חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פרויקט פריסת תשתית אינטרנט רחבת פס במוסדות החינוך בעיר זכה בתחרות מצטייני המחשוב

 

הפרס בקטגוריית פרויקטים ייחודיים מטעם ”אנשים ומחשבים לשנת 2015” * ההכרה באיכות הפן הטכנולוגי היא בבחינת סגירת מעגל והשלמה לפרס שהתקבל לפני כחצי שנה ממשרד החינוך על ההיבט הפדגוגי בתכנית ”התאמת מערכת החינוך למאה ה-21”  

 

 מצוינות בחינוך ובטכנולוגיה. פרויקט "מטרונט ראשוני חינוכי" עוסק בפריסת תשתית תקשורת אינטרנט קווית ואלחוטית מנוהלת, רחבת פס לכל מוסדות החינוך בראשון לציון, על גבי מערכת מטרו עירונית מבוססת על סיבים אופטיים וניהול מרכזי ממרכז המידע בעירייה.

הזכייה בפרס מעניקה תוקף נוסף לפרויקט הייחודי שנוצר ויצא לפועל בשיתוף פעולה מלא בין מנהל החינוך, בניהולה של שוש נחום, לתקשוב העירוני בניהולו של איציק כרמלי, ולחברה לביטחון בראשות מוטי נחמני. המערכת זוכה להערכה רבה ונלמדת על-ידי רשויות רבות בישראל.

ייעוד הפרויקט הוא פריסת רשת תקשורת אינטרנט מתקדמת שתאפשר פדגוגיה חדשנית המותאמת לצרכי המאה ה-21 במוסדות החינוך בעיר. אינטרנט בפס רחב מאוד, בהורדה והעלאה, מאפשר עבודה סדירה ושוטפת בענן של אלפי יחידות קצה במוסדות החינוך.

המטרה היא הקמת תשתית "מטרו" עירונית, על גבי סיבים אופטיים, הכוללת מערכת מיתוג מרכזית ומערכת חומת אש המנהלת את תעבורת מוסדות החינוך בעיר, תוך חלוקה לרשתות פדגוגיות ומנהליות, בשרידות מערכת גלישה בטוחה על גבי שרתים ייעודיים לצרכי מוסדות החינוך.

השלב העיקרי בפרויקט הסתיים וכולל חיבור של 43 מוסדות חינוך למרכז המידע של העירייה. במהלך 2016 יחוברו כל 80 מוסדות החינוך לרשת המרכזית ובהתאם לקצב פריסת הסיבים של העירייה.

כ-45 אלף תלמידים, מורים והנהלות בכ-80 מוסדות החינוך בראשון לציון ישתמשו בתשתית האינטרנט וייהנו מפדגוגיה עדכנית, חדשנית ומהירה המאפשרת עבודה שיתופית.

במאי 2015 בחר משרד החינוך בעיריית ראשון לציון במקום הראשון בשילוב תקשוב בהוראה בתכנית "התאמת מערכת החינוך למאה ה-21", והזכייה בפרס האמור מהווה סגירת מעגל פדגוגי וטכנולוגי.

מנהל התקשוב העירוני איציק כרמלי: "הפרויקט הייחודי שהקמנו בראשון לציון הוא תוצר של שילוב כוחות מתחומי ידע שונים. ההכרה במוצר שלנו מלמדת על איכותו ועל יכולתנו לאפשר מבחינה טכנולוגית את הפדגוגיה המתאימה למאה ה-21 - ועל כך גאוותנו."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות