חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

עיר צומחת- עיר חכמה

 

עיריית ראשון לציון פרסמה מכרז לבחירת חברת ייעוץ שתסייע לה בפרויקט העיר החכמה. בעירייה מבקשים לרתום את הטכנולוגיה הקיימת למציאות החיים...

 

עיריית ראשון לציון פרסמה מכרז לבחירת חברת ייעוץ שתסייע לה בפרויקט העיר החכמה. בעירייה מבקשים לרתום את הטכנולוגיה הקיימת למציאות החיים בעיר ולתכניות הפיתוח העתידיות, על מנת לשפר את איכות החיים, היעילות התפעולית והשירות העירוני

עיריית ראשון לציון פרסמה מכרז לבחירת חברת ייעוץ שתסייע לה בפרויקט העיר החכמה, במסגרת תוכנית אב כוללת. את התוכנית מובילים ראש העירייה, דב צור, ומנהל מערכות המידע,  איציק  כרמלי. העירייה מבקשת ליצור סביבה של "עיר חכמה", אשר רותמת את הטכנולוגיה הקיימת למציאות החיים בעיר ולתכניות הפיתוח העתידיות, על מנת לשפר את איכות החיים בעיר, לשפר את היעילות התפעולית ואת השירות העירוני, לפתח את כלכלת העיר, לנצל את משאביה בצורה אופטימאלית וליצור עיר מתקדמת וחדשנית בכל תחומי החיים.

בקול הקורא שפורסם לקראת המכרז ציין ראש העירייה, כי ראשון לציון נמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח והיא נערכת לקליטת 30 אלף תושבים, בנוסף לרבע מיליון התושבים שכבר גרים בה. בכך היא מתכוונת להשלים את תכניותיה ולהפוך להיות העיר השלישית בגודלה בישראל.

חברת הייעוץ שתזכה תצטרך לכתוב תוכניות ולתת מענה לתחומים שונים של העיר החכמה, בהם הידוק הקשר עם התושבים, תשתיות וטכנולוגיה, חינוך, תחבורה, ביטחון, איכות סביבה ובנייה. הזוכים במכרז יסייעו לעירייה לכתוב תוכנית אב כוללת תלת שנתית ורב שלבית, במחיר קבוע מראש, שתוגדר כתוכנית אב לעיר. כותבי התוכנית ימפו את המצב הקיים בעיר ויכתבו מהו המצב הרצוי ואיך להגיע אליו. תוצאות המכרז ישמשו דוגמה לערים אחרות, שבוחנות את נושא העיר החכמה.

ראש העירייה, דב צור: "במסגרת ההיערכות ושיפור השירות לתושב, שואפת העירייה להיות מוקד מרכזי לעסקים, היי-טק, פיננסים ומדע. יישום פרויקט עיר חכמה יסייע לעירייה להגיע ליעדים אלה".

שלב הגשת ההצעות הסתיים בימים אלו ובין החברות שעשו זאת ניתן למנות מספר שחקנים גדולים שפועלים בשוק המקומי. החברה שתזכה במכרז הייעוץ לא תוכל להיות מעורבת בפרויקט עצמו.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות