חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת ויצא: לבן מתחייב לא לפגוע ביעקב

 

המבקש להחזירו אליו בניגוד לרצונו. ומאחר שגם לבן חולם בלילה איך הוא פוגש שליח של ה"- שמזהיר אותו שלא יעז להרע ליעקב ,נאלץ הוא לחתום הסכם אי לוחמה ומתחייב לא להציק יותר ליעקב ולבניו.

 

לכל אדם יש חלום המתבסס על חזון.  וכל חולם ,לוחם להגשמת חזונו. גם לאבות היה חזון . אומנם הם לא הצהירו:I have a dream!"". אבל הם חלמו בהזדמנויות שונות.

"ובאין חזון ייפרע עם"- נאמר במקורותינו. החזון , גם אם מימושו רחוק  מטבעו מחזיק ומחזק.

יעקב אבינו נאלץ לצאת מהארץ בחוסר כל , הוא נאלץ  לברוח מפני  עשו המבקש להמיתו.

יהודים רבים בהיסטוריה הארוכה שלנו נאלצו לעזוב את  משכנם ולחזור ולנדוד. אבל תמיד חלמו  ולא הפסיקו להתפלל :"ותחזינה עינינו בשובך לציון". וכידוע מעשה אבות -סימן לבנים.!

בפתיחת הפרשה חולם יעקב  על מלאכים עולים ויורדים מסולם דמיוני שראשו מגיע לשמים. בהמשך הפרשה הוא רואה בחלומו איך צאנו  ורכושו גדלים  בניגוד לתכניותיו של חמיו לבן שמנסה להתנכל לו,.  עם לידתו של יוסף (בעל החלומות -בהמשך)  שוב חולם יעקב ורואה בחזונו איך מלאך השם מאיץ  בו לשוב ארצה .הוא מכנס את  נשותיו ובני ביתו ומחליטים פה אחד להתנתק מהגלות הכפויה . אבל גם בבריחה המשפחתית  נאלץ הוא להתמודד עם חמיו לבן

המבקש להחזירו אליו בניגוד לרצונו. ומאחר שגם לבן חולם בלילה איך הוא פוגש שליח של ה"- שמזהיר אותו שלא יעז להרע ליעקב ,נאלץ הוא לחתום הסכם אי לוחמה  ומתחייב לא  להציק יותר ליעקב ולבניו. השאלה האקטואלית השבועית היא: לכמה מאיתנו יש חלום? ומהו החזון?  והאם אויבינו מקבלים מסר ברור להפסיק להציק לנו כי  ישתלם להם יותר לחיות איתנו בשיתוף פעולה?  או שימשיכו להסית ולהסיט מן האמת  שהרי כבר ברור שכל ראשי הממשלה הציעו  בעבר הצעות נדיבות מאד אבל שוב ושוב  יותר משבעים שנה הם מתנגדים, ואולי כי גם להם יש  איזה חלום  שווא  שונה משלנו?! (נכתב ביום האזכרה לדוד בן גוריון)

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות