חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ראשון לציון: העיר הגדולה המובילה בישראל בגיוס לצה”ל

 

 88.2 אחוז מבני העיר ו-79.4 אחוז מהבנות מתגייסים לצה”ל * נתונים מרשימים גם בקטגוריות מיצוי הלחימה ומסלולי הקצונה למיניהם

 

ראשון לציון ממשיכה להתברג בצמרת הערים המובילות בישראל בגיוס לצה"ל. הנתונים המתייחסים לילידי 1994 משקלל פרמטרים של אחוז גיוס, אחוז גיוס ללחימה ותומכי לחימה וקצונה, מציבים את ראשון לציון כעיר הגדולה המובילה בישראל עם ממוצע של 88.2% בשיעור לגיוס של בנים. רק לשם השוואה, הממוצע בתל אביב עומד על 76.8% ובחיפה על  78.5%. שעור הגיוס בירושלים עומד רק על 40.4 אחוז. בני העיר מדורגים במקום ה-20 בכלל הערים בישראל.

כ-37 אחוז מהמתגייסים בראשון לציון משרתים כלוחמים או תומכי לחימה וכ-8 אחוז משרתים בתפקידי קצונה.

גם בקרב הבנות ראשון לציון מובילה בין הערים הגדולות עם  79.4% גיוס, ואף אם משווים אותן לכלל הערים בישראל, ראשון לציון מדורגת 12 בישראל בגיוס נשים לצה"ל. בתל אביב לשם השוואה מתגייסות 69.5% ובחיפה 72.3%. כ-87% מבנות העיר  מתגייסות לשירות משמעותי וכ-7 אחוז מהן משרתות כקצינות.

בין הפרויקטים הפועלים בעיר שנועדו לעודד גיוס לצה"ל,  ניתן למנות את מרכז הכנה לצה"ל באגף הנוער, תכנית ההכנה לצה"ל בבתי הספר, מיצג חילות בתל השומר, יום צה"ל, שבוע גדנ"ע ועוד. אחד מהפרויקטים המעניינים ביותר שנערכו במספר בתי ספר הוא "צו אחוד", במסגרתו יוצאת כל השכבה יחד לצו התייצבות בלשכת הגיוס. יש לציין כי בנוסף לכל הפעילויות השוטפות פרוסים במוסדות החינוך בעיר עשרות חיילים המעניקים מענה מיידי למלש"בים (מיועדים לשירות בטחון) במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות.

ראש העירייה, דב צור: "בורכנו בנוער נפלא, איכותי וחדור מוטיבציה לתרום ולשרת. קיומו והצלחתו של צה"ל הם תנאי לקיומה של מדינת ישראל, לכן יש להתייחס לשירות בו כמרכיב יסוד בחוסנה של האומה. צוותי ההוראה במוסדות החינוך, תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי, מבינים היטב את חשיבות השירות הצבאי ופועלים בכל הדרכים להטמעת ערכי הציונות ואהבת המדינה לצד העלאת המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות