חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השתלבות ונגישות - האחריות שלי

 

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ציינה ביום חמישי את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות בפעילות הסברה בבתי הספר בעיר

 

בבית הספר הממלכתי-דתי "משואת נריה" התקיימה פעילות שכללה התנסות חווייתית במטרה להמחיש את הקשיים והמחסומים הניצבים בפני ילדים ואנשים עם מוגבלות והרצאות שניתנו על ידי אנשים עם מוגבלות.

המסר העיקרי ביום זה היה לראות את האנשים מעבר למוגבלות עימה מתמודדים, לא מתוך רחמים או חסד אלא מתוך זכות. להבין כי אנחנו כפרטים וכחברה מסייעים לתהליך הזה, מנגישים את הסביבה ועוצרים הפליות על רקע של מוגבלות.

הפעילות הופעלה בהתנדבות על ידי הורים ובוגרי בית הספר וחברי קהילה נגישה בעיר. במהלך הפעילות וגם בהפסקות התקיימו מפגשים בלתי אמצעיים בין התלמידים לבין המתנדבים, בחלקם אנשים עם מוגבלות שסיפרו, שיתפו והדגימו לתלמידים כיצד השוויון מתקיים הלכה למעשה בתחנות הפעלה שונות ומגוונות. התלמידים גם חתמו על התחייבות ברוח האמנה בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות.

אחד ההורים ציין: "זה היה מרגש לראות כיצד התלמידים, חלקם מתמודדים עם מוגבלויות ולקויות בעצמם המשולבים בבית הספר, התעניינו ושיתפו חוויות משל עצמם בין אם על לקות איתה הם מתמודדים ובין אם על מגבלה של מי שהם מכירים בסביבתם המשפחתית והחברתית".

רגע מיוחד נרשם כאשר בתחנת "אנשים מוגבלים בדיבור", פרצו תלמידות כיתה ג’ בשירה ספונטנית בשיר "אני לבן אתה שחור...." תוך שימוש בשפת הסימנים.

ההתמקדות במערכת החינוך נובעת הן מהכרה בחשיבות החינוך בגיל צעיר לשינוי עמדות כלפי אנשים עם מוגבלות, והן מהאתגרים הגדולים הניצבים עדיין בפני ילדים עם מוגבלות בבואם להשתלב במערכת החינוך. למרות שיפור רב בשנים האחרונות, עדיין בתי ספר רבים אינם נגישים. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות היא כתובת לטיפול ביישום הנגשה ככלל ובמערכת החינוך בפרט ומטפלת בפניות רבות בעניין זה.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות