חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : 20 שנה לרצח רבין

 

שלום ילדים . בשבוע שעבר ציינו 20 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין  שנרצח ב4.11.1995. בכל הערים ובתי הספר והגנים התקיימו טכסים לזכרו של רבין

 

20 שנים עברו מאותו מוצאי שבת שם בכיכר ליד בניין עריית תל אביב שכיום נקרא ככר רבין גם אני הייתי באותו ערב בכיכר וביחד עם רוב תושבי המדינה והעולם בכיתי על הירצחו של ראשהממשלהשלי ושל כל תושבי מדינת ישראל .

בשבת שעברהבתוכנית הרדיו שלי "בייביסיטר" שמשודרת ברדיו ללא הפסקה מדי שבת ב 8:00 בבוקר בשידור חי התייחסתי בחלק נכבד מהתוכנית עם שירים מכתבים שילדים כתבו מיד אחרי הרצח .גם ראיינתי את איתן הבר שהיה מנהל לשכת ראש הממשלה ואחד האנשים הקרובים של יצחק רבין וגם את חברי ח"כ איתן כבל שביחד היינו מצעירי העבודה שליוו את יצחק רבין באותה תקופה. ובשבת האחרונה  לפני הנסיעה לאולפן הרדיו נסעתי לכיכר רבין הנחתי פרח והדלקתי נרליד האנדרטה ,כמו בכל שנה לפני התוכנית מאז הרצח.

לפני כשנה הוזמנתי למשרד ראש הממשלה לקבלת פנים מיוחדת והודיעו לי שיגיע נהג לאסוף אותי מהבית וכשירדתי למכונית כולי הצטמררתי כשראיתי שהנהג הוא לא אחר מאשר דמתי שהיה נהג של כמה ראשי ממשלה ועבד עם יצחק רבין צמוד תקופה ארוכה והוא גם היה הנהג בליל הרצח שלקח את ראש הממשלה אחרי אותה ירייה של יגאל עמיר לבית החולים איכילוב ושם נקבע מותו .

הדרך לירושלים למשרד ראש הממשלה הייתה מעניינת ומיוחדת והשתדלתי לא להציק לדמתי הנהג בשאלות שמאוד רציתי לשאול אבל הוא לבד סיפר לי סיפורים מאוד מרתקים על יצחק רבין הבן אדם האבא והסבא ועל הרגעים המאוד אישיים שהיו לבד בדרכים ואכן מאוד התרגשתי מהמעמד. אחרי הרצח ילדים כתבו : כשהייתי קטנה קטפתי פרח ,ואימא אמרה לי אסור, זה מוגן !אני לא מבינה למה פרח אסור- וראש ממשלה מותר. ועוד ילדה כתבה :זיכרונות הם הכי כואבים ,זיכרונות הם הכי עצובים, אבל זיכרונות עוזרים גם לא לשכוח. כשיש זיכרונות מאדם, הוא אף פעם לא מת ,הוא אף פעם לא תם,הוא אף פעם לא נגמר. והלב יביא אלינו את הזיכרון שלו כבר.יצחק רבין תמיד תישאר בליבנו.

פינת המכתבים:

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי שרון ואני בן 10 . בשבועות האחרונים בגלל הפיגועים שקורים במדינה שדוקרים אנשים עם סכינים. אימא שלי מאוד בפאניקה ומאוד פוחדת לתת לי לצאת לבד כשאני הולך לחוג או לחבר שגר ליד . דברים שהייתי עושה תמיד לבד . אני רב עם אימא  שהיא לא סומכת עלי .אני לא יודע מה לעשות כדי שהיא תסמוך עלי ולא תתייחס אלי כאל ילד בן 5. איך אני יכול לשכנע אותה תענה לי דחוף בבקשה.

תשובה : לשרון החמוד אני מבין גם אותך שאתה רוצה להיות גדול ולקחת אחריות על עצמך. ומצד שני אתה חייב להבין ולקבל באהבה את הדאגה שיש לאימא שלך מהמצב הלא פשוט ואפילו קשה שמתרחש בתקופה האחרונה הארץ. כל הלחץ שאימא משרה עלייך בא ממקום טוב של דאגה ואהבה ולא מתוך זה שלא סומכים עלייך. אימא בכל גיל דואגת אם אימא שלי עד היום כשאני נוסע רחוק דואגת עד שאני מתקשר ומודיע לה שחזרתי בשלום והכל בסדר. ואפילו שאני בן 52 ואבא לשלשה ילדים אימא תדאג לך כל החיים. קבל את זה באהבה.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על חברי אבייתר ששמע ממני שאני מארגן מסיבה לילד . שעבר תקופה קשה , מיד הוא אמר שהוא תורם את כל ההוצאות שיש מסביב למסיבה שכללו אוכל , הפתעות, קישוט המקום, ועוד הרבה דברים למשפחה הזאת . שיעלו להם חיוך ורגעים של נחת אחרי תקופה לא פשוטה שהם עברו. מהרגע שלקחתי אותו איתי לאותה משפחה הוא החליט שהוא מאמץ אותה וידאג לכל מה שהם צריכים. אני יודע שאבייתר יכעס עלי שאני מספר את זה במדור שלי .אבל חשוב לי שתדעו שיש אנשים טובים במדינה .

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות