חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ראשל”צ: אחוז הנשירה הנמוך ביותר מבין הערים הגדולות בישראל

 

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעידים על הצלחת מערכת החינוך העירונית בנחישותה למנוע נשירת תלמידים * הנתון המעודד מצטרף לעלייה המרשימה בנתוני הזכאות לבגרות בבתי הספר בעיר  

 

הישג מרשים נוסף למערכת החינוך בראשון לציון. מערכת החינוך בראשון לציון מגלה עקביות ורושמת הישגים שנה אחר שנה. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לאחרונה מדווחים על מספר התלמידים הנושרים מבתי הספר ברחבי הארץ. גם בקריטריון משמעותי זה, ובדיוק כמו בשנה שעברה, מדורגת ראשון לציון במקום הטוב ביותר מבין כל הערים הגדולות בישראל. מספר הנושרים בעיר עומד על 4.3 (מבין אלף תלמידים), והמספר נמוך משמעותית בהשוואה לירושלים (29.3), תל אביב יפו (13.3) וחיפה (12.2).

בעיריית ראשון לציון מסבירים את הנתון בפעולות שנעשו במערכת החינוך שמטרתן למנוע נשירה בכל מחיר ממוסדות החינוך בעיר. בבתי הספר בעיר קיימות ועדות התמדה שבהן משתתפות מפקחות של משרד החינוך וכן נציגי אגף פרט. תפקיד הוועדות לבחון כל מקרה לגופו ובהתאם "לתפור" תכנית מיוחדת למידתו של התלמיד. צוות ההוראה בבית הספר עוקב אחר התקדמות התלמיד בתוכנית. נקודה נוספת ולא ברורה מאליה היא הקצאת אלפי שעות תגבור במימון העירייה. 

יש לציין כי ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, עוקב באופן אישי לא רק אחר ההישגים ואחוז הזכאות לבגרות, כי אם גם על נתוני הנשירה מבתי הספר. לדברי צור מעבר בתי הספר למתכונת השש שנתית מגדילה את האחריות של מנהלי בית הספר להצלחת התלמידים מרגע קליטתם בכיתה ז’ ועד לכיתה י"ב.

נתון מרשים ומעודד זה מצטרף לעובדה כי גם השנה, בפעם השישית ברציפות, נרשמה עלייה באחוז הזכאות לבגרות בעיר. מדובר בעלייה של למעלה מ-15% בשש השנים האחרונות.

נתון זה מציב את ראשון לציון במקום השני ברשימת 14 הערים הגדולות בישראל, אחרי רמת גן ולפני תל אביב, חיפה, חולון, בת-ים, רחובות וכו’. בעיריית ראשון לציון מסבירים את ההישג בהשקעה עירונית ותוספת משאבים דרמטית שנעשתה בשש השנים האחרונות. במהלך השנים הללו עלתה ההשקעה העירונית בחינוך בעשרות מיליוני שקלים, ההשקעה העירונית בכל תלמיד עלתה בלמעלה מפי שניים - מ-1,600 שקלים בשנת 2007 ל-3,600 שקלים בשנת 2015.

בשנת הלימודים תשס"ט עמד אחוז הזכאות על 61.63%. שנה לאחר מכן, בשנת הלימודים תש"ע עלה האחוז ל-64.79, בשנת הלימודים תשע"א, התייצב הנתון על 68.10% ובשנת הלימודים תשע"ב, הגיע אחוז הבגרות ל-71.14. השנה כאמור, טיפס אחוז הזכאות ל-76.25%, מה שהציב את ראשון לציון במקום השני מבין הערים הגדולות בישראל.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "הזכאות לבגרות חשובה מאוד ואנו מציבים אותה בצמרת סדרי העדיפות שלנו. יחד עם זאת, אנחנו תמיד מביטים על אלו שמתקשים להשתלב הן חברתית והן פדגוגית. כדי למנוע מהם לוותר ולנשור מהלימודים, צוות ההוראה בבית הספר נמצא שם כדי לחבק אותם, להעניק להם עידוד, סיוע ותגבור. לשמחתי אני רואה שהעקשנות והנחישות שלנו משיגות את המטרות".

חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, פרופ’ תמי רונן, הוסיפה: "ההשקעה שלנו במשאב האנושי מניבה פירות מדי שנה. נמשיך להשקיע בדור העתיד שלנו ולהעניק להם את מלוא הכלים להצליח."


רשימת הערים הגדולות המובילות בזכאות לבגרות:

רמת גן

81.23%

ראשון לציון

76.94%

תל אביב

76.2%

חיפה

75.1%

פתח תקווה

73.4%

באר שבע

67.41%

אשדוד

64.29%

ירושלים

42.59%

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות