חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סכנה במעקה הבטיחות

 

מבדיקת העירייה לגבי גובהו ותקינותו של מעקה הביטחון מעל פסי הרכבת בכיכר התחבורה עולה כי "המעקה הוקם לפי התקן". מומחה בטיחות טוען שלפעמים ההיגיון הבריא צריך לגבור על התקן היבש

 

גובהו של מעקה הבטיחות שמעל פסי הרכבת בכיכר התחבורה ליד המדרגות היורדות לפארק ענבה הוא 1,05 מטר בלבד. גובה זה הוא הגובה המינימלי שקובע התקן הישראלי למעקה בטיחות רגיל הבא למנוע נפילה ממפלס גבוה למפלס נמוך יותר.

לפני כחצי שנה פרסם כותב שורות אלה, כי על פניו מעקה הבטיחות מעל מנהרת הרכבת נמוך מדי ובשעת סכנה עשוי שלא למנוע נפילה אל התהום של פסי הרכבת. בצילום שבראש הכתבה ניתן לחוש זאת היטב.

ש. מומחה לבטיחות (שביקש להישאר בעילום שם) שנתבקש על ידנו לחוות את דעתו על המקום, אמר לנו: "המעקה בנקודה קריטית זו אינו מהווה פתרון בטיחותי מספק. התקן המינימלי של 1,05 מטר שתפקידו למנוע נפילה בין שני מפלסים שונים אינו מתאים למעקה המגן בפני נפילה אל תהום בהתאם לתנאי השטח במקום זה. כמו כן בסמוך חולף שביל אופניים. תקן מעקה בטיחות ליד שביל אופניים הוא 1,30 מטר. לו אני הייתי הגורם הקובע לא הייתי משתמש בתקן המינימום, אלא מתייחס לנושא בצורה אחרת".

בכתבה שפרסמנו בעבר כתבנו, כי "אסון יכול להתרחש שם למשל כתוצאה של פעילות יזומה של ילד שיתכופף לראות את הרכבת, או של ילדים אשר נוהגים לעתים להשתולל ולהשתובב ותוך כדי כך לדחוף מעט האחד את השני".

דובר העירייה מסר אז כי "הנושא הועבר לבדיקה של גורמי המקצוע הרלוונטיים".

עתה, כחלוף חצי שנה חזרנו לעירייה וביקשנו לדעת מה קבעו גורמי המקצוע והאם המעקה יוגבה או יוחלף?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "מעקה הבטיחות הוקם על ידי משרד הבינוי והשיכון על פי התקן הנדרש".

מצוידים בתגובה זו, נסענו עד פריז הרחוקה כדי להתרשם כיצד עיריית פריז מגינה על תושביה ומבקריה בסיטואציה זהה לחלוטין. אתם מוזמנים למצוא את ההבדלים בין התמונה שלעיל, שצולמה במרכז פריז, לבין התמונה שבראש הכתבה שצולמה בכיכר המרכזית של מודיעין.  

להערכתנו, הנסמכת כאמור על חוות דעתו של איש בטיחות מקצועי, המצב הקיים אינו מספיק כדי להוות מחסום בטיחותי מלא ויעיל במאה אחוז נגד אפשרות נפילה מגובה רב אל פסי הרכבת שמתחת. במצבים כאלה כשחיי אדם בסכנה לא תמיד נכון להיאחז בתקן היבש. על כן, טוב היתה עושה עיריית מודיעין לו במקרה זה היתה מחמירה עם עצמה ולא מסתפקת במעקה המינימלי. 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות