חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מדבר דוגרי - לא מסיע ערבים

 

אם רק הייתם יודעים לאיזה מקומות אני הייתי מסיע ערבים פעם, ובאיזה שעות, הייתם אומרים שאני צריך אשפוז. באלוהים. וואלאק הייתי לוקח פועלים מהשטחים באמצע הלילה חזרה לכפרים שלהם ביהודה ושומרון

 

אני לא איזה גנרל או פוליטיקאי משופשף, אני בן אדם פשוט. נהג מונית סך הכל. עובד קשה להביא פרנסה הביתה. אבל בתור נהג מונית, תדעו לכם, אני רואה ושומע הרבה אנשים, ואפשר להגיד שאני מכיר טוב מאד, ומרגיש טוב מאד, את איך שהעם חושב ומרגיש. אפשר אפילו לקרוא לי "מדד הרגשות של העם"....

אם רק הייתם יודעים לאיזה מקומות אני הייתי מסיע ערבים פעם, ובאיזה שעות, הייתם אומרים שאני צריך אשפוז. באלוהים. וואלאק הייתי לוקח פועלים מהשטחים באמצע הלילה חזרה לכפרים שלהם ביהודה ושומרון. אפילו בשטחים שלא בשליטה שלנו. מישהו אחר היה מחרבן שמה מפחד. מחרבן. תשמעו מה אני אומר לכם.

בכלל, כל השנים עבדתי מלא עם ערבים. לא רק בתור נוסעים. גם בתור נהגים באותה התחנה. אכלתי אצל ערבים. ביליתי בשמחות שלהם שהייתי מוזמן אליהן. היו לי קשרי חברות עם חלק מהם. אני גם מבין ומדבר ערבית לא רע. אבל איך אבא שלי תמיד היה אומר עליהם- כבדהו וחשדהו. אז כרגע אני בחשדהו. אמא של החשדהו. נכון. לא כל הערבים רוצים להרוג ולדקור אותי. אבל איך אני אזהה מי כן ומי לא? לא כתוב להם על המצח אני רוצח ויש לי בכיס סכין או אקדח. אני נוסע בימים. נוסע בלילות. מסיע בליינים. שיכורים. פועלים. לפעמים כמה וכמה ביחד.

והם בדרך כלל יושבים מאחוריי. עכשיו לא כל פרצוף שנכנס לי לאוטו אני יודע מה הכוונות שלו. מה בדיוק אני אעשה אם מישהו יתקע לי מברג בצוואר? או ישחט לי את הגרון עם סכין? אז נכון שרוב הסיכויים שזה לא ייקרה, אבל אם זה ייקרה- רוב הסיכויים שזה יקרה מערבי. למה ? ככה! עובדה שזה מה שקורה, אז אל תשחקו לי אותה תמימים ואהבלים. השנאה שלהם אלינו רותחת. גם של אלו שמפחדים להגיד לך את זה בפנים. והיום הרוב כבר לא מפחדים. איבדו את הפחד לגמרי. מצד שני הפחד לא הלך לאיבוד. הוא עבר אלינו. עובדה שאני מפחד.

כן, לא מתבייש להגיד. ואני לא איזה פחדן תאמינו לי. אבל כשאני חושב על האפשרות שהילדים שלי יישארו בלי אבא, כי איזה מניאק מחבל או מחבלת ידקרו אותי או ישחטו אותי, וואלה מעדיף להפסיד את הכמה גרושים שלהם, ופשוט לא לקחת צ’אנס, לא להיכנס לשכונות שלהם, ולא להעלות אותם למונית. אבל אני לפחות לא מאלו שמתחמקים בתירוצים מגעילים. שומע מישהו או מישהי עם מבטא ערבי, אומר להם חופשי ישר בפנים. מצטער אבל אני לא מעלה ערבים.

וחוצ’מזה באוסול גם לא מגיע לערבים שאני אסיע אותם אצלי במונית. אם הם שונאים אותי. עושים הפגנות מולי. רוגמים יהודים באבנים. פוגעים בחיילים שלי. רוצחים את העם שלי ורוצים לגרש אותי מפה - אז למה מה קרה שאני אסיע אותם?! למה מי מת שאני אעשה להם את החיים יותר קלים?! וואלה יופי. נראה למישהו באמת שהם יירקו עליי ואני אגיד זה גשם? לא כפרות. לא ייקרה. לא אצלי במונית. אני אחד שתמיד עושה כבוד לכל מי שנוסע איתי, ומצפה לאותו יחס בדיוק. תעשה כבוד, תתנהג כמו גבר- אתה על העיניים שלי. לא תעשה כבוד- שאלוהים ייקח אותך אצלו במונית. ככה אני. לטוב ולרע. והם הפסיקו לעשות כבוד. אז החלטתי שאני לא קונה אצלם יותר אוכל.

לא מתקן אצלם יותר את האוטו ולא מעלה אותם למונית. כן גם את הטובים. למה כמו שאמרתי- אני לא יודע לזהות את הטובים, ואם הם באמת היו כל כך טובים, אז כבר מזמן הם היו נותנים בראש לרעים וגומרים עליהם. אז תקראו לי גזען. תקראו לי פחדן. תקראו לי ריאלי. תעשו מה בראש שלכם. אני מוותר על הכסף שלהם, ושיסעו עם מישהו אחר. אני עם ערבים לא לוקח סיכון יותר. שירכבו על חמור ממקום למקום מצידי. חמור מסכים שירביצו לו ויתעללו בו, ואחר כך עוד לוקח אותם ממקום למקום. אני לא חמור!

בדוגרי - לא ככה?

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות