חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בתחילת נובמבר יחלו בדיקות ”עין עצלה” בכל גני החובה במודיעין

 

בתחילת חודש נובמבר יתחילו חברי מועדון "ליונס מודיעין" בשיתוף עירית מודיעין במבצע לאיתור "עין עצלה" בקרב ילדי גני חובה וטרום חובה במודיעין-מכבים-רעות

 

"פרויקט "עין עצלה" הינו פרויקט ארוך טווח, שיזם ארגון ה"ליונס הבינלאומי" בעולם כולו שמטרתו לאתר "עין עצלה" בקרב ילדים בגילאי הגן. החל מתחילת חודש נובמבר יתחילו חברי המועדון בבצוע הבדיקה בכל גני החובה בעיר ובהמשך יבדקו כל הילדים בגני החובה" אומר ימי טרסי, נשיא מועדון "ליונס מודיעין" ומוסיף: "ברצוני להודות לחיים ביבס, ראש העיר מודיעין ולשמעון סוסן, ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שהחליטו במשותף לרכוש את מכשיר הבדיקה לגילוי "עין עצלה" בילדים, לתרום אותו למועדון ולאפשר לבצע הבדיקה בגני הילדים שבמודיעין ובחבל מודיעין . תודה מיוחדת שלוחה למנהלות החינוך על עזרתן בבצוע הבדיקות בגנים לאחר שהפרויקט אושר על ידי משרדי הבריאות והחינוך".

חברי המועדון יתחילו ביישום הפרויקט במודיעין לאחר שסיימו בצוע פיילוט לאיתור עין"עצלה" בקרב למעלה מ- 1200 ילדים במועצה האזורית חבל מודיעין, במסגרתו אותרו למעלה מ- 60 ילדים עם חשד ל"עין עצלה" והופנו להמשך טיפול לרופא עיניים לילדים.

התפתחות הראיה נקבעת ומתעצבת בשנות החיים הראשונות. "עין עצלה" למרות שהיא תקינה, עקב סיבות שונות, לא נוצרת על רשתית העין תמונה חדה כך שהאותות המגיעים למוח אינם תקינים. אפשר לגלותה ולטפל בה עד גיל 8 אם הליקוי מתגלה בזמן. חוסר טיפול בה עלול להסתיים באיבוד כושר הראיה ו/או בעיכוב בהתפתחות הילד.  כ- 5% מהאוכלוסייה סובלים מתופעה זו.

ראייה לקויה עלולה לעכב את התפתחות הילד ולהקשות על תהליכי הלמידה שלו מבלי שהילד או הוריו יקשרו זאת ל"עין עצלה", כי הילדים לומדים "להסתדר" ולתפקד עם "עין עצלה". ככל שה"עין העצלה" תאובחן בגיל מוקדם יותר כך סיכויי ההצלחה של הטיפול בה יהיו גבוהים יותר.

כיצד מתבצעת הבדיקה? מתנדבי המועדון שהוסמכו לכך ע"י המנהל הרפואי המומחה של הפרויקט, מגיעים לגן מצוידים במכשיר הבדיקה (מצלמה) הניתן לתפעול בלי שיתוף פעולה מילולי של הילד ומצלמים את עיניי הילד בלבד ממרחק של מטר אחד. התהליך מהיר מאוד, אינו פולשני, ללא טיפות עיניים ואין כל חשש לקרינה. מדובר במצלמה ייחודית (מערכת דיגיטלית ממוחשבת) היודעת לזהות חשד לקיום תופעת "עין עצלה". המכשיר מאבחן בצורה אוטומטית את גורמי הסיכון ובמקרה של ליקוי מפיק במקום "דו"ח תוצאות אבחון" אשר יימסר להורי הנבדק/ת באמצעות הגננת. במקרה שהדו"ח יצביע על ליקויי ראייה מומלץ להורים לפנות עם הילד לבדיקה מקיפה וטיפול אצל רופא עיניים לילדים.

טרם הבדיקה מתבקשים ההורים לחתום על "טופס הסכמה". חתימה על הטופס מהווה תנאי מוקדם לבצוע הבדיקה. הבדיקה אינה כרוכה בתשלום כלשהו ומבוצעת כחלק מהשירות שנותנים מתנדבי מועדון "ליונס מודיעין" לקהילה וכהמשך למלחמה בלקויות ראיה שמוביל בארץ "ליונס- ישראל", ארגון הגג של מועדוני הליונס בישראל.

במכתב תודה מרגש להנהלת המועדון כתבה מ.ק מלפיד שבתה נבדקה במסגרת הפרויקט, אותרה בחשד ל"עין עצלה" ונשלחה לבדיקה של רופא עיניים לילדים: " ברצוני לציין כי בזכות הבדיקות שנערכו בגנים בלפיד גילו כי לבתי יש "עין עצלה".

שלוש חוות הדעת שקיבלתי מרופאים תאמו את תוצאת הבדיקה שבצעו חברי המועדון, אשר הצילה את עינה של בתי. כל השנים הללו לא עלה לי חשד ולו הקטן ביותר כי בתי לא רואה טוב בעקבות תפקודה היום יומי. בטוחה אני כי הצלתם את ראייתם של מספר ילדים."

מתנדבי ה"ליונס" ברחבי העולם בדקו כבר למעלה ממיליון ילדים ומנעו עיוורון מאלפי ילדים!!!                                          

כתבה: חיה כץ, מועדון "ליונס מודיעין"  צילום: מירי נחמיאס

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות