חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

המכרז למתחם העסקים במע”ר - הפעם זה הצליח

 

הצלחה גדולה למכרז להשלמת מתחם המסחר והעסקים במע"ר החדש של מודיעין מכבים רעות. רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה בתחילת השבוע כי נבחרו חמשת החברות שיקימו את מתחם המסחר והעסקים שיהווה...

 

הצלחה גדולה למכרז להשלמת מתחם המסחר והעסקים במע"ר החדש של מודיעין מכבים רעות. רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה בתחילת השבוע כי נבחרו חמשת החברות שיקימו את מתחם המסחר והעסקים שיהווה חלק מרכזי ממרכז העיר החדש של מודיעין מכבים רעות בשווי מצטבר של יותר מ-85 מלש"ח (לא כולל מע"מ).

זה סכום הגבוה פי שניים ממחיר המינימום שנקבע על ידי רמ"י בעת היציאה למכרז, 42.2 מלש"ח, דבר המעיד עשרת מונים על האטרקטיביות שהחברות השונות מייחסות למע"ר החדש של מודיעין מכבים רעות ועל האמון הרב הקיים בנוגע לעתיד של העיר מודיעין מכבים רעות בכלל ולמע"ר בפרט. נתון נוסף המדגיש זאת הוא העובדה כי לכל המגרשים הוגשו 39 הצעות שונות. כזכור, למכרז הראשון להקמת מתחם זה לא ניגשו פונים כאשר הסיבה לכך היתה בעיקר בשל עלויות הפיתוח והקרקע הגבוהות ביחס למתחם. בעקבות זאת פנה ראש העיר חיים ביבס לרמ"י וביקש לפעול להוצאת המכרז בשנית באופן מידי בהינתן שינויים.

ביבס ציין בפנייתו לרמ"י כי בכדי להפוך את המכרז לאטרקטיבי עבור חברות הבנייה השונות יש וכן דרש להפחית בצורה משמעותית את עלויות הפיתוח והקרקע למסחר. דבר נוסף שביקשה העירייה מרמ"י הוא או לחלק את הקרקע לחמישה מגרשים נפרדים כאשר ניתן יהיה להתמודד רק על מגרש אחד. כאמור, ברמ"י קיבלו את פנייתו של ביבס והמכרז החדש פורסם, בהתאם לבקשותיו של ביבס כאשר כל מציע היה רשאי להגיש הצעות לכל המתחמים אך יכול היה לזכות רק במתחם אחד.

ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "מרכז העסקים החדש של העיר זה פרויקט הדגל של העיר. הצלחת המכרז והעובדה כי הוגשו עשרות ההצעות מחיר לחמשת המגרשים וכן העובדה כי הצעות שהוגשו היו גבוהות פי כמה ממחיר המינימום שנקבעו במכרז מראות באופן חד משמעי כי מרכז העסקים של העיר מודיעין מכבים רעות יהיה אחד ממרכזי הערים היפים והטובים בישראל. הקמת המע"ר, בשילוב עם הקמת של יחידות דיור קטנות וזולות בתמהיל של 60% מהדירות במרכז העיר יהיו דירות של 2-3 חדרים, תמהיל שלא קיים כיום בעיר, יהפוך את מרכז העיר לאבן שואבת לתושבי העיר והסביבה, וירחיב את תחומי המסחר, התעסוקה, הבילוי והפנאי בעיר." 

חמשת החברות הזוכות הן חברת "דונה שי נכסים בע"מ" שזכתה במגרש מספר 104 בשטח של 5,461 מ"ר במחיר של 23.118 מלש"ח (מחיר המינימום שהוצע למכרז היה  כ- 9.8 מיליון שקלים) בתוספת של הוצאות פיתוח בעלות של כ-13.5 מיליון שקלים. למכרז זה הוגשו 5 הצעות מחיר.

במגרש מספר 105 בשטח של 5,590 מ"ר זכתה חברת יפה נוף ש.ש. יעוץ ניהול ובנייה בע"מ" במחיר של 17.2 מיליון שקלים (מחיר המינימום שהוצע למכרז כ- 10.4 מיליון שקלים) למחיר זה מצטרפת עלות של כ-13.9 מלש"ח, הוצאות פיתוח. למכרז זה הוגשו 7 הצעות מחיר.

המע"ר  - מבט כללי

במגרש מספר 106 בשטח של 4,491 מ"ר זכתה חברת "CPM" במחיר של 14.3 מיליון שקלים (מחיר המינימום שהוצע למכרז היה כ- 8.3 מיליון שקלים) בתוספת של הוצאות פיתוח בעלות של כ-10.9 מיליון שקלים. למכרז זה הוגשו 5 הצעות מחיר.

במגרש מספר 107 בשטח של 3,738 מ"ר זכתה חברת "טעמ"ן נדל"ן בע"מ" במחיר של 10.4 מיליון שקלים (מחיר המינימום שהוצע למכרז כ- 6.6 מיליון שקלים) למחיר זה מצטרפת עלות של כ-8.7 מלש"ח, הוצאות פיתוח. למכרז זה הוגשו 10 הצעות מחיר.

במגרש מספר 108-109 בשטח של 4,851 מ"ר זכתה חברת "יעקובי יוניברסל ייזום והשקעות בע"מ" שהציעה עבור השטח סכום של כ-19.8 מלש"ח (מחיר המינימום שהוצע היה 7.1 מיליון שקלים) לסכום זה מתווסף הוצאות פיתוח של כ-9.6 מיליון שקלים. למכרז זה היו 12 הצעות מחיר.

כזכור, לקראת המכרז נערך בעיר, לפני כחודש, כנס יזמים מיוחד עבור המכרז אותו הוביל ראש העיר חיים ביבס ומנכ"ל החברה הכלכלית משה אשכנזי, בכנס לקחו חלק חברות בולטות בשוק הנדל"ני שמרביתן אף התמודדו לאחר מכן במכרז.
מכרז זה מסיים למעשה את שיווק המע"ר. שיווק המע"ר חולק לשלושה חלקים החלק הראשון היה על הקמת 695 יחידות דיור לאורך שדרות החשמונאים, ב-9 בניינים בני 12 קומות כל אחד, ו-7 בניינים בני 6 קומות כל אחד, כאשר תמהיל הדירות יהיה של דירות שלושה ארבעה וחמישה חדרים, כאשר מתוך 695 היח"ד, 524 ישווקו כדיור מטרה ויאפשרו לרוכשים לקנות את הדירות במחיר מופחת של 11,200 שקלים למ"ר, כאשר היזמים התחייבו לבנות דירות ששטחן לא יהיה קטן מ-60 מ"ר ולא יעלה על 150 מ"ר. סך כל מחיר כל המגרשים נאמד ביותר בכ-155.4 מיליון שקלים.

המתחם השני שכבר שווק ועבודות התשתית כבר בעיצומן הוא המתחם המשולב של מסחר ומגורים. במתחם זה יוקמו 420 יחידות דיור בבניינים בני 5 קומות. בקומה ראשונה של כל המבנים תהיה קומת מסחר ויפעלו בה חנויות, מסעדות, פאבים ובתי קפה בדומה למרכזי ערים גדולות, כאשר חנויות אלה יפעלו לאורך כל שעות היממה שבעה ימים בשבוע.

מעל קומת הקרקע ייבנו 4 קומות מגורים על פי תמהיל של דירות שניים עד חמישה חדרים. באזור זה יינתן דגש על בניית כמות גדולה של דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים וסטודנטים בתחילת דרכם. חלק מהבניינים יהיו גם בנייני משרדים שייבנו מעל הקומה המסחרית.

בקצה התחתון של השדרה תבנה רחבת המע"ר, סוג של פיאצה המשלבת שטחים פתוחים או מבנה מסחרי מקורה ובנייני מגורים. מסביב ייבנו מבנים של שתי קומות המיועדות למסחר ומשרדים ומעליהן שלוש קומות נוספות למגורים הפונות להמשך רחוב דם המכבים ורחוב ערער. במרכז הרחבה יהיה שטח ציבורי פתוח עבור הולכי רגל ויתאפשר בו פיתוח סביבתי וחיבור בין השדרה המרכזית לבין קניון עזריאלי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות