חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

מסעדת פרג - לא לטריפוליטאים בלבד / ביקורת

 

בסוף הארוחה חיכתה לי עוד הפתעה. יחד עם עוגת סולת לחה המוגשת ללא תשלום ללקוחות כחלק מהאירוח הנדיב הכין לי דוד תה מחליטה ביתית עם בוטנים מלוחים בתחתית הכוס. טעם מפתיע ומעניין.

 

מודיעין היא עיר צעירה. בכל המובנים. הגיל הממוצע של תושבי העיר עומד על 32. אנשים עובדים, עם ילדים קטנים, ממהרים ומתרוצצים בין העבודה, מסגרות לילדים, חוגים וכד’. לא תמיד יש זמן לבשל ארוחה ביתית אמתית.

בחיפוש אחר פתרון לסוגיה זו הגעתי ל"פרג - מאכלים טריפוליטאים אותנטיים", מסעדה קטנה שנפתחה לפני כחצי שנה ביישוב חשמונאים. המקום מתמחה בהכנת אוכל מסורתי ססגוני בעיקר ל-take away, אך ניתן גם לבוא ולאכול ארוחת צהריים ביתית מאחורי דלפק עץ מעוצב. המסעדה מעוטרת בכלים וצילומים ישנים, ומסביב סירים גדולים המלאים בכל טוב - קציצות, ממולאים, מפרום, קוסקוס, דגים ועוד. פרג זה עסק משפחתי של שרית ואביה דוד, האחראי על הבישולים. דוד שימש במשך תקופה ארוכה כשף של מסעדת "גואטה" ביפו, הידועה במטעמיה הטריפוליטאים המסורתיים. החיבה לבישול ולאנשים תמיד ליוותה את המשפחה, בה גדלו עשרה ילדים. היחס החם ניכר גם כאשר נכנסתי למסעדה עם התינוקת שלי שבמהרה מצאה את עצמה על הברכיים של השף.

  

    

באשר לאוכל, גם כאן נרגשת נדיבות המשפחה. השולחן התמלא במהירות בסלטים רבים, לימונים כבושים, קוסקוס עם ירקות ומפרום. אוכל עשיר בטעמים, משפחתי ומחמם, גם עבור אנשים כמוני, שלא גדלו על הטעמים האלה בבית. לאחר מכן טעמתי ארטישוק ממולא בדגים, קציצת עוף ובסטיל, קציצת תפוח אדמה עם נתחי עוף ובצל, ייחודית וטעימה במיוחד.

בזמן שנהניתי מטעימות של מאכלים, חלקם חדשים וחלקם מוכרים עבורי, חלפו במסעדה לקוחות קבועים שהגיעו לקחת אוכל ביתי לארוחות הצהריים והערב. שרית, בעלת המקום, מכירה היטב את העדפותיהם האישיות של הלקוחות. במקביל יצאו משלוחי האוכל לחברות באזור התעשייה בשילת. אך עיקר פעילות המסעדה הוא בימי שישי, כאשר הדלפק מתמלא בתבשילים רבים, בשרים ודגים, מעל חמישה עשר סוגי סלטים, וכן תוספות מגוונות לבחירה. הכל טרי, איכותי, נעשה במקום וללא חומרים משמרים. המחירים לדוגמא: סלטים - 12-25₪ (250/500 גר’), מנת קוסקוס עם מפרום / 2 קציצות דגים, מרק ירקות ו-2 סלטים - 45 ₪, קציצות עוף - 7 ₪ ליחידה, בסטיל - 8 ₪ ליחידה, ארטישוק ממולא בדגים - 15 ₪ ליחידה.

בסוף הארוחה חיכתה לי עוד הפתעה. יחד עם עוגת סולת לחה (המוגשת ללא תשלום ללקוחות כחלק מהאירוח הנדיב) הכין לי דוד תה מחליטה ביתית עם בוטנים מלוחים בתחתית הכוס. טעם מפתיע ומעניין. סיימתי את התה, אכלתי את הבוטנים ויצאתי מהמקום עם המחשבה שגם מי שאין לו שורשים טריפוליטאים יוכל להתחבר לטעמים והריחות של מסעדת פרג ולהנות מארוחה ביתית אמתית.   

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות