חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

20 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל

 

ראש העירייה, דב צור: ”יום האזכרה השנתי ליצחק רבין הוא הרגע ’לדומם מנועים’, לנשום עמוק, לעצור לרגע את מירוץ החיים ולהביט במראה כדי לערוך חשבון נפש לאומי ולבחון את בבואתנו המשתקפת

 

היום, לפני 20 שנה, י"ב בחשוון תשנ"ו, ארבעה בנובמבר 1995, בסיומה של עצרת למען השלום, נורה ונרצח יצחק רבין, ראש ממשלת ישראל. שמיים מתקדרים וקיץ שמפנה את הזירה לקרירותו של סתיו, כאילו מצפים להקלה - ואין" .

במילים אלה נפתח טקס הזיכרון לציון 20 שנה להירצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. הטקס התקיים ביום שני (26.10.15) באולם הספורט אשלים, במעמד ראש העירייה, דב צור, מנכ"ל העירייה פרנקו גונן, סגן ראש העירייה מוטי עג’מי, ראש מינהל החינוך ד"ר שוש נחום ועוד. את הטקס הנחו תלמידי חטיבת הביניים יצחק רבין מקריית החינוך השש שנתית "אמירים" ונכחו בו 700 תלמידי כל חטיבות הביניים בעיר וכן נציגי מועצות התלמידים במקיפים.

ראש העירייה, דב צור: "יום האזכרה השנתי ליצחק רבין הוא הרגע ’לדומם מנועים’, לנשום עמוק, לעצור לרגע את מירוץ החיים ולהביט במראה כדי לערוך חשבון נפש לאומי ולבחון את בבואתנו המשתקפת. יום ההתייחדות עם זכרו של ראש ממשלת ישראל - שקיבל פרס נובל לשלום ונרצח בשל מהלכי השלום שהוביל כמנהיג נבחר - מאפשר לנו לבחון את ההווה ולשאול לגבי העתיד. מבין כל השאלות עולה הנוקבת שבהן, והיא: האם למדנו? האם הטמענו את לקחי העבר ומצאנו את הדרך השפויה להביע התנגדות, הזדהות או מחאה? אין אידיאולוגיה שעומדת מעל החוק ואין דעה שבשמה מותר להרים יד או להניף חרב. עבריינות אידיאולוגית היא סכנה לדמוקרטיה, ואלימות איננה ולעולם לא תוכל להיות דרכנו".

מנהלת קריית החינוך השש שנתית "אמירים" אתי וינקלר, הוסיפה: "בארבעה בנובמבר 1995 החברה הישראלית כשלה. הצטרפנו למועדון מפוקפק של מדינות בהן נרצח ראש ממשלה על ידי בן עמו. המרקם העדין שבזכותו יכולה בכלל להתקיים חברה דמוקרטית, נפרם ונקרע. 20 שנה אחרי יש שאלה אחת שהיא החשובה מכל: האם הפקנו כולנו את הלקח הנדרש כדי שרצח כזה לא יישנה? כמי שממונים על חינוך דור העתיד אנו מחויבים להנחיל לבני הנוער את האמונה בה החירות היא הבסיס הערכי והרעיוני עליו אנו צועדים כחברה, וכי המחלוקת הינה חלק מחירות זו".

בשבוע האחרון, תנועת דרור ישראל המקיימת את מפעל "אוהלי הזכור" ברחבי הארץ, ציינו את יום השנה לרצח רבין באמצעות תערוכה המתארת את חייו, פועלו, ההסתה שקדמה לרצח וההשלכות על החברה הישראלית. התערוכה הייתה פתוחה לציבור ברחבה שמול בניין העירייה.

צילום: אבי קקון

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות