חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

טקס לוחמי משלט 219 מחר בכפר החשמונאי

 

צאצאי החיילים והנופלים, לוחמי משלט 219 בקרבות תש"ח, ייפגשו גם השנה לטקס האזכרה השנתי אשר ייערך ביום ד’ 30.9.2015 בכפר החשמונאי ובאתר ההנצחה שהוקם בתחומי המשלט

 

צאצאי החיילים והנופלים, לוחמי משלט 219 בקרבות תש"ח, ייפגשו גם השנה לטקס האזכרה השנתי אשר ייערך ביום ד’ 30.9.2015 בכפר החשמונאי ובאתר ההנצחה שהוקם בתחומי המשלט.

כבשנים עברו, כך גם השנה יארח זוהר ברעם- מייסד הכפר החשמונאי בשילת, את ילדי וצאצאי הלוחמים והנופלים למפגש השנתי בתחומי הכפר, מפגש אשר הפך למסורת ארוכה ורבת שנים בתוך  שלל  הפעילויות להנחלת מורשת ישראל המתבצעות דרך קבע על ידי זוהר ברעם. בתום מפגש המשפחות בכפר החשמונאי ייערך טקס האזכרה השנתי באתר ההנצחה.  

המשלט נמצא כ 800 מטר צפונית לכביש 443, והוא ממוקם בתוך מתחם חורבת הגרדי - אתר עתיקות אשר נחפר לאחרונה על ידי רשות העתיקות ורבים מאוד הסבורים כי הוא מקום קבורתם של המקבים.

הקרב במשלט 219 התרחש בתקופת מלחמת העצמאות בין כוחות הלגיון הירדני וחיילי המשלט- לוחמי חטיבת קרייתי.

בבוקרו של ה 24.9.1948, נפתחה אש כבדה על המשלט ורבים מחייליו החלו בנסיגה מערבה.שעות ספורות לאחר מכן נכבש המשלט מחדש על ידי לוחמי החטיבה. במקום נתגלו 23 גופות לוחמי החטיבה אשר חוללו באופן אכזרי ביותר על ידי תושבי הכפר הערבי מידיא הסמוך.

חללי המשלט השתייכו לגדוד הדתי של חטיבת קרייתי ומרביתם היו בסביבות גיל 40, בעלי משפחות ובעלי מקצועות אשר התגייסו בתקופת המלחמה להגנת הארץ והמולדת. 

ברעם:" כמדי שנה כך גם השנה יארח הכפר החשמונאי את משפחות החיילים והנופלים, לוחמי חטיבת קרייתי, שלחמו במשלט 219. פעילות זו הינה אחת מהפעילויות הרבות המתבצעות בכפר החשמונאי להנחלת ערכי מורשת ישראל. זכות גדולה היא לארח את משפחות  הנופלים  ולסייע בהנחלת מורשתם לדורות הבאים"

זוהר ברעם, מייסד הכפר החשמונאי בשילת הינו מועמד לפרס ישראל תשע"ו בקטגוריית מפעל חיים

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות