חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

זוכרים לעד את העבר, מביטים בתקווה אל העתיד

 

 50 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה. עיריית ראשון לציון והמסלול האקדמי במכללה למנהל, יזמו וארחו ערב לרגל הברית החשובה בין העמים * ”גם מהעבר השחור ביותר ניתן לצמוח ולבנות יסודות איתנים שיבטיחו עתיד ורוד משותף”, אמר בנאומו ראש העירייה דב צור    

 

 עיריית ראשון לציון והמסלול האקדמי המכללה למנהל, קיימו אירוע לציון 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה. באירוע נכחו נציגים משגרירויות דיפלומטיות בישראל, והשתתפו בו עשרות בני נוער וסטודנטים מישראל ומגרמניה.

האירוע, אשר התקיים בקמפוס ראשון לציון של המכללה למנהל, נפתח בדברי ברכה של נשיא המסלול האקדמי פרופ’ אשר טישלר, שאמר: "ההשכלה הגבוהה מחברת בין תושבי כל מדינות העולם. לישראל יש הרבה מה לתרום לעולם בהיבט אקדמיה. לגרמניה יש השפעה עולמית גדולה מאוד והיחסים הכלכליים והחברתיים עמה חשובים מאוד לישראל."

שגריר גרמניה בישראל , ד"ר קלמנס פון גטצה, אמר: "הקשרים הפוליטיים, התרבותיים, הכלכליים והחברתיים בין ישראל לגרמניה הדוקים וטובים מאי פעם. טיב היחסים מתחיל בדרגים הגבוהים ומחלחל מטה עד לרמת האזרחים."

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הדגיש בדברי הברכה שלו את משמעות הקשר בין העמים: "גרמניה היא כיום ידידה אמיצה וקרובה של ישראל, גם הודות למערכות היחסים המיוחדות והקרובות שהתפתחו בין בני הנוער משני העמים. אם נשכיל לשלב ידיים ולפתח רעיונות משותפים, אם נצליח לפעול בצוותא ובנחישות נגד כוחות הרשע, אם נדע לא לעצום עיניים ולהיאבק ללא מורא כגוף אחד בקנאים הקיצוניים - נדע להבטיח לילדינו חיים טובים יותר בעולם טוב יותר.

ישראל וגרמניה הם דוגמה מצוינת לכך שגם מהעבר השחור ביותר, אפשר לצמוח ולבנות יסודות איתנים שיבטיחו עתיד ורוד ומשותף."

לאחר דברי הברכה התקיים פאנל בנושא "יחסי ישראל גרמניה - מבט היסטורי, דיפלומטי, כלכלי ומשפטי", בו השתתפו שגריר גרמניה בישראל, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל גרמניה, גרישה אלרואי, דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, והחוקרים פרופ’ משה צימרמן וד"ר עידו באום. את הפאנל הנחה העיתונאי והפרשן דוד ויצטום.

במהלך הדיון בפאנל אמר השגריר הגרמני: "הביקורות המושמעות בגרמניה וברחבי אירופה כלפי המדיניות הישראלית הן בדיוק אותן ביקורות שמושמעות על ידי ישראלים רבים בעצמם. הן לא מסכנות את טיב היחסים בין המדינות, להיפך, אני הייתי מאוד מודאג אם הגרמנים היו אדישים לנעשה בישראל, הביקורת המושמעת בגרמניה היא הוכחה לחשיבות של ישראל בעיני הגרמנים ".

במהלך הערב, הוצגה במקום תערוכת צילומים המתעדת אירועים מרכזיים במהלך 50 שנות היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, ונוגנו קטעים מוסיקליים על ידי חברי הקונסרבטוריון העירוני של העיר ראשון לציון.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות