חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

עיריית ראשון לציון תקיים תחרות אדריכלים למתחם הציבורי הראשי בשכונת נרקיסים

 

שכונת נרקיסים היא אחת מארבע שכונות שיקומו בשטח מחנה צריפין המתפנה והראשונה שמקבלת תוקף. השכונה תכלול כ-4,000 יחידות דיור וכן 29 אלף מ”ר מסחר ו- 56 אלף מ”ר תעסוקה. השדרה הראשית של השכונה תהיה המשכה הישיר של שדרות ירושלים ממרכז העיר ותכלול קטע מהקו החום של הרכבת הקלה.  

 

 תכנית המתאר הנמצאת בימים אלו לפני מתן תוקף, קבעה את השדרה הראשית העירונית מהכניסה החדשה המזרחית לעיר, דרך מרכז העיר ההיסטורית בואכה מערבה ועד לים, במטרה ליצור רצף עירוני שוקק חיים ותוסס. בהתאם להנחיות תכנית המתאר, השדרה העירונית תתוכנן כרחוב עירוני ראשי, המשרת שכונות מגורים, מתחמי תעסוקה, מוסדות ציבור עירוניים וכלל עירוניים וכן תהווה מוקד משיכה להולכי רגל ורוכבי אופניים לקניות, לבילוי ופעילויות עירוניות נוספות, כחלק ממכלול המרחב הציבורי. כיוון שבכניסה לשכונת נרקיסים , היושבת על השדרה העירונית הראשית, מתוכנן מתחם ציבורי גדול ,החליטה העירייה בשיתוף עם עמותת האדריכלים לקיים תחרות פומבית לתכנון אדריכלי למתחם כולו.

השטח לבנייני ציבור הנ"ל ממוקם על השדרה העירונית ויהווה חלק משער הכניסה החדש המזרחי של העיר. מטרת התחרות האמורה: הכנתה של תכנית בינוי, פיתוח ועיצוב אדריכלי למתחם בגודל של כ 70 דונם בכניסה הראשית המזרחית החדשה לעיר ראשון לציון, במקומו של מחנה צריפין המתפנה. המתחם יכלול: קריית חינוך, מבני ציבור קהילתיים ומבנים מסחריים.

העירייה מזמינה את ציבור האדריכלים להציע במסגרת תחרות זו תכנית בינוי ופיתוח כוללת למתחם חשוב ומשמעותי זה המהווה מפתח חשוב ביצירת מרקם עירוני חדש לראשון לציון.

תנאי התחרות וחוברת ההסבר המלאה למשתתפים בתחרות תתפרסם באתר העירייה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות