חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אסבסט מסוכן יפונה

 

מבנה עם גג אסבסט מתפורר שעשוי לסרטן, אשר שימש בעבר חלק מתחנת שאיבת ביוב נותר ללא סיבה וללא צורך בשטח שבין שכונת מוריה לרעות. ”מי מודיעין”: ”המבנה יפונה בעוד מספר שבועות”

 

בשכונת מוריה בשטח שבין רחוב אסתר המלכה מול בית מספר 68, לבין בתי רעות ניצב מבנה ישן עם גג אסבסט שבור במקומות רבים, סדוק ומתפורר וייתכן אף שהוא משחרר סיבים מסרטנים. לדברי תושבים המתגוררים במקום, חתיכות מהגג מפוזרות על הקרקע ומסכנות את תושבי האזור ואת המבוגרים והילדים המטיילים בשטח ובסביבתו הקרובה של המבנה.

המבנה, כך מסתבר, שימש בעבר את תאגיד ”מי מודיעין” כחלק מתחנת שאיבת ביוב שפעלה במקום אך בוטלה לפני מספר שנים ולכן אינו בשימוש כיום.

על פי החוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק, התשע”א - 2011, הרשויות המקומיות הן שותפות לטיפול מוסדר בנושא האסבסט, ומוטלות עליהן סמכויות ואחריות לטיפול בנושא האסבסט לסוגיו.

החוק נכנס לתוקף באוגוסט 2011, ומטרתו לצמצם ולמנוע חשיפה של הציבור הרחב למפגעי האסבסט ולטפל בהם.

החוק אוסר שימוש חדש באסבסט, מחייב הוצאה הדרגתית של שימוש באסבסט פריך ומחייב תחזוקה של מוצרי אסבסט-צמנט. בנוסף, נקבעו בו הוראות מחמירות באשר לאופן הסרת שימושי האסבסט הקיימים.

לא ברור, אם כן, מדוע צריף זה הושאר בשטח ומה תפקידו היום? האם בידי העירייה או תאגיד ”מי מודיעין” חוות דעת מומחים כי האסבסט שבמקום אינו מסכן איש? והאם  יש כוונה לפנותו בזמן הקרוב?

מעיריית מודיעין נמסר לנו כי הטיפול בנושא נמצא בידי תאגיד המים העירוני ”מי מודיעין” האחראי על המבנה. בעקבות פנייתנו לתאגיד נמסר כי: ”המבנה המדובר היה בעבר חלק מתחנת שאיבת ביוב שהיתה פעילה באזור, אך בוטלה לפני מספר שנים ולכן אינו בשימוש. המבנה היה אמור להיות מפונה ע”י הקבלן שעתיד לפתח את האזור, דבר שלצערנו טרם בוצע. לפני כחודשיים פנתה העירייה לתאגיד בבקשה לפנות את המבנה ולפני החג נלקחו הצעות מחיר לפינוי. מאחר ויש מספר הליכים שיש לבצע ואישורים שיש לקבל לפני פינוי המבנה, ההערכה היא כי בעוד מספר שבועות תתבצע העבודה”

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות