חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הטעות בתכנון לא תתוקן

 

לפני למעלה מארבע שנים התרענו כי שביל אופניים בעמק זבולון קטוע במרכזו על ידי תחנת אוטובוס שנבנתה במקום שגוי. עתה מודים בעירייה כי המצב יישאר כך לעד

 

עיריית מודיעין מתפארת מזה שנים במכלול שבילי אופניים שנבנו בעיר ומרשתת בהם צירי תנועה רבים להנאתם של חובבי הרכיבה. ראש העיר חיים ביבס רואה בכך את אחד הפרויקטים הקהילתיים-ספורטיביים החשובים בעיר.  

אך, כך מסתבר, הביצועים בשטח לא תמיד עולים בקנה אחד עם התוכניות, עם ההיגיון ועם השכל הישר.

כבר לפני למעלה מארבע שנים, תושבת שכונת אבני חן ותיקה ומעורה היטב בנעשה בעיר, הפנתה את תשומת לבנו, לביצוע שגוי המתרחש בשביל האופניים בעמק זבולון, השדרה המרכזית המפרידה בין שכונת אבני חן לשכונת המגינים. שביל האופניים מתחיל בתחתית העמק ומשתרע לכל אורך השדרה כמעט עד לקצה העליון של העמק, בואך בריכת השחייה.

ברם, בצומת הרחובות עמק זבולון ותרשיש שוכנת לה, אחר כבוד, תחנת אוטובוס גדולה ומקורה, הקוטעת את הרצף של שביל האופניים וחוצה אותו לשניים. כך מי שמבקש לרכוב על אופניו במעלה הכביש, בהגיעו לתחנת האוטובוס ”השתולה” במרכז נתיבו, עליו לעצור, לרדת מאופניו, לעקוף רגלית את התחנה, או לחילופין לסכן אחרים בנסיעה מחוץ למסלול האופניים, ורק אחרי התחנה להמשיך במסלול הבטוח לכיוון דרום מזרח.    

בזמנו, פרסמנו את דבר המפגע ובתגובה נמסר לנו מהעירייה כי: ”סלילת כביש האופניים ומיקום התחנה לא נבנו על פי התוכנית המקורית ואישורי העירייה. העירייה כבר פנתה למשרד הבינוי והשיכון האחראי על פיתוח עמק זבולון להסדרת הנושא על פי התוכניות המאושרות”.

כמו במקרים רבים שחשפנו בשנים האחרונות, הקשורים למפגעים ועיוותים בנושאי התחבורה והתעבורה, אנו חוזרים ושואלים בתמיהה: כיצד יתכן שפרויקט כזה, נבנה ומסתיים, ללא ליווי מקצועי, ללא פיקוח, ללא חתימה ואישור סופיים בידי מהנדס מוסמך ואחראי. איך נוצר מצב שיד ימין לא יודעת מה שיד שמאל עושה וכיצד יכולה להיווצר סיטואציה כזו של פער כל כך משמעותי בין התכנון לביצוע. כיצד הפיקוח על העבודות יכול ליפול בין הכיסאות של הרשויות השונות השותפות לעשייה (במקרה זה משרד הבינוי והשיכון ועיריית מודיעין) ולהביא למצב בו בונים שלא על פי התוכנית המקורית המאושרת?

עתה, פנינו שוב לעירייה וביקשנו לבדוק מה עלה בגורל פנייתה למשרד השיכון ומדוע התחנה לא הוזזה ממקומה? מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: ”מבדיקה שנעשתה במקום עולה כי בשל חוקי הנגישות לא ניתן לשנות את מיקומה של תחנת האוטובוס”.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות