוש שנה לאחר מאבק במחלה קשה. בני משפחתה של רחל בחרו להנציח את זכרה בהקמת הקרן המעודדת עובדים סוציאליים להקים פרויקטים שהם מעבר לעבודתם השוטפת ובכך להוציא את הפונים ממעגל מצוקתם לדרך אחרת.

התכנית מתקיימת בשיתוף עם הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, וטקס חלוקת הפרס התקיים בהיכל התרבות בעיר.

תחילתו של הפרויקט "תיפוף טיפולי" הוא בחיפוש כלי בעל עוצמה שבאמצעותו ניתן יהיה להגיע לאוכלוסיות של הורים וילדים ולעבוד איתם על מיומנויות תקשורתיות שונות. התיפוף ככלי טיפולי מסייע בעבודה על סבלנות, איפוק, הקשבה, הבנה מהי אלימות והשלכותיה, וגם כאמצעי ליצירת תקשורת וגשר במצבים של פערים תרבותיים ובין-דוריים.

מהפרויקט "תיפוף טיפולי" נולדו שני פרויקטים שעבדו על הענקת מיומנות תקשורתיות באמצעות תופים. הפרויקט הראשון היה "סדנת תופים" שבו עבדו על מיומנויות תקשורתיות עם תלמידים מכיתות ה’-ו’ בבית ספר "ישורון" בעיר. הילדים למדו את עקרונות התיפוף ובאמצעותם למדו על כבוד, הקשבה, סובלנות ומהו קצר בתקשורת היוצר אלימות.

מפרויקט זה נולדה יוזמה נוספת שפנתה לאוכלוסיית ילדי מועדוניות הרווחה וחינוך "סדנת תופים לילדי המועדוניות". בסדנה זו עבדו עובדים סוציאליים בשיתוף צוות המועדוניות על אותן מיומנויות תקשורתיות אצל ילדים צעירים בראשית ההתמודדות עם קבוצת השווים. במשך כשנתיים התקיימו כשמונה סדנאות בשמונה מועדוניות רווחה וחינוך.

בהמשך יזמו העובדות הסוציאליות בלשכה פרויקט נוסף בנושא של "חיזוק הקשר והתקשורת הבין-דורית בקהילה האתיופית" - פרויקט שעבד על התקשורת בתוך המשפחה בהקשרים של מעברים תרבותיים והבדלים בין-דוריים, בין דור הילדים לדור ההורים ההתמקדות הייתה בשיפור הקשרים בין אימהות ובנות מהקהילה האתיופית תוך שימת דגש על הסממנים התרבותיים ועל השפות השונות שבהם מבר כל דור.

ייחודו של פרויקט "תיפוף טיפולי" הוא בעוצמת החיבור בין התוף ליצירת תקשורת. הפרויקט החל כרעיון של שתי עובדות סוציאליות והפך לעשייה של עובדים סוציאליים רבים, שהוסיפו רבדים ועבדו עם אוכלוסיות שונות. הכלי הוא נגיש ומתחבר הן לאנשי הטיפול והן לאוכלוסיות השונות.

מ"מ וסגן ראש העיריה, מחזיק תיק הרווחה, מוטי עג’מי, ברך על היוזמה בפיתוח תכניות, שירותים ופרויקטים לשיפור איכות החיים ורווחתן של המשפחות הנמצאות בטיפול שירותי הרווחה, וציין: "הבחירה בפרויקט הזוכה השנה הייתה קשה. כל הפרויקטים היו ראויים והוצגו לחברי הועדה באופן רציני, מכובד, מעמיק ומעניין. הפרויקט הזוכה פועל מזה שלוש שנים והלך והתרחב משנה לשנה הן באוכלוסיות היעד והן בהיקף הנהנים ממנו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות