חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

שעור בווטסאפ למתקדמים: תלמידי מקיף למען דיירי ”אחוזת ראשונים”

 

פעילות ייחודית שיזמו השמיניסטים הביאה לשיתוף פעולה מאתגר עם הדיירים במתחם * בני נוער ואוכלוסיה ותיקה בשעה קלה של שימושי ווטסאפ וצילום תמונות באמצעות הפלאפון    

 

עם הפנים לקהילה. יוזמה מיוחדת של תלמידי קריית החינוך השש שנתית ע"ש אלברט איינשטיין, מקיף י’: בזמן שחבריהם לכיתה יצאו למשלחת המסע לפולין, חשבו התלמידים שנשארו בארץ כיצד הם יכולים לתרום לניצולי השואה.

נועם סייג, תלמידת כיתה י"ב, פנתה אל מחנך הכיתה ניר דוד והציעה לו לארגן פעילות למען ניצולי השואה בראשון לציון. המחנך, שהתרגש מאוד מהיוזמה, פנה אל הרכזת החברתית של בית הספר, ברוריה טישלר, ובתיאום עם בית "אחוזת ראשונים" רקמו מפגש בין תלמידי הכיתה לדיירי האחוזה.

ואכן, לפני כשבוע נפגשו תלמידי הכיתה עם הדיירים, ואף הכינו פעילות ייחודית ומעניינת עבורם: הם לימדו אותם את רזי השימוש בטלפונים הניידים החכמים. מה שעבור התלמידים נחשב מובן מאליו, התגלה כאתגר לא פשוט עבור דיירי האחוזה, שלא פעם מבקשים להתקשר אל ילדיהם, לשלוח תמונה לנכדים או סתם לשוחח בקבוצת הווטסאפ המשפחתית.

בהמשך הפעילות ארגנו התלמידים חידון אינטראקטיבי שבו כל זוג - תלמיד ומבוגר - שיתפו פעולה במענה על שאלות בנוגע לישראל של אז ושל היום. יצחק שיין, ניצול שואה, סיפר לתלמידים את סיפורו בהרצאה שריגשה מאוד את התלמידים, ואף לימדה אותם שיעור חשוב על המושג "משפחה".

הקשר שנוצר ביום הפעילות הזה לא הסתיים. חלק מהתלמידים פנו אל "אחוזת ראשונים" בבקשה לתאם עבורם פעילויות נוספות עם הדיירים על מנת שיוכלו להמשיך לסייע להם באופן אישי.

ויש גם תלמיד אחד, תמיר יוסף, ששומר על קשר יום-יומי עם חברו החדש, יצחק. השניים נפגשים יחד ב"אחוזה", משוחחים על החיים ומעבירים מסר חשוב לאופן שבו ניתן לגשר על פער הדורות ולהוכיח לכולם כי גיל הוא רק מספר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות