חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אושרה הצעת תקציב לשנת 2016

 

הנהלת העיר אישרה ביום שני השבוע את הצעת תקציב עיריית מודיעין מכבים-רעות לשנת 2016. התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על כ-527 מיליון שקלים

 

הנהלת העיר אישרה ביום שני השבוע את הצעת תקציב עיריית מודיעין מכבים-רעות לשנת 2016. התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על כ-527 מיליון שקלים, כ-31.2 מיליון שקלים יותר מתקציב 2015, המהווים גידול של כ-6.3% לעומת השנה שעברה. כידוע, ספר התקציב הוא למעשה הביטוי הכספי של מדיניות העירייה, המגדירה את היעדים ותוכניות העבודה לשנת 2016.

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס, שהציג את התקציב בישיבת ההנהלה שהתקיימה השבוע ביום שני הציג בפני חברי המועצה את יעדי התקציב, כאשר בראשם עומד, כמו בכל שנה  תחום החינוך שגם השנה יקבל נתח של יותר ממחצית התקציב העירוני, 52.08%. בסך הכל תקציב החינוך צמח מ- 255 מיליון שקלים בשנה שעברה ל- 275 מיליון שקלים השנה, גידול של כ-20 מיליון שקלים. ההשקעה בחינוך נעשית במטרה לשפר ולשדרג את מערכת החינוך העירונית הנחשבת לאחת ממערכות החינוך המובילות במדינת ישראל. 

כאשר בין היתר בכוונת העירייה להוסיף ולהשקיע בחינוך למצוינות ולערכים, תוך התייחסות לפרט ומתן מענה לכל הילדים בעלי הצרכים הייחודיים. במסגרת תכנית העבודה ייפתח מינהל החינוך תחומים נוספים ללימדה בדגש על תחומי המדעים והטכנולוגיה. עוד צוין בישיבת התקציב כי תהליך העברת בתי הספר לניהול עצמי הושלם וכעת לבתי הספר יש את האפשרות לקבוע את אופי ניהול התקציב כך שיאפשר לבית הספר לקבוע את מטרותיו ולהשיגן לרווחת התלמידים. כמו כן העירייה תקדם תכניות להקטנת מספר התלמידים בכיתות, לצד המשך קידום אוכלוסיות ייחודיות, הכוללות תכניות להגדלת מספר התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות, עמידה ביעדי אי הנשירה ממוסדות החינוך ועוד.

האגף לשירותים חברתיים שתקציבו כ-27.5 מיליון שקלים יהיה גם השנה אחד האגפים המתוקצבים ביותר. בין השאר יעסוק המשרד בתכניות לטובת תושבי העיר לרבות טיפול בקשישים, בתושבי בעלי מוגבלויות שונות, משפחות חד הוריות, עולים חדשים, נוער בסיכון ומשפחות קשות יום.

בתחום התרבות והפנאי העירייה תוסיף לקיים מגוון פעילויות ואירועים לנוער, לצעירים, לגמלאים ולכל המשפחה עם אירועים ופסטיבלים. השנה העירייה תציין 20 שנים להקמת מודיעין. לצורך זאת תקצבה העירייה 200 אש"ח נוספים לטובת חגיגות ה-20 שנה, שיהיו מבוססים על האירועים הקיימים ומתוקצבים.

שינוי משמעותי ייעשה במהלך השנה הקרובה בתחום הביטחון העירוני והסדר הציבורי.  במהלך 2016, בהתאם להחלטת הממשלה שאמורה להתממש עם אישור תקציב המדינה לשנת 2016, צפויה העירייה להקים את יחידת השיטור העירוני. יחידה זו תכלול 14 שוטרים ו-14 עובדי עירייה חדשים. בנוסף הוחלט כי במקום לשכור שירותי אבטחה מחברת אבטחה, כפי שקורה היום, תגייס העירייה עובדים למחלקת ביטחון. כך ישופר וישודרג מערך השמירה  המרחבית העירוני המשלב ניידות סיור, מערכות אבטחה מתקדמות ומוקד ביטחון הפעיל 24 שעות ביממה בשילוב מערך השיטור העירוני. תהליך שיאפשר הכפלת המשאבים שיעמדו לרשות התושבים.

בעירייה ציינו השבוע כי המשך קידום ושיווק אזורי התעסוקה והמלאכה של העיר מביא לגידול בארנונה מעסקים. על פי נתוני העירייה היקף הארנונה מעסקים צפוי לעלות השנה לכדי 78.5 מלש"ח. סכום זה מהווה 37% מסך הכנסות העירייה מארנונה. בעירייה ציינו כי גידול זה בארנונה לעסקים מעיד על אמון הקהילה העסקית בעיר. כאשר בעתיד, עם השלמות הבנייה המואצת בפארק הטכנולוגי ועם תחילת העבודות במע"ר נתון זה יוסיף לצמוח.

פרויקט הדגל של העיר, הקמת מרכז העסקים של העירייה, שנמצא בימים אלה לקראת סיום שלב עבודות הקמת התשתית כאשר בזמן הקרוב ייכנסו לעבודות היזמים. כזכור, לפני שבוע הסתיים בהצלחה גדולה מכרז להשלמת מתחם המסחר והעסקים במע"ר החדש של מודיעין מכבים רעות, עם בחירתן של חמש החברות שיקימו את מתחם המסחר והעסקים שיהווה חלק מרכזי ממרכז העיר בשווי מצטבר של יותר מ-85 מלש"ח, סכום הגבוה פי שניים ממחיר המינימום שנקבע בעת היציאה למכרז.

השנה, כפי שנעשה בשנים האחרונות, תעביר העירייה סכום של מיליון שקלים המיועד לכיסוי הגרעון העירוני. כידוע הגרעון, הקיים עוד משנותיה הראשונות של העיר, עומד ערב שנת הכספים 2015 על סכום של כ-10.5 ובסוף שנת 2016 הגרעון צפוי לרדת לכדי 9.5 מיליון שקלים בלבד.


ראש העיר, חיים ביבס: "תקציב העירייה הוא פועל יוצא של המדיניות העירונית המגדירה את היעדים ותוכניות העבודה לשנת 2016. התקציב נעשה תוך ניצול כל המשאבים העומדים לרשות העירייה.

התקציב מהווה המשך מימוש המטרות והאתגרים הרבים שעומדים בפנינו בקדנציה הנוכחית כאשר המרכזיים שבהם הם פיתוח מרכז העיר החדש והקמת השכונות ציפורים ונופים. בשנה האחרונה השלמנו בהצלחה פרויקטים רבים בהשקעות של יותר ממיליארד שקלים כדוגמת המשך פיתוח פארק ענבה, פארק השכנות ומתחם הספורטק. מרכז עינב והפארק הטכנולוגי ממשיכים בתנופת הפיתוח האכלוס.

זה המקום לציין לשבח את החברות העירוניות ולהודות על ביצועיהן, החברה הכלכלית, היכל התרבות, עמותת סחלבים, מנהלת אופק ותאגיד "מי מודיעין".

ברצוני להודות למנכ"ל העירייה והפקידות הבכירה, לגזבר העירייה ועובדי אגף הכספים ולכלל עובדי העירייה, על גילוי אחריות ציבורית, מקצועיות ונחישות בניהול העיר. כמו כן, להודות לסגניי ולחברי המועצה ולאחל שנה מוצלחת, מלאה בעשייה וקידום העיר מודיעין מכבים-רעות עבור כל תושביה. יחד נוכל להשיג את היעד השאפתני, שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך: הפיכת מודיעין מכבים רעות למותג וספינת הדגל של השלטון המקומי בישראל."

גזבר העירייה, רם סידיס: "הכנת תקציב העירייה לשנת 2016 הציבה בפנינו לא מעט אתגרים ומשימות לא פשוטות, ומטרתנו להוסיף ולפעול לשיפור ושדרוג רמת השרות ואיכות החיים של התושבים לצד המשך פיתוח העיר עבודת העירייה. למרות המשך הקיצוצים של משרדי הממשלה והחלת התקצובים הדיפרנציאליים הפוגעים כספית בעירייה, עיריית מודיעין מכבים רעות תוסיף ותפעל כדי לעמוד בתוכניות העבודה ולספק לתושבי העיר את השירות הטוב והאיכותי ביותר הניתן."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות