חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

זה לא כל כך נעים לראות פארק נטוש

 

למרות יופיו המיוחד פארק ענבה שאמור להוות את "ספינת הדגל של מודיעין" לא מצליח להפוך למקום עליה לרגל להמונים. העירייה החלה לבצע עבודות שדרוג ופיתוח

 

בשעות הבוקר המאוחרות בשמחת תורה כשברדיו הודיעו כי בפארקים רבים במדינה התפוסה מלאה וכדאי להימנע מלהגיע אליהם, נראתה החנייה של פארק ענבה במודיעין כפי שאתם יכולים לראות בתמונה שלעיל - ריקה מאדם ומרכב.

"מדובר בפארק מדהים שלא נופל מפארקים אחרים בארץ ויש לו פוטנציאל להפוך לאטרקציה תיירותית ארצית", אומרת לנו נעמה רביד, מבקרת קבועה בפארק אותה פגשנו השבוע עם כלבה על יד האגם. "אני לא מבינה מדוע אין ביקוש לסירות ולמזנון. למעשה, אין סיבה שהפארק ברעננה יהיה מלא כל השנה ופארק ענבה לא", מוסיפה רביד בתמיהה.

רמת התחזוקה והניקיון של הפארק בהחלט משביעי רצון ולכן מאכזב למדי לראות את המקום הזה שאמור להוות את "ספינת הדגל של מודיעין" כשהוא נותר כמעט חסר ביקוש ולא מממש את מלוא הפוטנציאל העצום שלו.

ככלל, הציבור מגיע אל הפארק הירוק הזה בהמוניו רק בפרקי זמן מאוד מסוימים במהלך השנה: כך בימי חול המועד כאשר הפארק מוצף במשפחות חרדיות המגיעות לכאן באוטובוסים מהסביבה, וכך בחודשי יולי-אוגוסט כשעיריית מודיעין מקיימת במקום חלק מאירועי הקיץ שלה. ביתר חודשי השנה מגיעים אל הפארק מבלים בודדים בלבד וההרגשה היא של חוסר ביקוש בלתי מוסבר ובלתי מוצדק.

מינהלת אופק האחראית על הפארק מטעם העירייה מדווחת כי היא החלה בעבודות שדרוג ופיתוח בפארק. להערכתנו, כדי לשנות את המצב בצורה קיצונית ולהפוך את המקום למבוקש כל השנה צריכה עיריית מודיעין לעשות בעיקר שני דברים: הוספת שטחי הצללה נרחבים ומרובים ברחבי הפארק והוספת אטרקציות נקודתיות לילדים בפרט ולמשפחות בכלל.

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "פארק ענבה הוא הפארק המרכזי של העיר. הפארק שאירח בחודשי הקיץ האחרונים מידי שבוע אלפי תושבים במסגרת אירועי הקיץ החל מהמופע ’טיף וטף’, דרך סרטי ’פארקולנוע’ שאירחו מידי שבוע כ-2,500 צופים וכלה במופע של ’כנסיית השכל’ בתחילת החודש, אליו נמכרו כל הכרטיסים. בימים אלה החלה העירייה באמצעות מינהלת אופק, האחראית על פארק ענבה, בעבודות שדרוג ופיתוח של הפארק. במסגרת העבודות החלו עבודות התיקון של פסלי הדינוזאורים שניזוקו. כמו כן, בימים אלה מכינה מנהלת אופק מכרז לאספקת ריהוט, פינות ישיבה ופינות צל לטובת קהל המבקרים, זאת במקביל לעבודות גינון ושתילה שחודשו לאחר סיום שנת השמיטה. כפי שכבר פורסם בעבר, בחודש אפריל תוקם מסעדה חדשה בפארק, מסעדת ’פיקניק’ התל אביבית, שתהיה עוד אטרקציה תיירותית בפארק. לצד זאת בימים אלה הסתיימו העבודות על שביל הכניסה אל הוואדי. בנוגע לשלבים ב’ ו-ג’ של פיתוח פארק ענבה, לאחרונה אושר לעירייה תקציב של כ-30 מיליון שקלים להמשך פיתוח פארק ענבה כאשר הכוונה היא לפתח בפארק שביל טבע עירוני שמחד ישמור על הטבע ומאידך יאפשר פינות חמד עבור המטיילים. עקרונות הפיתוח של הפארק כבר סוכמו ע"י כל הגורמים המקצועיים ולאחר האישור תחתם התב"ע הרלוונטית והתוכנית תצא לדרך".

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות