חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הסוף להפרדת פסולת רטובה?

 

אתר mcity היה הראשון לזהות שהמיחזור אינו עובד כשורה - בכתבה שפרסמנו כבר לפני שנה וחצי התרענו שרק מעטים ממחזרים. עכשיו השר להגנת הסביבה מודה שההפרדה נכשלה

 

לפני מספר שנים הוכנסו למרבית הבתים במודיעין פחים חומים קטנים ("פחומי") והתושבים התבקשו לעשות הפרדה בין הפסולת הרגילה לפסולת הרטובה האמורה לעבור מיחזור באמצעות המשרד להגנת הסביבה.

לאחרונה הנושא לא יורד מסדר היום הציבורי במדינה וכפי שדיווחנו בשבוע שעבר, מרכז השלטון המקומי, בראשות חיים ביבס, עתר לבג"ץ נגד המשרד להגנת הסביבה בדרישה לעשות סדר באי סדרים שנוצרו בנושא.

עתה, מודה במפתיע השר להגנת הסביבה אבי גבאי, כי שיטת הפרדת הפסולת נכשלה, וכי כל נושא ההפרדה במקור לא באמת קיים במרבית הערים הגדולות, ומספר משקי הבית שבהם מפרידים בפועל את הפסולת הרטובה קטן למדי, כך שהכמות המופרדת זניחה.

אתר MCITY  היה למעשה "הראשון לזהות" שקיימת בעיית מיחזור במודיעין וכי בפועל השיטה לא ממש עובדת בממדים שייחלו לה. כבר לפני שנה וחצי, בחודש מרץ 2014, כתבנו כאן: "לפני מספר חודשים הורחב פרויקט ההפרדה במקור לשכונת הכרמים ובמסגרתו אמורים תושבי השכונה להפריד את האשפה הרטובה מהאשפה היבשה. את שאריות המזון ללא אריזות כלשהן אמורים לאסוף במטבח הבתים בתוך ’פחומי’ מיוחד שחולק לכל משפחה ואת תכולת הפחומי יש להשליך בחדר האשפה בשקית סגורה אל הפח החום המיוחד לכך.   

"ברם, מבדיקות מדגמיות שקיימנו לאחרונה ברחבי השכונה מסתבר שתודעת ההפרדה של תושבי השכונה נמוכה ביותר ונוטה שלא להתקיים בכלל. כך מצאנו בימי שני בשעות אחר הצהריים (פינוי האשפה הרטובה בשכונת הכרמים נעשה אחת לשבוע בימי שלישי) במהלך שלושת השבועות האחרונים את מרבית הפחים החומים המשמשים לאשפה הרטובה כשהם כמעט ריקים וחסרי שימוש".

בהמשך הכתבה, פרסמנו נתונים מדגמיים על תכולת הפחים החומים - נתונים אשר חיזקו את ממצאי התחקיר שלנו שהראה כי המיחזור מתבצע בהיקפים מזעריים בלבד.

כזכור, בעקבות הבג"ץ של מרכז השלטון המקומי (ביבס: "התושבים צריכים לדעת את האמת על פארסת המיחזור") שאלנו את דובר העירייה מדוע לא יורה ראש העיר על הקפאה מיידית של הפרויקט בעיר? הדובר השיב כי העירייה תמתין לפסיקת בג"ץ על מנת לקבל החלטות בנושא.

עתה, ייתכן שהבג"ץ הזה יתייתר שכן השר להגנת הסביבה נוטה לבטל את הפרויקט כולו.

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות