חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מדבר דוגרי - על להב”ה ודעה קדומה

 

יודעים כמה נשים יהודיות יוצאות עם ערבים, מברירה או מחוסר ברירה, ואחר כך מוצאות את עצמן נשואות נגד הרצון שלהן? מפחדות לנסות לחזור הביתה? מבודדות ומיואשות?

 

אני בן אדם פשוט. נהג מונית סך הכל. עובד קשה להביא פרנסה הביתה. אבל בתור נהג מונית, תדעו לכם, אני רואה ושומע הרבה אנשים, ואפשר להגיד שאני מכיר טוב מאד, ומרגיש טוב מאד, את איך שהעם חושב ומרגיש. אפשר אפילו לקרוא לי "מדד הרגשות של העם".

לפני כמה זמן עלה לי זוג לרכב. אחרי כמה דקות דיבור ביניהם הבנתי שמדובר בערבי ויהודיה. אני מאמין שכל אחד צריך ללכת עם מי שהוא אוהב באמת, אבל פה היה משהו אחר. הרגשתי שהבחור אשכרה מתנקם בה על רקע לאומני. לבחורה ערבייה הוא בחיים לא היה מעיז להתייחס ככה, למה המשפחה שלה היו שוחטים אותו. היתה שם שנאה באויר.

אתם יכולים לחשוב שאני סך הכל נהג  שלא מבין יותר מדי, אבל תדעו לכם שהנסיון עם אנשים מרובים כל היום, מפתח אצל נהגים עין מאד חדה. באמת.

למה נזכרתי בזה? למה לפני שבוע היתה כתבה בעיתון על ארגון להב"ה שרוצים להוציא אותם מחוץ לחוק. להב"ה זה ארגון של יהודים שלא רוצים שנשים יהודיות יתבוללו עם ערבים, והם עושים מאמצים מכל מיני סוגים למנוע את הקשרים האלו, ולחלץ את אלו שכבר בתוך כאלו יחסים. אז נפלו עליהם שהם גזענים והוציאו אותם מאד רע בכתבה. לדעתי היה בזה משהו מאד צבוע ואני שונא צביעות של אנשים.

יודעים כמה נשים יהודיות יוצאות עם ערבים, מברירה או מחוסר ברירה, ואחר כך מוצאות את עצמן נשואות נגד הרצון שלהן? מפחדות לנסות לחזור הביתה? מבודדות ומיואשות? יודעים שבכפרים הן הרבה פעמים מנודות שנואות ומושפלות בגלל המוצא שלהן, ולא פעם גם חוטפות מכות רצח?

 לרובכם אין מושג מזה בכלל, כי הרבה יותר קל להזדעזע מכתבה על כמה יהודים, קצת גזעניים, מאשר באמת להכיר את השטח ואת העובדות. אבל מה אכפת לכם העובדות?  העיקר שתוכלו להעיד על עצמכם שאתם אנשים מתקדמים ונאורים בלי דעות קדומות. יאללה יאללה. תסתכלו טוב על עצמכם בראי לפני השינה, כשאף אחד לא רואה, ואז נראה אתכם אומרים את זה לעצמכם! או כשהבת שלכם תתחיל לצאת עם ערבי ותדעו שהיא הולכת לישון איתו בכפר קרע.

עכשיו תעזבו לרגע את האובדן של היהדות, שלחלק מאיתנו זה עדיין ערך חשוב. אבל מה עם היחס לאשה בחברה הערבית? זה לא מפריע לכם שהבנות שלכם יזכו לכזה יחס? או שאתם אומרים לעצמכם "לי זה לא יקרה!"

 אני כל החיים עובד עם ערבים. נהגים שעובדים איתי וגם נוסעים. מכיר אותם לא רע בכלל. לגלות לכם משהו עליהם? הם כמונו. שתי ידיים. שתי רגליים. ראש אחד. אבל הם גם שונים מאיתנו. בדיוק כמו שהיפנים שונים. אצל רובם לדפוק יהודיה נחשב להישג. סוג של נקמה. סגירת חשבון. הם חופשי יוצאים עם יהודיות, בעיקר מעוטות יכולת, וגם משוויצים בזה חופשי. אבל תשאלו אחד מהם אם הוא מוכן שאחותו תצא עם יהודי- וואלה מבט של רצח בעיניים תקבלו.

סליחה קבלו תיקון. ערבייה שתצא עם יהודי סביר להניח שזה לא ייגמר במבט של רצח, אלא ברצח ממש. לא כמו עם ארגון להב"ה שמסתפק בשכנועים לחץ ואיומים.

 למה קל לכם לקבל את הגישה שבחורה ערבייה שתצא עם יהודי באמת מביאה על המשפחה שלה בושה וחוסר כבוד? למה לקבל כמובן מאליו שזה יכול לגרור רצח על כבוד המשפחה? כנראה שרצח על כבוד המשפחה מאד מקובל עליכם, אבל רק כשזה אצל ערבים. כי ככה הם וזהו. אבל יהודים שלא רוצים שהבנות שלהם יסתובבו וישכבו ויתחתנו עם ערבים, ומוכנים גם לשכנע לנדנד לחלץ ואפילו לאיים בכדי שזה לא ייקרה - זה כבר גזעני נורא בעיניכם , ואפילו מסוכן. נכון צבועים?

   בחייאת אמא שלכם. איפה ההגינות?

 אנחנו חיים בארץ שוויונית, אז אי אפשר ששויון יהיה רק מתי שנוח.  תן לי לצאת עם הבת שלך ואתן לך לצאת עם שלי חביבי.

מעדיף להתבדל? לא רוצה שיהודי יתקרב לבת שלך? תפדל עיוני. אבל תזכור להגיד לבן שלך שגם יתבדל ושלא יתקרב ליהודיות.

אי אפשר למשוך את החבל משני הצדדים. החיים חביבי זה כביש דו סטרי - לא חד סטרי, ואני מה לעשות בכבישים מבין!

בדוגרי - לא ככה?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות