חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מעקב MCITY: מה חדש בסניף הדואר בקניון עזריאלי

 

בעקבות ה’עליהום’ בתקשורת על השירות של "דואר ישראל" יצאנו לבדוק איך מתפקד הסניף החדש של סניף הדואר המרכזי בקניון עזריאלי שבמודיעין. כתבת האתר ביקרה במקום והופתעה לטובה    

 

אין ספק שנושא הגעת הדור מהסניפים השונים בעיר ובכלל לוקה בחסר ואולי עדיין שערורייתי ודורש מעקב בפני עצמו, אך מעקב mcity החליט להתרכז הפעם במוקד אחד, הסניף המרכזי בקניון ולבדוק האם שם למעלה הפנימו את הביקורת והאם משהו השתנה. לשם כך שלחנו את כתבת mcity שהיתה שם וחזרה עם חדשות טובות. (קובי אור)

 

מישהו הפנים

סניף הדואר בקניון עזריאלי, שנפתח לפני כחצי שנה החליף כזכור את הסניף המרכזי שפעל שנים רבות במרכז מרל"ז והמשרת נוסף לשכונות שהיו מסונפות אליו במרכז מרל"ז גם את האנשים הרבים שמגיעים לקניון מכל איזור חבל מודיעין, מלוד עד ירושלים, אשר מנצלים את שהותם במקום לקבלת שירותי דואר זמינים.

אז שינוי יש כבר בכל הנוגע לשעות הפתיחנ ולעמדות האשנבים. בסניף  שש עמדות שמאוישות רוב הזמן. שעות הפתיחה הוגדלו והסניף פתוח שלוש פעמים בשבוע (בימים א’, ג’, ה’) בין השעות שמונה בבוקר עד שמונה בערב.  בימים ב’ ו- ד’ פתוח הסניף עד לשעה 13.30 וביום שישי עד לשעה 12.00.

הסניף ממוחשב כולו, אין עוד רישומים ידניים בדלפקים לחיפוש דבר דואר רשום, החתימה הפכה לאלקטרונית  וניתן בקלות לאתר את דבר הדואר.  בכניסה מוצבת עמדה לקבלת מספר לתור לפי סוג הפעילות המבוקשת: "אשנב כל", "מטבע חוץ" ו"מסירת דברי דואר ללקוח". בנוסף, בעמדה קיימת אפשרות לזימון תור עם הודעת SMS לטלפון הלקוח המבקש שלא להמתין לתורו בסניף, אלא לנצל את זמן ההמתנה לקניות או לסיבוב בקניון (הודעת SMS קצרה מודיעה לו שתורו עומד להגיע). הסניף מפעיל גם שירות של "זימון תורים" דרך האינטרנט באופן שבו כל אחד יכול לתכנן את יום ושעת הגעתו לסניף ע"י הזמנת תור דרך האינטרנט. למעלה מ- 60 איש מגיעים בשיטה זו לסניף מידי יום ומקבלים את השירות אחרי המתנה של כ- 3 דקות בלבד .

בקרנו ביום עמוס במיוחד, ב- 15 לחודש, שאינו יום "מייצג".  ימים 14 ו- 15 לחודש הם ימים עמוסים במיוחד בגלל  הדיווחים למע"מ ובכל זאת התרשמנו שלא "כצעקתה". הסניף אמנם עמוס, אך כמות האנשים הנראית לעין אינה משקפת את זמן ההמתנה בגלל הניתוב מראש לעמדות השונות לפי סוג השירות והתור הנפרד לאנשים שזומנו לפי"זימון תורים".  על צג גדול מוקרנים המספרים לתור לפי סוג הפעילות וזאת בנוסף לכריזה המודיעה על ניתוב המספר לפי העמדה שהתפנתה. זמן ההמתנה אינו ארוך במיוחד והלקוחות יכולים להמתין להקראת תורם בישיבה נוחה על הכיסאות המרופדים, המסודרים בשורות מול הדלפקים.  

 

בקרוב: קבלת חבילות ב"שופרסל שלי" רעות 

שיפור נוסף שהנהיג מנהל הסניף, ארז גמתי. הוא שיתוף פעולה בחלוקת החבילות בין סניף הדואר לחברת "שופרסל". הרכישות המוגברות דרך אתר E-BAY, שבגינו הגיעו לסניף אלפי חבילות בחודש, הובילו לפתרון היצירתי של שיתוף הפעולה. אנשים המצפים לחבילה מקבלים לביתם הודעה בדבר קבלת דבר הדואר עם ניתוב לסניף "שופרסל דיל" שבמודיעין סנטר, שם הם מקבלים את החבילה וזוכים לשירות יעיל ומהיר. בעתיד יורחב ההסכם גם לסניף "שופרסל שלי" ברעות באופן שאנשי שכונת C ושכונות אחרות בסביבה יופנו לסניף ה"שופרסל" הממוקם במרכז המסחרי של רעות, קרוב יותר למקום מגוריהם.  

השעות "השקטות" יחסית בסניף הן בבקר - החל משעת הפתיחה - 8.00 בבקר ועד לשעה 9.30 ומשעה 17.00 ועד לשעת הסגירה-20.00. בשעות ה"עומס", בין השעות 11.00 ל-16.00 מופעלת חפיפה בין המשמרות כדי להקטין את העומס ולספק שירות מהיר עד כמה שניתן. הכוונה היא להגדיל את שעות החפיפה והכול- במגמה לקצר את זמן ההמתנה.

כיום, זמן ההמתנה בתור הוא כ- 16 דקות בממוצע. אלה שאינם מזמינים תור דרך האינטרנט  או ב- SMS או שאינם באים לקבל חבילות נאלצים להמתין בשעות ה"עומס" כ- 20 דקות ומעלה.  לקבוצה זו בדיוק מנסה מנהל הסניף למצוא פתרון. אחד הרעיונות הוא, כאמור, הגדלת טווח שעות החפיפה שבין חילופי המשמרות ונבחנות גם חלופות נוספות. בכוונת המנהל להכניס שיפורים בצג- ע"י הגדלת הכיתוב כדי שיראה למרחוק וכן במערכת הכריזה של המספרים באופן שתהיה התאמה בין הכתוב על גבי המספר שבידי הלקוח לבין העמדה אליה הוא מופנה.

ועוד נקודה מרעננת במיוחד  - "הדלת הפתוחה" למנהל הסניף. כל אחד יכול, ללא זימון תורים וללא הזמנת SMS, לדפוק על דלת חדר המנהל ו...להתקבל... ובסבר פנים יפות. שאפו!!!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות