חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שערוריית הפרדת הפסולת

 

מאז שפרויקט הפרדת הפסולת בעיר החל, תושבי מודיעין מחנכים את ילדיהם להפריד בין פח הירוק לפח החום והעירייה מצידה מעבירה 150 שקל  למשאית כדי שכל פח יגיע לייעודו. בפועל מתברר, הכל נשפך באותו מקום. אז

 

לפני מס’ שבועות פרסמנו כאן את כתבתו של כתב האתר יואל תמנליס על כך ששיטת ההפרדה לא מיושמת במלואה ושראש העיר כיו"ר מרכז השלטון המקומי, הגיש בעניין בג"ץ שטרם התברר.

עתה מתבררת השערוריה במלואה. בשבוע שעבר, כך על פי כתבה ששודרה הערב בערוץ 10, התלווה צוות הערוץ לראש העיר חיים ביבס כדי שאלה יראו מה באמת קורה באמת סביב פינוי הפסולות לסוגיה במודיעין ובחירייה.

למי שאינו בקיא, נסביר שבין רשימת הפחי הפסולת הארוכה שתושבי מודיעין התבקשו לשנן, ישנו פח ירוק ופח חום, האחד מיועד לפסולת האורגנית המתכלה, קרי, שיירי מזון ו"תוצרת המטבח", צמחים וכו.. והשני לפסולת שאינה מתכלה כגון פלסטיק ועוד...

העירייה השקיעה זמן, מאמץ וכסף רב להרגיל ל"חנך" את התושבים ובני משפחותיהם להפריד גם בין שני סוגי הפסולת, זו האורגנית וזו שלא.

מדבריו של ראש העיר בכתבה הטלוויזיונית, למדנו שעלות כל הובלת משאית שכזו עומדת על 300 שקל, שמתוכם מחצית עוברת לקרן מממשלתית מיוחדת שהמשרד לאיכות הסביבה ממונה עליה. הכסף הרב שהצטבר בקופת הקרן היה אמור לשמש להקמת ותפעול 10 תחנות קצה שאחת מהן חירייה (המשמשת את מודיעין) ולשם הייתה אמורה הפסולת הלא אורגנית להגיע.

הגיוני היה שהתחנות אמורות היו להקדים את תחילת הפרויקט. תחנת הקצה הייתה אמורה לקלוט את הפסולת האורגנית שאינה מתכלה ולהעבירה להמשך טיפול. זה מה שהיה אמור לקרות.

כאן לקחו ברצינות גמורה את המיזם. התושבים הונחו, התלמידים חונכו  והפרויקט במודיעין יצא לדרך על כל המכשולים , הלוגיסטיקה והקשיים בחינוך לשינוי הרגלים. וכמובן הכסף שהגיע מהפינוי הועבר לקרן. זה לא היה פשוט.

עם השנים הצטברו בקופת הקרן , מיליארדי שקלים, מהם חלק יחסי אבל לא מבוטל בא למעשה מכיסיהם של תושבי מודיעין.

הכל טוב ויפה, אלא שמתברר שמישהו במשרד נרדם ומתוך 10 התחנות, רק אחת הוקמה. מה קרה עם המיליארדים? השר לאיכות הסביבה אבי גבאי, כמו שנהוג בממשלות ישראל, זרק את האשמה על קודמיו בתפקיד ועל הבירוקרטיה. עניין  של גנטיקה פוליטית תוצרת ממשלות ישראל.

צוות הצילום שהתלווה לראש העיר חיים ביבס, הגיע גם לאתר חירייה ושם המחיש מה קורה באמת לאשפה אחרי היציאה מהעיר . מתברר שההפרדה שעל הפנמתה הקדישו הרבה בעירייה ועל השתדלות תושבי העיר ליישמה, לא ממש עניינה את נהגי המשאיות, שבאין הנחיה אחרת או תחנת קצה, השליכו ומשליכים עד היום את תכולת הפח הירוק והחום יחדיו אי שם בחיריה.

אז מה היה לנו כאן. אלפי ואולי רבבות משאיות שעד כה אספו את הפסולת המופרדת בעיר, עלו לקופת העיריה 300 שקל כפול מס’ המשאיות.. מחצית מהסכום הועבר לאותה קרן אימפוטנטית של המשרד לאיכות הסביבה, ואיש לא קם. והכסף בסופו של דבר להזכיר למי ששכח, מגיע מארנונה שהתושבים משלמים מכיסם.

האם הקריאה והאזהרה הברורה של ראש העיר הערב בערוץ 10, ישנו משהו? האם בעירייה ילכו עוד צעד ויעצרו את העברת המיליונים עד שיהיה לאן לקחת את הפסולת המופרדת. ושאלת השאלות, מה מר ישראלי מעמק החולה יאמר מחר לבנו.  שאין טעם להפריד? שזה סתם הפרדה לכפרות?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות