חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

כתיבת תכנים לאתר - התוכן חשוב, אך גם ה”אריזה”

 

כתיבת תכנים לאתר היא כתיבה שמטרתה להעביר מידע, למתג ולפרסם. אין ספק כי התוכן חייב לעניין, אך גם תוכן מעניין מאוד לא ימשוך את הגולשים אם הוא לא יוגש באריזה נאה ומכובדת

 

כתיבת תכנים לאתר היא כתיבה שמטרתה להעביר מידע, למתג ולפרסם. אין ספק כי התוכן חייב לעניין, אך גם תוכן מעניין מאוד לא ימשוך את הגולשים אם הוא לא יוגש באריזה נאה ומכובדת. בכתיבת תכנים לאתר האריזה היא סגנון הכתיבה והמראה החיצוני העוטף את התוכן. אם נכתוב כתבה בשפה ברורה ורהוטה עם משפטים קצרים וממוקדים ועם פיסוק נכון, נצליח להקל על הקורא לקרוא את הכתבה ולהפנים את המסרים שלה.

איך נצליח "לארוז" יפה ונכון

בכתיבת תוכן לאתר נכתוב משפטים קצרים ולא נשתמש בפעלים פסיביים. כאשר הפעלים ייכתבו בשפה  אקטיבית, יחוש הקורא בזרימה של המשפט, בקצב שלו והוא יצליח לקרוא באופן שוטף ומהיר.

כתיבת תכנים לאתרים מאופיינת במשפטים קצרים וממוקדים, לא כדאי לכתוב משפטים ארוכים ומורכבים, הם יכבידו על הקורא ויפגעו בסבלנות שלו. במקום לכתוב משפט אחד ארוך, מורכב ומסורבל, נכתוב שני משפטים קצרים, קליטים וזורמים.

 כתיבה בשפה תקנית ורהוטה מכבדת את הגולש ומותירה בו טעם טוב והערכה. כתיבה איכותית מעידה על איכות הכתבה ועל בעליה.

למשפט העברי יש סדר קבוע, נושא ואחריו נשוא. הנושא עונה על השאלה מי? הנושא עונה על השאלה מה הוא עשה. לדוגמה: יוסי הלך לעבודה. יש מספר פעמים שהם נוכל לסטות מהמבנה הקלאסי של המשפט העברי. מילים המתארות זמן יבואו בתחילת המשפט או בסופו. אפשר לכתוב: בבוקר יוסי הלך לעבודה ונכון גם לכתוב: יוסי הלך לעבודה בבוקר. גם תיאורי מקום יכולים לפתוח או לסגור את המשפט.

מילות הסגר הן מילים שאינן קשורות למשפט באופן ישיר. כדי להקל על רצף הקריאה כדאי לפתוח את המשפט עם מילות ההסגר. אם הן יבואו באמצע המשפט, נפריד אותן מהמשפט העיקרי באמצעות פסיק. לדוגמה: בדרך כלל התלמידים באים בשעה חמש או התלמידים באים, בדרך כלל, בשעה חמש.

בכתיבת תכנים לאתר לא כדאי להרבות בסימני פיסוק. סימני הפיסוק יעצרו את שטף הקריאה, וזה, אגב, תקני גם לפי כללי האקדמיה. מתי בכל אופן נרשום פסיק או נקודה? נקודה נרשום בסוף המשפט ופסיק בשני מצבים עיקריים. הראשון כאשר אנו עושים רשימה כמו: הוא קנה לחם, גבינה, טחינה ושתייה. בין פריט לפריט נשים פסיק או כאשר נושא המשפט משתנה באמצע המשפט כמו לדוגמה: כולם ישנו מצוין, ורק שמואל התלונן כל הלילה על הרעש.

מספרים נכתוב במילים בכל טקסט שאינו עוסק במתמטיקה, אבל כשנרצה לכתוב מספרים גדלים כמו למשל 5,350,000 נכתוב במספר כדי להקל על הקורא .

אם נחזור על מילת היחס נשדרג את איות הכתיבה ונשמור גם על כללי האקדמיה ללשון. לדוגמה: במאמר זה נדון על הכללים ועל האפשרויות או הוא אוהב את רינה, את יפה וגם את דפנה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות