חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

ברק אובמה / גרפולוגיה

 

כתב ידו מסודר, מסוגנן, ברור, החלטי ונעים אך גם תקיף. הוא אינו מהסס להעמיד את העומד מולו במקומו ועושה זאת באסרטיביות רבה. אובמה בעל כוח רצון במידה רבה, הוא נחוש מאוד

 

בעוד כשנה יעזוב ברק אובמה את הבית הלבן בוושינגטון לאחר שמונה שנים לא קלות, אבל הוא לא היה מוותר עליהן. מספרים שכילד היה מתנדנד ואומר: "אני אהיה נשיא ארצות הברית". אני מתארת לעצמי שהתגובות במקרה הטוב היו גיחוך ובטוח היו גם כמה שטרחו להסביר לו עד כמה הוא "מעופף". גם העולים לארץ בעליות הראשונות עשו את הבלתי יאמן למרות הגיחוך במקרה הטוב של הנשארים באירופה, ובשני המקרים ניתן להגיד: צוחק מי שצוחק אחרון או אולי בכיה לדורות?

אובמה הוכיח שחלומות אכן מתגשמים ומי יודע לא עלינו אולי עוד אישה (חס וחלילה) תהיה נשיאת ארצות הברית? אגב, ההיסטוריה מלאה בנשים שהיו מנהיגות ומובילות. חלקן הן: מארגרט תאצ’ר אשת הברזל מאנגליה, כעת בגרמניה הקנצלרית היא אנגלה מרקר וגם לנו היתה אישה שכולם אמרו שהיא הגבר בממשלה, גולדה מאיר.

מה ניתן ללמוד על אובמה מכתב ידו?

כתב ידו מסודר, מסוגנן, ברור, החלטי ונעים אך גם תקיף. הוא אינו מהסס להעמיד את העומד מולו במקומו ועושה זאת באסרטיביות רבה. אובמה בעל כוח רצון במידה רבה, הוא נחוש מאוד, מטרותיו ברורות לו והוא ממוקד בדרכו להשיג אותן, הוא מחושב ושקול, לומד מניסיון העבר ופועל ללא ליאות בכדי להגשים את המטרות שהציב לעצמו. ניתן להבחין גם בשליטה עצמית, איפוק, ריסון, יכולת ריכוז וכושר ארגון וניהול. יש לו חשיבה ברורה וראייה חדה עם יכולת ניתוח מעמיקה וירידה לפרטי פרטים ועם זאת הוא ניחן גם ביכולת ראיה ותכנון לטווח ארוך. אובמה בורר את מילותיו ומתבטא באופן בהיר, זורם וקולח.

אם הרושם מהכתב הוא של אדם ההולך בתלם שהוא גם קצת "ילד טוב", מגיעה החתימה שאי אפשר להתעלם ממנה. לעומת הכתיבה שלו שהיא מאופקת ומרוסנת, חתימתו משוחררת וע-נ-קי-ת. מהחתימה אנחנו לומדים איך הוא באמת רוצה להתנהג ולפעול ועד כמה הוא רוצה להיות מורגש, זהו החותם שהוא רוצה להשאיר על דפי ההיסטוריה. החתימה תופסת שטח עצום, היא מבטאת נוכחות, זריזות, מרץ, בטחון, שאפתנות, יוזמה, כריזמה, מקוריות ו.. המון אגו, הוא מעוניין להיות במרכז, ולהיות זה הקובע, המחליט והמכריע. כמו כן בחתימה לעומת הכתב עצמו, האותיות אינן ברורות, כאן משתלבת האמירה: "נו טוב, הוא פוליטיקאי" והכוונה לכך שהוא יכול להגיד דבר אחד ולהשאיר את האופציה פתוחה גם לדבר האחר.

את האותיות הראשונה והאחרונה חשוב לו שנבין, שלא יהיו ספקות זה הוא.

השילוב של השאיפות והתעוזה שיש בחתימה עם היכולות האישיות העולות מהכתב סייעו לו להגשים את החלום.

       

סמדר נדב אברבנאל
גרפולוגית מוסמכת מאמנת אישית ובקבוצה
054-7339719

                

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות