חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס: ”התושבים צריכים לדעת את האמת על פארסת המיחזור”

 

מרכז השלטון המקומי עתר לבג"ץ נגד המדינה בטענה שתהליך הפרדת הפסולת במקור נכשל. אתר MCITY שואל: אם זה המצב למה במודיעין ממשיכים להפריד? בתגובה אומרת העירייה שהיא תמתין לפסיקת בג"ץ כדי לקבל החלטות

 

ראש העיר חיים ביבס בתפקידו כיו"ר מרכז השלטון המקומי הגיש השבוע עתירה לבג"ץ ובה הוא מבקש להורות למדינה להסביר מדוע היא לא מבטלת את ההיטל על הטמנת פסולת. זאת, על רקע כישלון השיטה וחוסר ההצלחה להרחיב את היקף מיחזור הפסולת בישראל. על פי העתירה כספי ההיטל שהרשויות המקומיות משלמות למדינה מועברים לקרן מיוחדת הפועלת במסגרת המשרד להגנת הסביבה. לטענת מרכז השלטון המקומי, כספי המסים לא משמשים לייעודם, ורק 20% מהפסולת מגיעים למתקני מיחזור.

"תושבי ישראל צריכים לדעת את האמת על פארסת המיחזור" אמר בעקבות הגשת העתירה, חיים ביבס, יושב ראש מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין רעות-מכבים, בראיון השבוע לעיתון הארץ, והוסיף: "כיום מי שמפריד פסולת ימצא אותה מוטלת באותו אזור ללא הפרדה. המדינה הקימה קרן יעודית לפיתוח פתרונות קצה לטיפול בפסולת, אבל הכסף נמצא בקרן ולא נעשה בו דבר. לא ייתכן שהיטלי ההטמנה יכפילו וישלשו את עצמם ובמקביל לא יינתן פתרון סביבתי וזול עבור הרשויות ועבור כלל התושבים".

אם כך, נשאלת השאלה האם אנחנו, תושבי מודיעין, פועלים בניוטרל בנושא, מתאמצים מדי יום להוריד שקית נפרדת של פסולת מן החי ולהשליכה בנפרד לפח המיחזור החום, כאשר בהמשך התהליך רק כמות קטנה מתוכה זוכה להגיע לקצה שרשרת המיחזור? לאור תמונת המצב, כפי שהיא מצטיירת מדברי ראש העיר, האם כל המאמץ הזה כדאי בכלל? מה הטעם "לשחק בנדמה לי" אם המדינה לא מתפקדת בנושא ולא מאפשרת להליך להגיע אל סופו?

בעקבות הדברים הנוקבים והחד משמעיים האלה חיים ביבס, שאלנו השבוע את דובר העירייה את השאלה המתבקשת בקשר להמשך הפעלת מערך ההפרדה במקור בעיר מודיעין: מדוע  לא יורה ראש העיר להקפיא במודיעין את ההפרדה במקור עד לפתרון הבעיה?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "בשנת 2010 החלה עיריית מודיעין מכבים רעות בתהליך עירוני רב שנתי להפרדת פסולת במקור. פעילות זו נעשית בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. כיום כ-90% מכלל תושבי העיר כבר משתתפים במערך ההפרדה במקור, כאשר העירייה מעבירה כ-50% מהפסולת למיחזור. העירייה תמתין להכרעת בג"ץ בעתירה ובהתאם לפסיקתו תקבע את המשך פעילותה".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות