חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין פינת רומא

 

פרסום ראשון - שדרוג נוסף לפארק ענבה: שדרת פסלים מרהיבה הוצבה לרגלי הגשר. במהלך השבת נצפו במקום תושבים רבים חובבי אמנות וסתם סקרנים. המצלמות עבדו שעות נוספות

 

למודיעין ייקח עוד הרבה מאד שנים להפוך לבירת האמנות או הפיסול של ישראל, אבל כידוע כל מסע גדול מתחיל בצעדים קטנים, הכרחיים וחשובים. צעד נוסף כזה נעשה לאחרונה עם הצבתם של פסלי אבן גדולים בפארק ענבה כחלק משדרוגו המתמשך של המקום. הפסלים נעשו במהלך סימפוזיון הפיסול הרביעי של העיר.

הפסלים הוצבו בחלקו הצפון מזרחי של הפארק לרגלי הגשר הגדול של כיכר התחבורה ובמהלך השבת כבר נראו מבקרים רבים בפארק מביטים ומתעניינים באתר האמנותי החדש של העיר.

פסלה של אביבה ברגר

בסימפוזיון הפיסול הרביעי של מודיעין מכבים רעות שהתקיים בחודש יוני האחרון השתתפו שבעה פסלים - שלושה מהם תושבי העיר: אביבה ברגר, אשר יוזמת בשיתוף העירייה את הסימפוזיונים מתחילת דרכם בעיר, אתי גיאת-ירמיהו ויורי מצקין. אליהם הצטרפו הפסלים האורחים ידידיה מור, אסתי סחייק, גיטה רייטר, והאוצר ניר שרף שגם פיסל בעצמו.

הפעם, הייחוד בסימפוזיון היה שעבודות הפיסול נעשו מאבנים צבעוניות בגווני חום - ורוד - אפור. כאשר בדרך כלל בסימפוזיוני פיסול דומים המתקיימים מעת לעת ברחבי הארץ משתמשים בעיקר באבן חברון.

פסלה של אתי גיאת ירמיהו

כזכור, מדובר בפרויקט אומנותי של העירייה שהתקיים זו הפעם הרביעית. בשלושת סימפוזיוני הפיסול הקודמים עוצבו בסך הכל כ-30 פסלים. בסימפוזיון הראשון שהתקיים בקיץ 2009 הפכו הפסלים לחלק מתהליך החלפת שמות השכונות בעיר, והם הוצבו בסוף התהליך בכניסות לשכונות העיר. בסימפוזיון השני, במאי 2012, הועתקו הפסלים החדשים למספר אתרים נבחרים ברחבי העיר כמו פארק ענבה, שדרות החשמונאים, שדרות יאיר פרג ואתרים נוספים. הפסלים שעוצבו במהלך הסימפוזיון השלישי, בספטמבר 2013, הוצבו בחלקם לאורך רצועת החשמונאים, בשדרות מנחם בגין ובאתרים שונים בפארק הטכנולוגי. היום קשה לדמיין את העיר ללא הפסלים האיכותיים הללו המוסיפים רבות לנוף ולתרבות של העיר.

רות שחר, אמנית אורחת בעיר המתגוררת בצפון הארץ, אשר נלוותה אלינו לסיור ברחבי העיר אמרה: "הפסלים יפים מאוד ומוסיפים חן רב למקומות בהם הוצבו. זה לא דבר ברור מאליו, אני מכירה מקומות רבים שאין בהם כמעט פיסול סביבתי וחבל. צריך רק לקוות שעיריית מודיעין שהחלה לפני מספר שנים בפרויקט הזה תמשיך ותתמיד בו, וכך בעוד מספר שנים העיר כולה תהייה מלאה בפסלים לרווחת התושבים והמבקרים בה".   

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות