חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ואהבת לכלבך כמוך

 

תופעת שוטטות כלבים משוחררים, לה אנו עדים במקומותינו, בהחלט מדאיגה ודורשת הבהרות. לרוב אין אנו ערים למה שעלול לקרות לכלב שבעליו מאפשר לו להסתובב לבדו בחוץ, ולו לדקות ספורות. ראו הוזהרתם

 

בשנת 1842 פורסם בצרפת ספר מוזר ששמו "ביוגרפיה של חיות". אחד הסיפורים בו ממחיש את הסברה שהכלב נאמן לאדונו ללא תנאי, וכי הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם.

הסיפור מתאר אדם אכזר שמאס בכלבו, לקח אותו בסירה אל מרכז נהר הסיין בפריז וזרק את הכלב למים הסוערים בכוונה להטביעו. הכלב המסכן, בפעולת הישרדות אינסטינקטיבית, ניסה שוב ושוב לטפס ולעלות חזרה לסירה, אך אדונו דחף אותו בכל פעם מחדש אל המים. ברם, תוך כדי תנועה לא זהירה, איבד האדון את שיווי משקלו ונפל בעצמו לנהר הסוער. ברגע שראה הכלב הנאמן את מצוקת אדונו, הרפה מהסירה ומניסיונותיו לטפס אליה בחזרה והחזיק את בעליו מעל פני המים במשך שעות ארוכות עד שהגיעה העזרה המיוחלת מהחוף, וחייו ניצלו.

אז, אם יש לכם כלב, על מנת שיוכל בבוא העת לגמול לכם, עליכם לדאוג לו היום. ברגע שהחלטתם לגדל כלב, עליכם לקחת בחשבון שהדבר דורש הקרבה, השקעה וגילוי אחריות לא קטנה. תופעת שוטטות כלבים משוחררים, לה אנו עדים במקומותינו, בהחלט מדאיגה ודורשת הבהרות. לרוב אין אנו ערים למה שעלול לקרות לכלב שבעליו מאפשר לו להסתובב לבדו בחוץ, ולו לדקות ספורות.

החוק מחייב בעל כלב להובילו בשטח ציבורי ברצועה. כלבים משוטטים נאספים מהרחוב ומובאים אחר כבוד לתחנות ההסגר העירוניות, וכשבעליהם מבקשים לשחררם הם מחויבים בתשלום קנס, ודמי הובלה ואחזקה. סיפור יקר ללא ספק.

אך יש עוד מספר צדדים חשובים לעניין הזה מעבר לנושא הכספי: כלבים פשוט נוטים להידרס וזה קורה תמיד כשהכלב לא קשור ברצועה. במקרים רבים אנו עדים לכלבים משוטטים שחוזרים הביתה חבולים ופצועים אחרי שעברו התעללות קשה, או לאחר שהשתתפו במלחמת כלבים. מיותר לציין, שכלבים משוטטים חשופים גם לגניבה, להרעלה ולסכנות מוחשיות להידבקות במחלות.

במקרים מסוימים הכלב המשוטט אינו בצד הנפגע, אך הוא בהחלט עשוי להפוך לפוגע ולחשוף את בעליו בפני תביעות פיצויים נכבדות. כל כלב מסוגל "ברגע של חולשה" לשרוט או לנשוך ולו גם תוך כדי משחק או מתוך פחד. מוכרים אף מקרים בהם כלבים מהווים גורם ראשוני לתאונות של אחרים. ילד שנבהל ורץ לכביש, אישה זקנה שהכלב מפיל לא בכוונה, וכדומה.

אולי לנו בעלי הכלבים, קשה לקלוט זאת, אך סביבנו קיימים גם אנשים שאינם אוהבים כלבים או פשוט פוחדים מפניהם, ואין שום סיבה לגרום להם סבל רק משום שלנו נוח לשחרר את כלבנו.

ראו הוזהרתם.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות