חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

הסתיימה עונת הרחצה 2015

 

לידיעת חובבי הדגל הלבן והים השקט: רק ב-31 מתוך 175 ימי עונת הרחצה הים היה שקט ונוח * הבשורה הטובה: רק בעשרה ימים הונף הדגל השחור ונמנעה הרחצה מהציבור

 

נחשו מהו הדגל השכיח ביותר שהתנוסס על סוכות המציל בחופי העיר? לידיעת חובבי הדגל הלבן והים השקט: רק ב-31 מתוך 175 ימי עונת הרחצה הים היה שקט ונוח * הבשורה הטובה: רק בעשרה ימים הונף הדגל השחור ונמנעה הרחצה מהציבור * הדגל האדום התנופף 133 ימים * צל”ש למצילים ולציבור המתרחצים: במהלך העונה לא ארע אף מקרה טביעה למוות

הסתיו כבר בפתח וזה בדיוק הזמן לסכם את עונת הרחצה 2015, שארכה 175 ימים מה-20 באפריל ועד ה-12 באוקטובר. בעונה זו פעלו בראשון לציון חמישה חופי רחצה מוכרזים והחוף השישי נפתח לרחצה מחודש אוגוסט.

מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג, מעריך כי מספר הנופשים בחופי הים היה גבוה בכ-20 אחוז מבשנים הקודמות וזאת הודות לעובדה כי ניתן להגיע לחופים במהירות מהפריפריה (כביש 431 וכביש 20). קהל רב הגיע לחופים מהערים מודיעין וירושלים ועלייה משמעותית חלה בקרב ציבור המבקרים הדתי והחוף הנפרד המה אדם.

גם בעונה זו לא טבע אדם למוות בשעות פעילות ההצלה שבחוף ואף בשעות שמעבר לפעילות השוטפת של המצילים. 34 פעולות הצלה בוצעו בהצלחה בשעות הרחצה המותרות. בראשית עונת הרחצה נקלטו בחופים שישה מצילים בגילאי העשרים לחייהם, ובכך בוצעה הצערה ביחידת ההצלה.

הרוב המוחלט של ימי הרחצה לווה בדגל אדום (133 ימים), ב-10 ימים בהם הים היה סוער ומסוכן במיוחד שלט הדגל השחור, וב-31 ימים נהנו המתרחצים מדגל לבן. הנתונים מתייחסים לחוף הכחול - אבל גם ביתר החופים הסמוכים המגמה דומה.

במהלך עונת הרחצה הופעלו שלוש תחנות עזרה ראשונה בחופים. 41 מתרחצים טופלו במרפאות כתוצאה מצריבות של מדוזות, 59 טופלו כתוצאה מחתכים ועשרה מתרחצים נעקצו מדבורים וקיבלו עזרה ראשונה בחוף.

בעירייה ממשיכים לבחון את האפשרויות להקמת שוברי גלים. אולם מדובר בתהליך ארוך הדורש אישורים מורכבים, בעיקר בהיבטים של הגנת הסביבה. בשל כך, משרד הפנים לא מאשר הקמת שוברי גלים. על כן, נבחנים מספר חלופות יצירתיות לשובר גלים, כאלו שלא יחייבו הליך מורכב לאישור.

מחזיק תיק חופים ואגמים, חבר המועצה עידן מזרחי, מוסיף: ”עונת הרחצה עברה בשלום, ללא פגיעה בנפש וזה הדבר הכי חשוב בעיניי ומוכיח את המקצועיות של אנשי הצוות בחוף ואחריותם של הרוחצים להישמע להוראות המצילים. העונה פתחה העירייה חוף רחצה נוסף לשירות הציבור וכן הוקם מועדון גלישה חדש לחובבי הספורט הימי. כמו כן דאגנו להוזלת מחירי מוצרי מזון, שתייה וכן כסאות חוף ושמשיות. כבר עתה אנו עובדים על עונת הרחצה הבאה עם חוף הילדים הראשון בישראל ויותר הנגשה בחופי הים”.   

 

צילום: עיריית ראשון לציון

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות