חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

כ 500 משפחות נזקקות במודיעין

 

למעלה מ 2000 משפחות מטופלות בלשכה לשרותים חברתיים בעיר, מהם כ 500 רשומות כנזקקות בשל מצבן הכספי. הפעיל החברתי המקומי עדי אלבום המתמודד לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א: "אם אבחר אשים את הנושאים החברתיים בראש".

 

היום, בפעם המי יודע כמה, התפרסמו נתונים מדאיגים על מימדי העוני בישראל. כ-1,700,000 עניים מתוכם כ-776,000 ילדים. ישראל ׳מככבת׳ עם שיעור העוני השני בגודלו בין המדינות החברות בארגון ה- OECD. בנוסף לנתונים אלה, נרשמה עלייה משמעותית במספר "העניים העובדים"- תופעה מדאיגה שבה אנשים עובדים ולמרות זאת, לא מצליחים להתקיים.

ומה אצלינו. למעלה מ 2000 משפחות מטופלות בלשכה לשרותים חברתיים במודיעין, רובם ללא שום קשר למצב הכלכלי של המשפחה, אך כ 500 משפחות מהם נזקקות לסיוע כספי וכלכלי, וכאשר שואלים מה הגדרתם, סגן ראש העיר אילן בן סעדון, מעדיף "לדייק": משפחות עניות, הוא מכנה אותם.

כל אחד יכל להביט על המספר מזוית אחרת, אך דוקא במודיעין צמח לו פעיל חברתי הנאבק בכל תחלואי החברה ובראשן, המצב הכלכלי שהמדינה במדיניותה הביאה אותו לפי פחת.

עדי אלבום, סטודנט באוניברסיטת ת"א, פעיל חברתי המשמש כיו"ר סיירת הנוער, ששמע על הנתונים במודיעין: פורש בפנינו את משנתו ואגב זה חושף בפנינו את תוכניותיו: "המצב במודיעין קרוב מין הסתם לליבי, אך פעילות ארצית תשליך בוודאי גם על מה שקורה כאן. ולענין העקרוני, אני מאמין שזהו תפקידנו כחברה לדאוג לחלש, כך נמדדת הצלחתה של חברה. בשל כך, החלטתי להתמודד בבחירות לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. אני מתכוון לשים את הנושאים החברתיים  בראש סדרי העדיפויות, כאשר בראש ובראשונה אפעל לקלוט את עובדי הקבלן באוניברסיטה להעסקה ישירה"

"העסקת עובדי קבלן", מוסיף אלבום, "מגדילה את הפערים החברתיים. "מדברים רבות על ’יוקר המחייה’ ולצערי ממעיטים לדבר על הזכות לעבוד ולהתפרנס בכבוד. אחד הצעדים הגדולים לצמצום אי השוויון וליצירת חברה טובה וצודקת יותר היא קליטת העובדים להעסקה ישירה. ולכן, בכוונתי לפעול בנושא זה באגודת הסטודנטים באוניברסיטה יחד עם כל השותפים והשותפות המטרה ברורה: העסקה ישירה עוד השנה". 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות