חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מוסדות החינוך בראשון לציון ציינו את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה

 

סרן תמיר קלפה נפצע קשה במבצע ”עמוד ענן” בשנת 2002 * השבוע הוא נפגש עם תלמידי פרויקט עוצמ”ה (ערכים, ציונות, מנהיגות, הגשמה) בקריית החינוך ”העמית” מקיף ג’, ותיאר בפניהם את סיפורו המרגש  

 

למעלה מ-100,000 אזרחים ישראלים נמנים עם אוכלוסיית פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. יום ההוקרה, אשר נקבע על פי החלטת ממשלה לתאריך י"ז בכסלו, מזמן תהליך חינוכי חשוב אשר במרכזו היכרות עם פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, הוקרתם והזדהות עם מאבקם היום יומי בניסיון לקיים חיים מלאים ופוריים, וכן מחויבות לשילובם המיטבי בקהילה ובחברה הישראלית.

כל מוסדות החינוך בראשון לציון מציינים את יום ההוקרה במגוון פעילויות בבתי הספר. בין הפעילויות: מפגש ושיחה עם לוחמים שנפצעו במהלך שירותם הצבאי, שעות מחנך, סדנאות הקשורות ליום זה, טקסים בית ספריים ושיעורי חינוך על פי שכבות גיל.

זהו סיפורו של סרן תמיר קלפה, שנפצע קשה מפיצוץ מטען במבצע "עמוד ענן" בשנת 2002. במסגרת יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה שמתקיים היום (29.11.15) נפגש סרן קלפה עם תלמידי פרויקט עוצמ"ה (ערכים, ציונות, מנהיגות, הגשמה) מכיתות י"א וי"ב בקריית החינוך השש שנתית "העמית" מקיף ג’, וסיפר להם את סיפורו האישי.

"נכנסנו אז עם נגמ"שים מלווים בכוחות שריון לתוך קלקיליה, כאשר היעד שלנו היה אחד מהבניינים בו שכנה שלוחה של משרד הפנים הפלסטיני בעיר. הבניין כשלעצמו היה נראה נטוש. עלינו עם הכוח הפורץ, קומה אחר קומה, ולא מצאנו איש במקום. רק בקומה השלישית מצאנו חדרים מרוהטים לתפארת, כשעל הקירות מרוחות תמונות ענק של ערפאת.

"עלינו עוד קומה וגם שם מצאנו עזובה מוחלטת, אין ריצוף, קירות לא מסוידים, שום רמז שמישהו בכלל פועל כאן. התמקמתי מול אחד החלונות בקומה כדי לתצפת החוצה. בשלב הזה זיהיתי אור שנדלק וכבה בבניין ממול ואדם חשוד. דיווחתי על כך למפקדים שלי וביקשתי אישור ירי. פתאום, בתוך שניות, נשמע פיצוץ אדיר. עפתי אחורה, הרגשתי שאני נשרף..."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות