חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מעגלי שיח של תלמידי העיר לציון 20 שנה לרצח רבין

 

בימים אלה מציינים במדינת ישראל 20 שנה לרצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל. כחלק מהפעילויות החינוכיות לקראת יום זה הנעשות בכל בתי הספר באופן פרטני...

 

בימים אלה מציינים במדינת ישראל 20 שנה לרצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל. כחלק מהפעילויות החינוכיות לקראת יום זה הנעשות בכל בתי הספר באופן פרטני, מקיימת העירייה, באמצעות מינהל החינוך, ארבעה מעגלי שיח בהשתתפות כלל תלמידי כיתות י’ ו- י"א הלומדים בבתי הספר העל יסודיים בעיר, בשיתוף פעולה עם מינהל חברה ונוער במחוז ירושלים, מנהלי בתי הספר, רכזי החינוך החברתיים והתלמידים המנחים.

פעילות זאת נעשית כאשר תלמידי בתי ספר מארחים את חבריהם מבתי הספר השכנים ומקיימים שיח הדדי על הדומה והשונה בחברה הישראלית. במסגרת מעגלי השיח אירחו תלמידי עירוני ג’ את תלמידי ותלמידות התיכונים של "אמית" ותיכון יחד . תלמידי תיכון מכבים רעות אירחו את תלמידי אמית בנות ובנות . תלמידי תיכון עירוני א’, אירחו את תלמידות האולפנה ואת תלמידי הישיבה התיכונית ותלמידי עירוני ב’ אירחו את תלמידות האולפנה ואת תלמידי הישיבה התיכונית.

את מעגלי השיח הנחו תלמידים נבחרים שהיוו קבוצות מנהיגות מעורבות מבתי הספר הממלכתיים והממ"ד. התלמידים הם שהכינו וקבעו את תכני הדיון במעגלים וזאת מתוך האמונה כי דווקא בני הנוער הם אלה שיודעים טוב יותר מהן הנקודות השוני בין הקבוצות השונות ויודעים יותר טוב מהם הנושאים המעניינים את בני הנוער. כחלק מהכנת המנחים לפעילות זו הם יצאו ליום הכשרה במרכז רבין בתל אביב, שם עברו סדנאות בנושא הזיכרון הקולקטיבי על כל המשתמע.

במהלך מעגלי השיח עלו לדיון מספר בדילמות הקשורות לחברה הישראלית על גווניה. בין השאר דנו התלמידים בינם ובין עצמם על נושא השבת, דנו בנושא הביטחוני, על רקע האלימות הגואה בתקופה האחרונה ועוד נושאים. באמצעות השיח נוצרה בין התלמידים הזדמנות להבנה ולשבירת מחיצות ודעות קדומות תוך ביסוס והטמעת ערכי הסובלנות, קבלת האחר וכבוד האדם.  התלמידים הבינו כי למרות ההבדלים לכאורה ביניהם רב המשותף ומאחד בין הקבוצות. התלמידים , באמצעות הנושאים שעלו בדיונים , חיברו את האירועים שהובילו להירצחו של יצחק רבין מתוך מטרה לבסס את ערך הסובלנות והמחלוקת.

מנהלת המחלקה לחינוך העל יסודי, דלילה אשכנזי: מודיעין מכבים רעות שמה לנגד עיניה את נושא החינוך כערך, וככזה, נמשיך לפעול יחד לביסוסם של  הערכים בתוך בתי הספר ובקהילה הרחבה. על כולנו, לבסס ולחנך על ברכי הערכים של הסובלנות שהוא אחד הערכים הבסיסיים בדמוקרטיה. סובלנות המאפשרת לקיים חיים משותפים גם בתנאים של חילוקי דעות קשים ושל אי-הסכמות."

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות