חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה : מקץ - חנוכה -תשע”ו

 

זו לדעתי עצה טובה ואקטואלית תמיד בניגוד לכל האופנות המתחלפות חדשות לבקרים. מרתקת העובדה שבלימוד הדף היומי בגמרא השבוע הופיעה ההלכה הזאת במקרה?! 

 

למעלה משנתיים אני מפיץ את המאמר השבועי המנסה למצוא דברים אקטואליים ורלוונטיים לאירועי השבוע. השבוע ישנו צרוף מיוחד של פרשת השבוע העוסקת במפגש הטעון  של יוסף  עם אחיו בטרם התגלה להם. ואנו באמצע חג החנוכה ופה במודיעין ההרגשה המלווה אותנו בחג הזה היא ייחודית מטבע הדברים. ובנוסף לכול  חל ראש חודש טבת בשבת זו.

השאלה למי לתת עדיפות והדגשה בקריאת התורה ? חז"ל קבעו כלל ברזל: "תדיר ושאינו תדיר- תדיר קודם" ולכן בשבת זו נוציא שלושה ספרי תורה ונקרא בראשון ,את פרשת השבוע . בספר השני נציין  בקריאה את ראש החודש ורק בשלישי נתעסק בחנוכה. אומנם כל הטקסטים נמצאים בתורה אחת אבל על מנת לא להטריח את הציבור בהמתנה לגלול  את התורה ממקום למקום הוחלט  שעדיף להוציא שלושה ספרי תורה. הלכה זו מלמדת אותנו  ראשית ,לכבד כל אחד , ולא לפגוע באף אחד ולתת קדימות למוכר ולידוע ולא להקדים את החדש מפני הישן.

זו לדעתי עצה טובה  ואקטואלית תמיד בניגוד לכל האופנות המתחלפות חדשות לבקרים. מרתקת  העובדה שבלימוד הדף היומי  בגמרא השבוע  הופיעה ההלכה הזאת (במקרה?!)

להלן הציטוט מהגמרא  שעוסקת בדיני קריאות התורה על ידי הכהן הגדול ביום הכיפורים או המלך במצוות הקהל שגם היא נחוגה השנה בחג הסוכות במוצאי שנת השמיטה.

"אמר רבי יצחק נפחא:ר"ח טבת שחל להיות בשבת, מביא שלש תורות וקורא:אחת מעניינו של יום ואחת של ר"ח, ואחת בשל חנוכה".

כמה מעניין  שהלכה שנכתבה לפני כאלפיים  וחמש מאות שנה עדיין רלוונטית ועדיין אקטואלית.

אז שבת שלום . חודש טוב וחנוכה שמח

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות